Gå til innhold

Å liksom maskere ferdigheter for å please andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så drittlei dumme folk. Da mener jeg ikke alle folk med lav IQ, og på ingen måte mennesker med ulike andre behov - mener mer den typen som mansplainer ting til meg, selvsagt uten oppfordring - ligger vel i begrepet i grunnen, men som avslører en tydelig lav forventing til meg, kommer meg i forkjøpet og pøser ut med gjerne heller suboptimale råd som enten er så enkle at det er selvsagt, eller rett og slett ikke er basert på fakta - regelrett feil. Her kommer det en nyansatt: kvinne. Henne må vi forklare alt til. Gud hvor jeg hater å høre etter og ikke med en gang belære dem tilbake (fordi de er uklokt, ikke for at jeg ikle tør) når de legger ut all slags mulig dumheter.  Så hører man masse greier da. Sier "å. Ok.." "sier du det ja..." osv. Deretter gjør jeg det uansett på min måte, bedre gjerne, noe som er pinlig åpenbart grunnet direkte synlig resultat - og som jeg nesten blir brydd over selv. Skal jeg avbryte mansplainere og si: å. Hei vent. Jeg vil nødig drite deg ut, så du bør nok slutte å snakke nå. Det vil se veldig dumt ut om to minutter når jeg da uansett må utføre det du uoppfordret belærer meg om, også blir der litt pinlig for oss alle..for nåja. Du er åpenbart dummere enn meg. Og tross 20 år i bransjen, så kommer en annen inn og gjør det bedre enn deg på dag 2. Så en friendly reminder: hysj 😊

Når jeg hører på mindre talenterte mennesker sånn et par dager uten å si noe, så sprekker det på et eller annet tidspunkt. Laglederen som tillater seg å snakke ekskluderende og lowkey nedlatende om meg foran fullt mannskap f.eks, får seg før eller siden en på trynet 🤷‍♀️ Ikke bokstavelig talt, men mer sånn i konsekvens av at det renner over for meg. Kan være behersket og ikke ta unødige kamper i dagesvis. Men ikke fordi jeg ikke tør, men fordi jeg ikke orker å lage noen scene. Folk finner seg i sånt dritt kanskje. Men så er det bare det at jeg har null problemer med å sette vedkommende på plass sånn egentlig. Koster meg ikke en kalori å kontre helt nøkternt men allikevel direkte tilbake, noe som forteller vedkommende at de kan dra til helvete. 🤷‍♀️ Snapper (som i; jeg faller ut av rollen) sånn et minutts tid. Så sitter alle der da, i vantro og sjokk, eller hvordan jeg skal tolke det, etter at jeg igjen returnerer til den høflige rollen jeg finner passende og følger konstant foruten når jeg må sette folk på plass... 

Kan helt fint gå fra "underdanig", passiv, følgende, til å verbalt roaste vedkommende som selv ikke vet sitt beste. Forstår ikke mennesker at man er i en profesjonell rolle på jobb? NORMALE HØFLIGHETSREGLER er det som hindrer meg fra å sette deg på plass før, ikke usikkerhet. Hahahaha. 

Takler det ikke. Hater det når folk gjør det nødvendig å get out of my way fordi de ikke kan spillereglene. Må liksom rydde opp hele forbanna banen, for å komme inn i riktig løpefil igjen. Helvete mennesker. Oppfør dere. 

Anonymkode: 8b358...b27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
14 minutes ago, AnonymBruker said:

Er så drittlei dumme folk. Da mener jeg ikke alle folk med lav IQ, og på ingen måte mennesker med ulike andre behov - mener mer den typen som mansplainer ting til meg, selvsagt uten oppfordring - ligger vel i begrepet i grunnen, men som avslører en tydelig lav forventing til meg, kommer meg i forkjøpet og pøser ut med gjerne heller suboptimale råd som enten er så enkle at det er selvsagt, eller rett og slett ikke er basert på fakta - regelrett feil. Her kommer det en nyansatt: kvinne. Henne må vi forklare alt til. Gud hvor jeg hater å høre etter og ikke med en gang belære dem tilbake (fordi de er uklokt, ikke for at jeg ikle tør) når de legger ut all slags mulig dumheter.  Så hører man masse greier da. Sier "å. Ok.." "sier du det ja..." osv. Deretter gjør jeg det uansett på min måte, bedre gjerne, noe som er pinlig åpenbart grunnet direkte synlig resultat - og som jeg nesten blir brydd over selv. Skal jeg avbryte mansplainere og si: å. Hei vent. Jeg vil nødig drite deg ut, så du bør nok slutte å snakke nå. Det vil se veldig dumt ut om to minutter når jeg da uansett må utføre det du uoppfordret belærer meg om, også blir der litt pinlig for oss alle..for nåja. Du er åpenbart dummere enn meg. Og tross 20 år i bransjen, så kommer en annen inn og gjør det bedre enn deg på dag 2. Så en friendly reminder: hysj 😊

