tomubb Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Var nylig hos lege på rutinesjekk. da LDL kolesterolet mitt lå litt høyt, ville legen ta noen ekstra prøver og tok blant annet denne lp (a) og den var skyhøy! den lå på rett over 1000 mg l. legen mente dette ikke var så farlig, men så kommer jeg hjem og googler selvfølgelig... og leser da om at jeg visstnok har ekstremt stor risiko for hjertesykdom også i ung alder! dro tilbake til legen som står på sitt "du er ung osv" jeg går nå rundt og tenker jeg skal dø vært øyeblikk. er veldig redd er det noen her med personlige erfaringer rundt dette? Endret 1 time siden av tomubb 0 Siter
nachnoo Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden Jeg mener du burde få en medisin som senker kolesterolet (LDL) samt at du bør mosjonere og redusere overvekt dersom du har det. I tillegg sjekke blodtrykket og evt behandle om det er for høyt. 0 Siter
tomubb Skrevet 52 minutter siden Forfatter Skrevet 52 minutter siden nachnoo skrev (2 minutter siden): Jeg mener du burde få en medisin som senker kolesterolet (LDL) samt at du bør mosjonere og redusere overvekt dersom du har det. I tillegg sjekke blodtrykket og evt behandle om det er for høyt. Legen ville ikke behandle ldl eller blodtrykk medikamentelt fordi jeg er "for ung" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.