Gå til innhold

Fremdeles ikke klart å forandre personlighet

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Hvorfo er det vanskelig å bli helt «omkodet»? Livet er ikke noe spennende så lenge jeg bare skal være den jeg er

Videoannonse
Annonse
UtakknemligDiva
Skrevet
krøll9 skrev (10 minutter siden):

Hva står på bestillingen? 

Jeg vil ha andre sanser, andre følelser, se gjennom nye øyne. Og jeg vil ikke ha igjen snev av personligheten min. Og få vekk asd’n. 

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (4 minutter siden):

Jeg vil ha andre sanser, andre følelser, se gjennom nye øyne. Og jeg vil ikke ha igjen snev av personligheten min. Og få vekk asd’n. 

Det var mye på en gang. Hvis du ikke har noe av personligheten din igjen, så er du vel ikke lenger. Hva med å ta tak i en side ved det selv som du liker, og la den styre litt. Men forstår det slik at ikke alle har det på den måten. Hva er asd og hva driver du med for tiden? 

UtakknemligDiva
Skrevet
krøll9 skrev (27 minutter siden):

Det var mye på en gang. Hvis du ikke har noe av personligheten din igjen, så er du vel ikke lenger. Hva med å ta tak i en side ved det selv som du liker, og la den styre litt. Men forstår det slik at ikke alle har det på den måten. Hva er asd og hva driver du med for tiden? 

Det er en diagnose på autismespekteret. Første gangen jeg hørte om den så fikk jeg en dårlig følelse, og tenkte at nettopp derfor har sikkert jeg den. Det samme gjelder navnet jeg fikk av foreldrene mine. Jeg bare tåler det ikke, og om bare familien min kunne kallet meg noe annet, eller det nye navnet. Jeg har det nye navnet her jeg har bodd de siste årene. Hos familien brukes det navnet jeg ble døpt med. Det blir derfor litt 2 forskjellige verdener. Men nå har dritt teknologien kommet og tatt styringen så på turnusen på jobben står jeg med første navnet, og jeg som ordnet med nytt pass for noen få mnd siden…. nå må jeg kanskje gå til politiet og gjøre alt på nytt….

Jeg er ikke så ekstrovert heller, og hater at jeg bare ble født med bare egenskaper som ikke er ønsket i samfunnet

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (8 timer siden):

Jeg har det nye navnet her jeg har bodd de siste årene. Hos familien brukes det navnet jeg ble døpt med. Det blir derfor litt 2 forskjellige verdener. Men nå har dritt teknologien kommet og tatt styringen så på turnusen på jobben står jeg med første navnet, og jeg som ordnet med nytt pass for noen få mnd siden…. nå må jeg kanskje gå til politiet og gjøre alt på nytt….

Navnet i passet må stemme overens med navnet du har i Folkeregisteret. Du må ikke forandre noe som endrer på dette. Navnet i jobblistene må du ta opp på jobben. 

Her kan du sjekke egne opplysninger: https://www.skatteetaten.no/skjema/opplysninger-i-folkeregisteret/

UtakknemligDiva
Skrevet
laban skrev (6 minutter siden):

Navnet i passet må stemme overens med navnet du har i Folkeregisteret. Du må ikke forandre noe som endrer på dette. Navnet i jobblistene må du ta opp på jobben. 

Her kan du sjekke egne opplysninger: https://www.skatteetaten.no/skjema/opplysninger-i-folkeregisteret/

DETTE BLE ET PROBLEM ETTER AT DET DIGITALE TOK OVER! I FJOR! Så late vi er!!!!! til og med lister skal det digitale lage for oss. og DET DIGITALE TAR NAVNET VI BAR FØRST, DET JEG IKKE VIL HA!!!! 

Skrevet (endret)
UtakknemligDiva skrev (13 minutter siden):

Så late vi er!!!!! til og med lister skal det digitale lage for oss. og DET DIGITALE TAR NAVNET VI BAR FØRST, DET JEG IKKE VIL HA!!!! 

Svært mye av "det digitale", f.eks. bank- og helsevesenet, henter navnet fra Folkeregisteret. Da får de det nåværende navnet. Det er ikke vanlig at de store systemene henter historiske opplysninger der. Hva med folk som skifter etternavn, det skjer jo "hele tiden"? 

