AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april En ting jeg ikke skjønner med alvorlig angst og nervesystem å ville veier, er at er jo aktivert og syk på grunn av noe ekte, og hvis skal klare roe meg ned må jeg på ekte være overbevist om at det jeg opplever ikke er farlig. Og det er ikke mulig. Hvordan kan man roe seg da, når man ikke kan bruke fornuften og rasjonale? Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
Ftss Skrevet 10. april Skrevet 10. april Vet ikke helt om jeg tolka det rett men du lurer på hvordan man skal roe seg ned når du har fått angst på grunn av noe ekte? I så all er det jo kanskje bare en helt vanlig reaksjon og ikke nødvendigvis angst du har? Selv om det i praksis kan oppleves likt er det litt forskjell på det. Jeg ser på angst som en frykt for noe uten noen rasjonell grunn, men om det har hendt noe som gjør at man burde være redd for en bestemt ting så er det kanskje en grunn til det? Men jeg er ingen lege altså. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april Ftss skrev (7 minutter siden): Vet ikke helt om jeg tolka det rett men du lurer på hvordan man skal roe seg ned når du har fått angst på grunn av noe ekte? I så all er det jo kanskje bare en helt vanlig reaksjon og ikke nødvendigvis angst du har? Selv om det i praksis kan oppleves likt er det litt forskjell på det. Jeg ser på angst som en frykt for noe uten noen rasjonell grunn, men om det har hendt noe som gjør at man burde være redd for en bestemt ting så er det kanskje en grunn til det? Men jeg er ingen lege altså. Ja … er jo enig i det. Men er jo meget hemmende likevel og skulle gjerne vært dempa Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april Ta deg en løpetur på noen min og stans opp etterpå. Hvis du ikke faller på bakken eller blir dårligere er det kun angst relatert. Anonymkode: 14b93...eb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april Hvordan tror du andre folk kommer gjennom det å stå tøffe situasjoner? Anonymkode: 8cbcd...8e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april Da jeg hadde mye angst tidligere hadde jeg ofte hjertebank, høy puls, generell svetting, dobbelslag, ubehagelige rykkninger i kroppen, ubehag i brystet, smerte i brystet, brennende smerte i brystet, ubehag i magen, svimmel, uvel, hodepine og vond nakke og skuldrene. Når jeg ikke sliter med angst som før er dette så og si borte fra meg. Dette tilsier at det er angsten og uroen som påvirker kroppen. De henger sammen og påvirker hverandre 100% Anonymkode: 14b93...eb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da jeg hadde mye angst tidligere hadde jeg ofte hjertebank, høy puls, generell svetting, dobbelslag, ubehagelige rykkninger i kroppen, ubehag i brystet, smerte i brystet, brennende smerte i brystet, ubehag i magen, svimmel, uvel, hodepine og vond nakke og skuldrene. Når jeg ikke sliter med angst som før er dette så og si borte fra meg. Dette tilsier at det er angsten og uroen som påvirker kroppen. De henger sammen og påvirker hverandre 100% Anonymkode: 14b93...eb4 Skjelvinger hadde jeg mye av og og tungpustet. Har hatt angst og generell angst med panikkangst i nesten 40 år omtrent. Har kjørt gjentatte ganger til lege/legevakt og trodd og følt min siste time var kommet. Hver gang tok jeg feil. Angst aktiverer kroppen og adrenalin gjør at det skjer mye i kroppen som kan virke skremmende og farlig men det er ikke farlig. Det er sannheten men du må våge å tro og stole på det er sannheten, eller at din sannhet er at du er alvorlig syk. Hva velger du å tro på? Anonymkode: 14b93...eb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ta deg en løpetur på noen min og stans opp etterpå. Hvis du ikke faller på bakken eller blir dårligere er det kun angst relatert. Anonymkode: 14b93...eb4 Det er jo ikke angst som Er hovedproblemet mitt som sagt. Men jeg får angst som en reaksjon på noe reelt . Det jeg lurer på hvordan jeg skal fikse Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan tror du andre folk kommer gjennom det å stå tøffe situasjoner? Anonymkode: 8cbcd...8e3 Nei vet ikke, jeg klarer det åpenbart ikke. Så svar meg gjerne på det 😊 Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei vet ikke, jeg klarer det åpenbart ikke. Så svar meg gjerne på det 😊 Anonymkode: 3b7e3...0c6 Jeg sier det fordi jeg selv står i