Gå til innhold

Klart å bygge deg opp igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har klart å bygge seg opp igjen fra en stor livskrise og smell, der alt har raknet og mistet seg selv?

Jeg syns det er vanskelig å Få hjelp da jeg opplever møtet med psykologer og helsevesen som bare at det er noe galt med en og ikke forståelse og «hva har du opplevd som har ført deg hit»

Anonymkode: a2ac5...b8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig det er litt rart at jeg svarer på denne med tanke på at jeg er alvorlig syk.

Men ja, jeg har bygget opp livet mitt etter at alt raknet. Jeg var innlagt 40 ganger på fire år. Hadde knapt kontakt med sønnen min og hadde en pitteliten leid leilighet som var helt kaos.

Jeg har bygd opp livet til dit at jeg har fått meg samboer, nytt hus, sønnen min bor her 80% (det er det beste) og jeg har bygd opp en ødelagt selvfølelse til å bli sunn og god.

....men jeg er jo langt fra frisk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Noen som har klart å bygge seg opp igjen fra en stor livskrise og smell, der alt har raknet og mistet seg selv?

Jeg syns det er vanskelig å Få hjelp da jeg opplever møtet med psykologer og helsevesen som bare at det er noe galt med en og ikke forståelse og «hva har du opplevd som har ført deg hit»

Jeg ville fått hjelp av en dyktig psykolog/psykiater privat.

Anonymkode: e75ed...2fd

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ville fått hjelp av en dyktig psykolog/psykiater privat.

Hvorfor betale av egen lomme istedenfor å sette seg inn i hvilke rettigheter og plikter man faktisk har i det offentlige?

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (16 minutter siden):

Mulig det er litt rart at jeg svarer på denne med tanke på at jeg er alvorlig syk.

Men ja, jeg har bygget opp livet mitt etter at alt raknet. Jeg var innlagt 40 ganger på fire år. Hadde knapt kontakt med sønnen min og hadde en pitteliten leid leilighet som var helt kaos.

Jeg har bygd opp livet til dit at jeg har fått meg samboer, nytt hus, sønnen min bor her 80% (det er det beste) og jeg har bygd opp en ødelagt selvfølelse til å bli sunn og god.

Så fint å høre. Hvordan klarte du det da? Ble du møtt på en god måte av en psykolog..? 

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor betale av egen lomme istedenfor å sette seg inn i hvilke rettigheter og plikter man faktisk har i det offentlige?

Fordi hun har prøvd psykologer og det har ikke fungert.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (17 minutter siden):

Jeg føler jo selvfølelsen bare blir verre og verre jo mer jeg søker hjelp 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da spør du feil personer. 

Jeg hadde en spiseforstyrrelse så jeg fikk hjelp av Ros. Det handlet veldig mye om å starte opp med å gjøre gode ting for meg selv. Jobbe gjennom alle verdier og plukke ut de som var viktigst for meg og fokusere på dem. Ros bruker også rolig yoga hvor både bruker og lærer fokuserer på at alle skal ha det bra.

psykedeliker
Skrevet (endret)

Fordi hun har prøvd psykologer og det har ikke fungert.

Vi vet ingenting om hvorfor.

Har du tatt dette opp med dem for å finne ut hvorfor?

Endret av psykedeliker
Skrevet
psykedeliker skrev (12 minutter siden):

Vi vet ingenting om hvorfor.

Har du tatt dette opp med dem for å finne ut hvorfor?

Kanskje det blir verre før det blir bedre?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje det blir verre før det blir bedre?

Det kan være mange ulike grunner, det vet man ikke før alle er undersøkt. Noen ganger må man drive litt detektivarbeid på egen hånd og/eller sammen med behandler.

Skrevet
psykedeliker skrev (20 minutter siden):

Det kan være mange ulike grunner, det vet man ikke før alle er undersøkt. Noen ganger må man drive litt detektivarbeid på egen hånd og/eller sammen med behandler.

Det er helt sant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...