Gå til innhold

Hvordan liker du å overnatte hos venner og familie i ferier?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (15 minutter siden):

Dette er igjen, dritt arv.

I ditt tilfelle er det nok ikke arv, men Vondt I Viljen™. 

Jeg har sagt det før, og kan godt gjenta det: du trenger ikke gjøre deg selv dummere enn du er.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror psykdom kan tåkelegge litt hva man egentlig er. Om man har sosial angst eller unnvikende pf. f.eks. tappes man jo for energi av å være sammen med andre, fordi man får så mye uro og stress av det, og likevel være ekstrovert. 

Jeg har ikke sett noe statistikk på det, men mange ligger kanskje ganske midt på treet, at de kan lade og trives med både å være for seg selv, og være sammen med andre. Selv er jeg fra et relativt friskt sted testet til å være helt midt på, 47 prosent introvert, og 53 prosent ekstrovert, i følge den Myers Briggs testen. 

Anonymkode: 774fb...eb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sett noe statistikk på det, men mange ligger kanskje ganske midt på treet, at de kan lade og trives med både å være for seg selv, og være sammen med andre. 

Når jeg googler så går tallene 30-50% igjen på antall som er introverte.

https://www.inbusiness.no/blogg/vet-du-om-dine-ansatte-er-ekstroverte-eller-introverte/
https://www.nhh.no/nhh-bulletin/artikkelarkiv/2022/mai/introvert-og-toppleder--er-det-mulig/#:~:text=Når vi vet at mellom,glipp av en stor talentbase.

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (10 timer siden):

Ja, den statistikken er grei,nen hvor introverte/ekstroverte er de? Altså, det jeg egentlig lurer på er hvor mange nærmer seg 100 prosent ekstroverte, og hvor mange nærmer seg 100 prosent introverte? 

Som du ser av mitt egent eksempel, så vil jo jeg i den statistikken du viser til slå ut som ekstrovert. Men jeg er jo nesten like mye introvert, og hadde jeg svart bittelitt annerledes på testen hadde jeg kanskje vært introvert. 

Jeg tror det er sånn for ganske mange, at vi ligger nærmere 50 prosent enn 100 prosent det ene aller andre. Men igjen, jeg spekulerer bare. 

Skrevet

Jeg syns helt ærlig 3-4 dager er hyggelig, men er oppholdet i andres hjem lengre enn det syns jeg det er greiest å leie et eget sted. Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis leier noe, jeg strekker meg heller litt ekstra om jeg senser at det er veldig ønskelig at vi blir.

Vi har en familiehytte i kjærestes families eie, og der er vi gjerne flere familier samlet i et par uker. Det er bare hyggelig, og jeg tror det handler om at alle har samme «eierforhold» til stedet. Man tråkker dermed ikke på samme måte på andres rutiner, som jeg føler på om jeg bor lenge i andres hjem. 

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (20 minutter siden):

Jeg syns helt ærlig 3-4 dager er hyggelig, men er oppholdet i andres hjem lengre enn det syns jeg det er greiest å leie et eget sted. Men det betyr ikke at jeg nødvendigvis leier noe, jeg strekker meg heller litt ekstra om jeg senser at det er veldig ønskelig at vi blir.

Vi har en familiehytte i kjærestes families eie, og der er vi gjerne flere familier samlet i et par uker. Det er bare hyggelig, og jeg tror det handler om at alle har samme «eierforhold» til stedet. Man tråkker dermed ikke på samme måte på andres rutiner, som jeg føler på om jeg bor lenge i andres hjem. 

Fint at du trives på hytta! Jeg hadde mistrivdes der like mye som jeg misliker å sove over hos andre. Familie eller ei. Jeg har unnvikende pf. Mulig det har noe med det å gjøre eller er jeg kanskje bare veldig sær😅 ts

Anonymkode: caf02...bf4

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Fint at du trives på hytta! Jeg hadde mistrivdes der like mye som jeg misliker å sove over hos andre. Familie eller ei. Jeg har unnvikende pf. Mulig det har noe med det å gjøre eller er jeg kanskje bare veldig sær😅 ts

Det høres ut som en fornuftig forklaring jA. For min del blir jeg ikke fornærmet om noen jeg har tilbud gjesterommet heller vil leie hotell. Jeg tenker at du også kan velge det som passer best for deg, uten å tenke så mye på hva andre tenker eller ville gjort 😊

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (7 minutter siden):

Det høres ut som en fornuftig forklaring jA. For min del blir jeg ikke fornærmet om noen jeg har tilbud gjesterommet heller vil leie hotell. Jeg tenker at du også kan velge det som passer best for deg, uten å tenke så mye på hva andre tenker eller ville gjort 😊

Jo takk. Jeg har store vansker med å sette grenser for meg selv og tenker masse på hva andre mener. Da blir det ofte til at jeg lar være å dra på den reisen/turen istedenfor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo takk. Jeg har store vansker med å sette grenser for meg selv og tenker masse på hva andre mener. Da blir det ofte til at jeg lar være å dra på den reisen/turen istedenfor. 

