Gå til innhold

Tilgang til journaldokumenter privat praksis med refusjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har behov for noen dokumenter fra psykolog i forbindelse med en utredning for 5-6 år siden. Det viser seg at psykologen, som den gang hadde refusjonsavtale med Helfo, ikke lenger har privat praksis. Det eneste kontaktpunktet jeg har til denne psykologen er en gmailadresse, som han den gang oppga og som jeg sendte noen mailer til. Jeg har etterspurt dokumentene der, men har foreløpig ikke fått noe svar. 

Hvordan skal jeg gå frem for å få tak i dokumentene? Fastlegen min har tidligere, for 2 år siden, etterspurt epikrise/info om utredningen/behandlingen, og fikk opplysninger, men de var sparsomme. Det jeg ønsker nå spesifikt er resultater fra en test/kartlegging. Jeg har forstått det som at det skal oppbevares i minst ti år, og han sa selv at jeg kunne ta kontakt senere dersom jeg trengte dokumentasjonen. 

Anonymkode: 4dc1a...3ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du ringer.

Anonymkode: 6b4c3...13d

Til hvilket telefonnummer?

Anonymkode: de7a9...1b1

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Til hvilket telefonnummer?

Anonymkode: de7a9...1b1

Du søker opp navnet og finner ham privat. Evt møt opp på tidligere kontoradresse og hør der, kan være andre leier der som vet noe. Søk også sosiale medier, linkedin osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Du ringer.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du søker opp navnet og finner ham privat. Evt møt opp på tidligere kontoradresse og hør der, kan være andre leier der som vet noe. Søk også sosiale medier, linkedin osv.

Jeg har ikke telefonnummer, på tidligere kontoradresse er det noe helt annet i dag, og det kjennes skikkelig ugreit å oppsøke han på SoMe eller andre måter privat, jeg vil ikke bryte noen grenser. Jeg var inne på tanken å kontakte Helfo for å kanskje få kontaktopplysninger? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke telefonnummer, på tidligere kontoradresse er det noe helt annet i dag,

Ja men ofte så legges igjen et tlfnr hos den som har overtatt lokalene i slike saker. Evt spør om leiehaver har kontaktinfo.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

og det kjennes skikkelig ugreit å oppsøke han på SoMe eller andre måter privat, jeg vil ikke bryte noen grenser. Jeg var inne på tanken å kontakte Helfo for å kanskje få kontaktopplysninger? 

Du bryter ikke noen grenser når du kun ønsker noe helt konkret vedkommende er forpliktet til. Helfo kan kanskje vite noe, ja. 

Skrevet

Ditt regionale helseforetak, RHF, kan gi deg kontaktinformasjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...