Når jeg hører på mindre talenterte mennesker sånn et par dager uten å si noe, så sprekker det på et eller annet tidspunkt. Laglederen som tillater seg å snakke ekskluderende og lowkey nedlatende om meg foran fullt mannskap f.eks, får seg før eller siden en på trynet 🤷‍♀️ Ikke bokstavelig talt, men mer sånn i konsekvens av at det renner over for meg. Kan være behersket og ikke ta unødige kamper i dagesvis. Men ikke fordi jeg ikke tør, men fordi jeg ikke orker å lage noen scene. Folk finner seg i sånt dritt kanskje. Men så er det bare det at jeg har null problemer med å sette vedkommende på plass sånn egentlig. Koster meg ikke en kalori å kontre helt nøkternt men allikevel direkte tilbake, noe som forteller vedkommende at de kan dra til helvete. 🤷‍♀️ Snapper (som i; jeg faller ut av rollen) sånn et minutts tid. Så sitter alle der da, i vantro og sjokk, eller hvordan jeg skal tolke det, etter at jeg igjen returnerer til den høflige rollen jeg finner passende og følger konstant foruten når jeg må sette folk på plass... 

Kan helt fint gå fra "underdanig", passiv, følgende, til å verbalt roaste vedkommende som selv ikke vet sitt beste. Forstår ikke mennesker at man er i en profesjonell rolle på jobb? NORMALE HØFLIGHETSREGLER er det som hindrer meg fra å sette deg på plass før, ikke usikkerhet. Hahahaha. 

Takler det ikke. Hater det når folk gjør det nødvendig å get out of my way fordi de ikke kan spillereglene. Må liksom rydde opp hele forbanna banen, for å komme inn i riktig løpefil igjen. Helvete mennesker. Oppfør dere. 

Drit i andre.

Anonymkode: 1aed2...444

AnonymBruker
Skrevet

Fy for en slitsom, krevende type du må være. Hadde blitt skikkelig uvel i ditt nærvær. Blir det bare jeg leser det du skriver her. 

Anonymkode: f4687...1da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Fy for en slitsom, krevende type du må være. Hadde blitt skikkelig uvel i ditt nærvær. Blir det bare jeg leser det du skriver her. 

Hm. Nettopp ikke. Du merker ikke at jeg ser ned på deg før du har tråkket over streken minst 10 ganger. For det jeg hater mest er å ta av masken. Så for at du skal klare å få meg til å gjøre det - and I will crush you 😊 - da skal du selv ha vært ganske slitsomt først. Handler mye om å ikke være vanlig høflig og ivareta andres integritet å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er så forbannet mye bedre enn alle andre bør du i hvertfall sørge for å skrive korrekt. Nå fremstår du bare som de "idiotene" du snakker om. 

Anonymkode: 5a673...9d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Høres veldig slitsomt ut å konstant maskerer, hva skjer om du dropper det og viser mer av ditt autentiske jeg? 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skal jeg avbryte mansplainere og si: å. Hei vent. Jeg vil nødig drite deg ut, så du bør nok slutte å snakke nå. Det vil se veldig dumt ut om to minutter når jeg da uansett må utføre det du uoppfordret belærer meg om, også blir der litt pinlig for oss alle..for nåja. Du er åpenbart dummere enn meg. Og tross 20 år i bransjen, så kommer en annen inn og gjør det bedre enn deg på dag 2. Så en friendly reminder: hysj 😊

Ja, det skal du.

Skrevet
On 4/20/2026 at 11:21 PM, AnonymBruker said:

Når jeg hører på mindre talenterte mennesker..

Snapper (som i; jeg faller ut av rollen) sånn et minutts tid. Så sitter alle der da, i vantro og sjokk, eller hvordan jeg skal tolke det, etter at jeg igjen returnerer til den høflige rollen jeg finner passende og følger konstant foruten når jeg må sette folk på plass... 

1) Det er noe ironisk i det å snakke nedsettende om det man mener er mindre talentfulle mennesker og samtidig bruke et ord for det som ikke finnes på norsk. "Talenterte" er i bestefall anglisisme på sitt verste. 

2) Kjenner en type med lignende reaksjonsmønster som du beskriver her. Oppleves som svært ustabil og utrygg å være rundt. 

3) Dette er direkte selvmotsigende. Når ble det å "verbalt roaste noen som ikke vet sitt beste" en del av normale høflighetsregler i en profesjonell sammenheng? 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skriver du egentlig som anonym? Alle vet jo hvilket nick du har da du kjennes igjen på skrivemåte og de engelsk-norske ord og uttrykkene dine. 

Jeg skriver anonymt fordi det ikke er åpenbart hvem jeg er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor skriver du egentlig som anonym? Alle vet jo hvilket nick du har da du kjennes igjen på skrivemåte og de engelsk-norske ord og uttrykkene dine. 

