Gå til innhold

Noen som har erfaring med ketamin behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg har depresjon nå og har fått tilbud om å få ketamin behandling. Skulle derfor gjerne ha andres erfaring med det? Hvordan føles det? Og hvordan fungerte det for deg?

Endret av Sjø
  • Sjø endret tittelen til Noen som har erfaring med ketamin behandling?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt det illegalt og det er en veldig behagelig rus i hvertfall. Men fikk ikke noe behandlingsmessig ut av det siden det ikke var behandling. 

Skrevet
Sjø skrev (1 time siden):

Hei! Jeg har depresjon nå og har fått tilbud om å få ketamin behandling. Skulle derfor gjerne ha andres erfaring med det? Hvordan føles det? Og hvordan fungerte det for deg?

Hei! Jeg tok 5 ketamin-behandlinger på Axonklinikken i Oslo (privat). 4 behandlinger over 8 dager også en behandling etter noen ukers tid. Opplegget der var at jeg og psykolog hadde en terapitime først, så "pust/strekk-øvelser" før jeg fikk selve ketaminen i sprøyteform. 

Jeg hadde bind for øynene og musikk på ørene. Behandlingen varte i 60 minutter. Det er veldig vanskelig å beskrive opplevelsen under behandlingen fordi det var så spesielt for meg. Det kjentes som om jeg fløt nedover trange elver og gikk på nye stier. Det var ikke skremmende på noen måte. Behandler satt like ved på pulten sin og den kan også holde hånden din om du ønsker. 

Etter behandlingen synes jeg at fargene ute på gaten ble forsterket. Jeg kjente på en fornemmelse av varme og kjærlighet, og jeg kjente meg så elsket. Jeg var moderat/alvorlig deprimert i utgangspunktet. Jeg mener at behandlingstedet anbefaler vedlikeholdsbehandlinger. Behandlingene gjorde dessverre ikke den store forskjellen på akkurat meg, men jeg ville absolutt takket ja til tilbudet! Hva har du å tape?:)

Skrevet
Glitter skrev (51 minutter siden):

Jeg har tatt det illegalt og det er en veldig behagelig rus i hvertfall. Men fikk ikke noe behandlingsmessig ut av det siden det ikke var behandling. 

Skjønner. Men fint å høre at du opplevde det som en behagelig rus, for jeg er litt nervøs for å skulle oppleve det negativt. Har lest i info brosjyrene jeg fikk og på google at noen kan oppleve uro eller angst eller få dissosiative symptomer. Det høres veldig ubehagelig ut i alle fall. Men det beste er  vel å forsøke å gå inn i det så nøytralt man klarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...