det. En holder ut. angst er en helt normal reaksjon og så må en bare forsøke å skaffe seg pusterom og ørsmå pauser, men det er ikke alltid lett. Anonymkode: 8cbcd...8e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei vet ikke, jeg klarer det åpenbart ikke. Så svar meg gjerne på det 😊 Anonymkode: 3b7e3...0c6 Du må slutte å gi angst symptomene oppmerksomhet. Når du glemmer angst tankene/symptomene vil angsten dø ut av seg selv fortere. Dette vet jeg av egen erfaring. Anonymkode: 14b93...eb4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april 28 minutes ago, AnonymBruker said: Du må slutte å gi angst symptomene oppmerksomhet. Når du glemmer angst tankene/symptomene vil angsten dø ut av seg selv fortere. Dette vet jeg av egen erfaring. Anonymkode: 14b93...eb4 Hva hvis man ikke har "angst tanker" men likevel har angst? Anonymkode: f16e8...dca 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva hvis man ikke har "angst tanker" men likevel har angst? Anonymkode: f16e8...dca Ja det kan angsten gjøre og. Men du må late som angsten ikke er i kroppen din, da vil du legge mindre vekt på angsten din. Men det er uansett en kobling med angsten i kropp og sjel, selv om du ikke har angst tanker. Det kan sitte så innebygget i deg og da vil det kreve mer for å bli bedre. Anonymkode: 14b93...eb4 0 Siter
Sokk Skrevet 10. april Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva hvis man ikke har "angst tanker" men likevel har angst? Anonymkode: f16e8...dca Hvilke angstsymptomer er det som plager deg? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hva hvis man ikke har "angst tanker" men likevel har angst? Anonymkode: f16e8...dca Ja sånn jeg føler det og. Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja det kan angsten gjøre og. Men du må late som angsten ikke er i kroppen din, da vil du legge mindre vekt på angsten din. Men det er uansett en kobling med angsten i kropp og sjel, selv om du ikke har angst tanker. Det kan sitte så innebygget i deg og da vil det kreve mer for å bli bedre. Anonymkode: 14b93...eb4 Hva gjør man med det hvis det er slik da? Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
Ftss Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er jo ikke angst som Er hovedproblemet mitt som sagt. Men jeg får angst som en reaksjon på noe reelt . Det jeg lurer på hvordan jeg skal fikse Anonymkode: 3b7e3...0c6 Men hva er det som er reelt som du prater om? Kanskje lettere og gi noen tips om du forteller litt om det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april Ftss skrev (1 minutt siden): Men hva er det som er reelt som du prater om? Kanskje lettere og gi noen tips om du forteller litt om det Det står i hovedinnlegget. Man er syk og får angst pga det. - - -- - - - - - - - Som sagt TS, vi er mange som opplever samme situasjon. Man står i det. Skaffer seg pause der man kan, oppsøker venner om man kan, jobber om man kan. Alt avhenger av hva kroppen og sykdommen tillater. Angst er en vanlig reaksjon på dette. Anonymkode: 8cbcd...8e3 0 Siter
Ftss Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står i hovedinnlegget. Man er syk og får angst pga det. - - -- - - - - - - - Som sagt TS, vi er mange som opplever samme situasjon. Man står i det. Skaffer seg pause der man kan, oppsøker venner om man kan, jobber om man kan. Alt avhenger av hva kroppen og sykdommen tillater. Angst er en vanlig reaksjon på dette. Anonymkode: 8cbcd...8e3 Leste første innlegget men skjønte ikke helt. Om det er på grunn av sykdom er det jo kanskje sykdommen som er problemet og angst bare et symptom. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. april Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det står i hovedinnlegget. Man er syk og får angst pga det. - - -- - - - - - - - Som sagt TS, vi er mange som opplever samme situasjon. Man står i det. Skaffer seg pause der man kan, oppsøker venner om man kan, jobber om man kan. Alt avhenger av hva kroppen og sykdommen tillater. Angst er en vanlig reaksjon på dette. Anonymkode: 8cbcd...8e3 Ja er nok en vanlig reaksjon. Skulle bare ønske jeg klarte å skjønne hvordan få bukt med den angst biten. For en forutsetning for å bli kvitt angst er jo at man rasjonelt sett kan tenke at noe ikke er farlig. Men jeg kan ikke det Anonymkode: 3b7e3...0c6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.