Det er muligens hos arbeidsgiveren din latskapen eller forklaringen ligger. Jeg har en venninne som skiftet fornavn, fordi hun i alle år hadde brukt og blitt kalt en forkortet utgave (som Line i stedet for Karoline). Da digitaliseringen ble mer utbredt, var det litt problematisk enkelte ganger, nettopp fordi så mange henter opplysninger fra offentlige registre. Det gikk helt fint å endre fornavn slik at det ikke oppsto misforståelser.  

Endret av laban
Skrevet

Hvordan har du prøvd å endre personlighet?

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (13 timer siden):

Jeg er ikke så ekstrovert heller, og hater at jeg bare ble født med bare egenskaper som ikke er ønsket i samfunnet

Det er ingen som hindrer deg i å samle en gjeng med likesinnede og starte ditt eget parallellsamfunn.

Everybody
Skrevet

Klart man vil endre personlighet når man innser at sånn man er ikke fører noe sted i samfunnet. Samfunnet straffer enkelte personligheter veldig hardt. Spesielt den milde mannen straffes veldig hardt.

UtakknemligDiva
Skrevet
Everybody skrev (På 17.4.2026 den 23.33):

Klart man vil endre personlighet når man innser at sånn man er ikke fører noe sted i samfunnet. Samfunnet straffer enkelte personligheter veldig hardt. Spesielt den milde mannen straffes veldig hardt.

så hvorfor er jeg så mild? og hvorfor er jeg født sånn forsiktig, introvert, samvittighetsfull? jeg har klart å bli mindre av det med årene men det er bare noe dritt å være født med og jeg er ikke fornøyd i det hele tatt med personligheten jeg fikk

Everybody
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (1 time siden):

så hvorfor er jeg så mild? og hvorfor er jeg født sånn forsiktig, introvert, samvittighetsfull? jeg har klart å bli mindre av det med årene men det er bare noe dritt å være født med og jeg er ikke fornøyd i det hele tatt med personligheten jeg fikk

Både milde menn og milde kvinner blir straffet hardt. Milde menn i mer grad.

Skrevet

Å totalt endre personlighet er umulig. Men du kan ta for deg et personlighetstrekk av gangen og jobbe for å endre det i ønsket retning.

UtakknemligDiva
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (8 timer siden):

Å totalt endre personlighet er umulig. Men du kan ta for deg et personlighetstrekk av gangen og jobbe for å endre det i ønsket retning.

Men på en måte som ikke tar så lang tid. Jeg har levd over 30 år. Som barn var jeg jo ikke klar over at noe het personlighet, jeg bare eksisterte og hadde de følelsene jeg hadde. 

Mens etter hvert lære jeg mer også om at måten vi er på er delvis genetisk. Man kan også se på slektningene sine. 

Nå er jeg veldig der at jeg ikke liker å følge veiene som er godt brukt, står åpne og er såkalt standard. Disse veiene tar også veldig lang tid. Det er ikke garantert at en annen vei tar kortere tid, men jeg får i det minste følelsen av litt liv ut av det, bare fordi det ikke er prøvd. 

Jeg har fremdeles ikke tatt psykedelika. Pga de medisinene jeg bruker, som jeg ikke har klart å finne ut helt om kan påvirke opplevelsen eller det fysiske. Hvis jeg skulle gjøre det, kommer jeg ikke til å ta medisinen den dagen jeg evt gjør det, men det vil likevel være i blodet mitt. Tror det er 3 dager jeg må være uten for at det skal være ute. 

Men nysgjerrigheten gnager meg. Det er en ting jeg ikke har prøvd. Du har sikkert fått med deg at jeg prøvde thc for et par år siden, ved å spise, noe som gir en mye sterkere og lengre effekt. Røyking er ingenting i forhold. Det var en veldig ubehagelig opplevelse, og det var ikke mulig å stoppe det. Det skremte meg også litt fra å prøve det andre, men jeg har spurt folk, både folk jeg kjenner og nett, og mange mener at det kan ikke sammenlignes. At thc oppleves mye skumlere hvis du er en av de som ikke er helt skapt for det, men det trenger ikke bety at det vil bli like ille på det andre. 

Har brukt antidepressiva (wellbutrin og zoloft). Wellbutrin sluttet jeg med fordi det ikke hadde noen virkning. Zoloft sluttet jeg med fordi jeg ikke trodde jeg trengte det lenger OG fordi jeg forberedt meg på en trip, og da må ssri være ute. 

