Gå til innhold

Hvorfor blir noen mennesker behandlet dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ChatGPT 

I bunn og grunn handler mye av dette om mangel på empati og respekt for andre. 

Anonymkode: 3f57d...12a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor starter du enda en ny tråd om dette temaet? Er det ikke nok med alle de andre du holder gående? Hva slags nye svar forventer du i denne tråden?

Anonymkode: 9b3ad...c84

AnonymBruker
Skrevet

Fordi livet og mennesker er ikke rettferdige. 

Anonymkode: d4747...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det kunne passet bedre om du fikk deg en dagbok i dagbokforumet og skrev ned dine tanker der?

Anonymkode: f1dd7...2ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

ChatGPT 

Og noen ganger blir mennesker behandlet på en måte de selv mener er dårlig, fordi de får en reaksjon på deres egen måte å oppføre seg på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Kanskje det kunne passet bedre om du fikk deg en dagbok i dagbokforumet og skrev ned dine tanker der?

Dette syns jeg var en god ide. Noen ganger hjelper det å få satt ord på tankene og skrive de ned. Å få luftet litt av det en går og baler med oppi hodet. 

Anonymkode: d78dc...567

Skrevet
Lady HM skrev (32 minutter siden):

Og noen ganger blir mennesker behandlet på en måte de selv mener er dårlig, fordi de får en reaksjon på deres egen måte å oppføre seg på.

Så du mener de ikke blir det eller at de fortjener det? 

Skrevet

De som blir mobbet fortjener å bli mobbet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Dagobok? 

Skrevet (endret)
1 minute ago, AnonymBruker said:

Nei, aldri

Endret av wizwazwoz
.
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Fordi livet og mennesker er ikke rettferdige. 

Anonymkode: d4747...2ff

Det er sant! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dagobok? 

Et forum som ikke er tilgjengelig for deg siden du aldri skriver med nick. Dessuten må du ha skrevet 75 innlegg med nicket ditt for å få tilgang. 

Anonymkode: 9b3ad...c84

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen ganger kan det være slik. En kvinne jeg kjenner mener at hun ble negativt behandlet av foreldre og søsken. Jeg ble spurt om å hjelpe familien. Jeg kunne ikke se at hun ble behandlet annerledes enn andre - altså at det var hennes følelse, men ikke reelt.

Det hender også at noen har en oppførsel/væremåte som fortjener en negativ tilbakemelding. Ikke alltid ser personen at det er fortjent og oppfatter seg dårlig behandlet. Et sted jeg jobbet var det en ansatt som stort sett kom for sent på jobb- 15-45 minutter. Avdelingsleder tok det opp med ham og sa at om det ikke bedret seg, ville han som et første tiltak bli trukket i lønn. Han reagerte med å melde henne til Direktøren for trakassering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, det er ikke det jeg sier. Men et eksempel kan være et menneske som ïkke klarer å oppføre seg skikkelig i sosiale settinger, som forteller videre ting som man får vite i fortrolighet eller er generelt grenseløs. Andre mennesker orker da ikke å forholde seg til denne personen, og det kan hende at vedkommende ikke får invitasjoner til ting eller at den ikke bli inkludert som de andre. Vedkommende dette skjer med, vil ofte oppfatte dette som at de blir behandlet dårlig av de andre, mens de bare forsøker å skjerme seg selv mot denne personen. 

Og ingen fortjener å bli mobbet, men alt man kaller mobbing er ikke nødvendigvis mobbing.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ChatGPT 

Jeg er enig med chat gpt at dette kan være tilfelle. Men det kan gå begge veier. Av og til er det den som føler seg dårlig behandlet som mangler empati og respekt for andre. Faktisk så synes jeg ofte det går den veien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...