Jeg skriver anonymt fordi det ikke er åpenbart hvem jeg er. 

Virkelig? :) Skal bekrefte dersom du sier riktig nick. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2026 den 23.21):

jeg spør ikke for å være ufin men er du bipolar? 

Anonymkode: d4675...016

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Virkelig? :) Skal bekrefte dersom du sier riktig nick. 

Sier dette på din oppfordring: Nicket har fem bokstaver og begynner på K.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sier dette på din oppfordring: Nicket har fem bokstaver og begynner på K.

Haha ja. 

Grunnene til at jeg skriver som ab er flere. Vet at dette ikke akkurat er en sjarmerende side ved meg akkurat og noe man ikke bør si høyt😆😆😆 God grunn til å maskere. Jeg kjenner ikke det der like hardt i dag som jeg gjorde i går, så det var vel en slags rant. Men følelsene og opplevelsene stemmer jo. Men ikke så lang tid om gangen. 

Takk for at du ikke skrev ut nicket 😬🤪 Er ikke en post jeg vil skal komme frem via profil. Prøver jo litt å opprettholde en noenlunde normal maske her og, selv om den har røket opptil flere ganger oppigjennom her og. 

Et annet spørsmål er hvorfor du gidder skrive som ab? Hva slags motivasjon har man for det når man svarer helt normalt på en tråd? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

jeg spør ikke for å være ufin men er du bipolar? 

Har hatt den diagnosen før (2).  men siden nåværende behandler ikke har oppfattet meg som hypoman imens vi har hatt kontakt så har vi blitt enige om at tilbakevendende depresjon er greit. Er ikke uenig der 👍 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har hatt den diagnosen før (2).  men siden nåværende behandler ikke har oppfattet meg som hypoman imens vi har hatt kontakt så har vi blitt enige om at tilbakevendende depresjon er greit. Er ikke uenig der 👍 

*nåværende nyeste eksbehandler må man heller si. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

*nåværende nyeste eksbehandler må man heller si. 

Altså forrige behandler, med andre ord. 

Anonymkode: d08ff...8da

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper du får stabilisert deg før du ødelegger noe for deg selv i den nye jobben. Uansett hva du velger å kalle diagnosen så fremstår du ikke helt stabil sånn som du skriver nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Altså forrige behandler, med andre ord. 

Anonymkode: d08ff...8da

Eller slik ja. Men synes det var litt mer artig å skrive det slik. 

Sokk skrev (18 minutter siden):

Håper du får stabilisert deg før du ødelegger noe for deg selv i den nye jobben. Uansett hva du velger å kalle diagnosen så fremstår du ikke helt stabil sånn som du skriver nå.

Ja. Har ikke gjort seg merkbart i den nye jobben ennå heldigvis. Har ikke vært på vakt siste to dager. Men har påvirket to andre steder. Tror også ganske så sikkert at jeg hadde tatt egenmelding både i går og i dag dersom jeg hadde hatt vakt det nye stedet. Ikke at det trenger være noe større problem enn å sove ordentlig et par dager, men ikke tale om jeg går på jobb der under noen som helst grad av forvirring. Er det jeg synes er verst nå. Ikke bra å bli sint og utålmodig. Men det er det at jeg surrer noe vanvittig og glemmer hva jeg driver med som liksom ødelegger mest. Enig med deg i alle fall. Skal ikke ødelegge noe der. Ikke søkt vakter den neste uka uansett 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du virker ikke stabil 😕 en er ikke mentalt stabil når en holder på slik som dette med å gå fra null til hundre og entennrolig eller eksplosjon. 
håper bare du får god hjelp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Eller slik ja. Men synes det var litt mer artig å skrive det slik. 

Ja. Har ikke gjort seg merkbart i den nye jobben ennå heldigvis. Har ikke vært på vakt siste to dager. Men har påvirket to andre steder. Tror også ganske så sikkert at jeg hadde tatt egenmelding både i går og i dag dersom jeg hadde hatt vakt det nye stedet. Ikke at det trenger være noe større problem enn å sove ordentlig et par dager, men ikke tale om jeg går på jobb der under noen som helst grad av forvirring. Er det jeg synes er verst nå. Ikke bra å bli sint og utålmodig. Men det er det at jeg surrer noe vanvittig og glemmer hva jeg driver med som liksom ødelegger mest. Enig med deg i alle fall. Skal ikke ødelegge noe der. Ikke søkt vakter den neste uka uansett 😅

Har du noe du kan ta for å sikre søvn og roe ned, som quetiapin e.l.? Og har du mulighet for å diskutere med fastlegen hvordan dere kan få orden på medisinene dine? Jeg tipper at det å gå av og på antidepressiva kan virke destabiliserende, jeg kjenner i hvert fall igjen det fra meg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...