Har lest litt om risperdal. Som kan brukes for sånne med mine lidelser. Men det er jo antipsyk, og det er ikke psykose jeg lider av, men audhd og litt temperament. Det skal liksom roe en del av disse tingene mine da. 

Oxytocin, KAN jeg gjøre et forsøk å få skrevet ut fra legen. Det er visst ikke ulovlig, men det blir sett på som et eksperiment, og ansvaret blir på legen. Men jeg kan altså skrive til legen at jeg er villig til å prøve. Dette er også noe som skal kunne hjelpe for sånne som meg. Å bli litt mer «hjemme» i egen kropp, føle meg nærmere andre mennesker, fordi jeg har liksom alltid en forsvarsvegg. Men jeg har også lest om evt bivirkninger. Har du erfaring? 

Trump kom med noe jeg ikke husker navnet på og gidder ikke google. Men det brukes egentlig for folk som har gjennomgått kreftbehandling, men det skal påvirke noen reseptorer i hjernen eller klare å gå en omvei og tilføre et stoff som kan mangle hos meg, fordi min reseptor er død. 

(Hadde jeg bare vist om en metode eller kunne laget app som gir meg inntekt for hver gang noen må kommentere noe om noe jeg skriver, noe som tar oppmerksomheten fra hva jeg egentlig fokuserer på, for dette her tror jeg fort kan bli en diskusjon om Trump mer enn hva jeg egentlig vil frem til her. Vær så snill ikke kast bort tiden deres på skrive noe om hvor idiot jeg er fordi jeg har sett på et forslag fra Trump).

Endret av UtakknemligDiva
Skrevet

Hvis du har ADHD, bør du jo bruke medisiner for dette. Metylfenidat eller lisdeksamfetamin.

UtakknemligDiva
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Hvis du har ADHD, bør du jo bruke medisiner for dette. Metylfenidat eller lisdeksamfetamin.

jeg gjør det allerede. det er det som er medisinen, som er grunnen til at jeg ikke har turt å ta sopp eller lsd. Disse to er for ny opplevelse og kanskje evt litt terapeutisk. Bare oppleve andre sanser. Ikke fast bruk. Men jeg vet ikke hvordan det er med å ha amf i blodet mens jeg tar dette og har ikke klart å finne sikker info.

Men den medisinen tar åpenbart bort vekk en del av den naturlige meg og. Jeg sitter veldig stille av de. Og jeg sliter med å spise, som matvraket jeg var før jeg startet, må tvinge meg så jeg ikke skal bli syk og alt fo undervektig. Behov for fysisk nærhet er så godt som drept, det var ikke det største før, men savnet var i det minste der og jeg kunne være nær noen, men etter disse pillene kom i livet mitt er alt sånt behov ikke-eksisterende. 

Det jeg føler på og tenker litt på er bare, den dagen jeg har mer å se tilbake på enn frem til, hva vil jeg se? en person som levde et kunstig liv med kunstige følelser.

Gjest Sakura
Skrevet

Det er ingen som kan få andre til å forandre personliget. De må ville dette selv. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, UtakknemligDiva said:

jeg gjør det allerede. det er det som er medisinen, som er grunnen til at jeg ikke har turt å ta sopp eller lsd. Disse to er for ny opplevelse og kanskje evt litt terapeutisk. Bare oppleve andre sanser. Ikke fast bruk. Men jeg vet ikke hvordan det er med å ha amf i blodet mens jeg tar dette og har ikke klart å finne sikker info.

Men den medisinen tar åpenbart bort vekk en del av den naturlige meg og. Jeg sitter veldig stille av de. Og jeg sliter med å spise, som matvraket jeg var før jeg startet, må tvinge meg så jeg ikke skal bli syk og alt fo undervektig. Behov for fysisk nærhet er så godt som drept, det var ikke det største før, men savnet var i det minste der og jeg kunne være nær noen, men etter disse pillene kom i livet mitt er alt sånt behov ikke-eksisterende. 

Det jeg føler på og tenker litt på er bare, den dagen jeg har mer å se tilbake på enn frem til, hva vil jeg se? en person som levde et kunstig liv med kunstige følelser.

Vanskelig å endre personlighet. Enda veldigere med bokstavdiagnoser.

Anonymkode: 40740...92c

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vanskelig å endre personlighet. Enda veldigere med bokstavdiagnoser.

Anonymkode: 40740...92c

bokstavdiagnoser??? finnes det talldiagnoser?? tallene er en kode på en diagnosen. Eller er det noen som har en diagnose som heter 6078?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...