Da vil jeg råde deg til å øve deg på å stå for egne behov, sånn at det du tror er andres behov ikke styrer livet ditt 😊

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (2 minutter siden):

Da vil jeg råde deg til å øve deg på å stå for egne behov, sånn at det du tror er andres behov ikke styrer livet ditt 😊

Jeg har gitt beskjed til mannen min at jeg ikke blir med å besøker familien hans i sommer. Orker ikke å overnatte hos dem. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har gitt beskjed til mannen min at jeg ikke blir med å besøker familien hans i sommer. Orker ikke å overnatte hos dem. 

Du kan ikke heller høre om dere kan løse overnatting på et annet vis da? Unnvikelse føles skjelden godt på lang sikt, og det er kanskje derfor du startet tråden også? At du føler at det ikke blir helt rett å unnvike situasjonen? Om du hadde ment dette var en helt riktig beslutning hadde du sikkert ikke hatt behov for andres bekreftelse på at valget ditt er ok? 

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (14 minutter siden):

Du kan ikke heller høre om dere kan løse overnatting på et annet vis da? Unnvikelse føles skjelden godt på lang sikt, og det er kanskje derfor du startet tråden også? At du føler at det ikke blir helt rett å unnvike situasjonen? Om du hadde ment dette var en helt riktig beslutning hadde du sikkert ikke hatt behov for andres bekreftelse på at valget ditt er ok? 

Jeg synes jeg er kjip mot mannen min som ikke blir med han på tur samtidig så er det jo han familien vil treffe og ikke nødvendigvis meg. Jeg vet som du sier at svaret ikke er unnvikelse, men innimellom blir det slik.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg synes jeg er kjip mot mannen min som ikke blir med han på tur samtidig så er det jo han familien vil treffe og ikke nødvendigvis meg. Jeg vet som du sier at svaret ikke er unnvikelse, men innimellom blir det slik.

Om det funker for mannen din og deg er det jo greit forsåvidt  Jeg tror likevel det du sier om at familien hans bare vil treffe han er  en rettferdiggjøring du trenger for å tenke at dette er riktig. Om familien er nogenlunde greit  skrudd sammen og hyggelige folk vil de jo ha et godt forhold til de sønnen deres deler hverdag og liv med også. Jeg vil i alle fall veldig gjerne ha min sønns kjæreste tett på meg 😊

Endret av Kayia
AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (5 minutter siden):

Om det funker for mannen din og deg er det jo greit forsåvidt  Jeg tror likevel det du sier om at familien hans bare vil treffe han er  en rettferdiggjøring du trenger for å tenke at dette er riktig. Om familien er nogenlunde greit  skrudd sammen og hyggelige folk vil de jo ha et godt forhold til de sønnen deres deler hverdag og liv med også. Jeg vil i alle fall veldig gjerne ha min sønns kjæreste tett på meg 😊

Mannen min blir skuffet og lei, men det må han tåle. Nei, jeg er ikke enig med det i det siste du skriver. Det å kunne å "endelig" få tilbringe med kun sønnen sin når vi bor langt ifra hverandre og sjelden sees, må være noe de setter pris på.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det å kunne å "endelig" få tilbringe med kun sønnen sin når vi bor langt ifra hverandre og sjelden sees, må være noe de setter pris på.

Er dette noe du vet, eller noe du antar? 

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (3 minutter siden):

Er dette noe du vet, eller noe du antar? 

Jeg har ikke spurt dem, så det er min vurdering. I tillegg slipper mannen min å ta hensyn til meg (depresjon/angst/utmattelse) og kan slappe av med familien sin i fred.

Worrisome_plenty
Skrevet

Får jeg eget rom er det ikke så ille. Må jeg sove på stua er det pyton.🐍 

AnonymBruker
Skrevet

Sover kun hjemme.

Anonymkode: 9a631...395

AnonymBruker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (52 minutter siden):

Får jeg eget rom er det ikke så ille. Må jeg sove på stua er det pyton.🐍 

Jeg hadde aldri i verden sovet i stua😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...