Gå til innhold

Ville du tatt utredning for GAD hos privat behandler om du var meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt;  Bp2 og unnvikende pf-diagnose. Har strevd med å finne god behandling for bp-depresjon (landet på Litium).Ble syk som godt voksen. Født med lavt selvbilde og lav selvtillit. Har de siste 3 årene utviklet en redsel/angst/bekymring for ulike situasjoner og ting.

Hva det er jeg er mest redd for endrer seg stadig. Aller høyest er redselen for sosiale relasjoner/situasjoner og nærhet. Andre ting jeg er redd for er feks at jeg eller gjester detter ned trappen, å kjøre bil (har sluttet med dette), sitte på i bil, at det begynner å brenne når vi sover, at husdyrene blir mishandlet ute/brekker beina, at jeg har kreft, at jeg ikke mestrer arbeidsoppgavene mine, at jeg glemmer mobilen i vaskemaskinen og den blir ødelagt osv osv.

Jeg har ingen fysiske symptomer på angst som kortpusthet e.l. Derimot har jeg utmattelse. Jeg har levd i krevende og stressende omsorgssituasjon for ungdom i flere år. På forespørsel til DPS fra fastlegen om angstbehandling fikk vi avslag. DPS mente at plagene stammer fra krevende livssituasjon og viser til nylig langvarig bp2-depresjons behandling hos dem. 

Er det noe poeng i å finne ut mer om denne angsten som tapper meg eller hva tenker dere? @nachnoo?

Anonymkode: d852b...ac9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

GAD.

Anonymkode: 60b94...356

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

GAD.

Du tror jeg har diagnosen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du tror jeg har diagnosen?

Det er nok til å gå videre med det. Det er helt villt å leve slik du gjør, du er livredd for å leve. Det er for hemmende. Hadde oppsøkt privat behandler om jeg hadde måttet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok til å gå videre med det. Det er helt villt å leve slik du gjør, du er livredd for å leve. Det er for hemmende. Hadde oppsøkt privat behandler om jeg hadde måttet.

Det er interessant at du sier at det er helt vilt å leve slik. Jeg er dessverre blitt "vant med situasjonen ".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er interessant at du sier at det er helt vilt å leve slik. Jeg er dessverre blitt "vant med situasjonen ".

er det man ofte gjør. jeg hadde knapt orket å gjøre noe annet enn å eksistere. Dette er helt galskap, du er spist opp av angst. Oppsøk mer hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

er det man ofte gjør. jeg hadde knapt orket å gjøre noe annet enn å eksistere. Dette er helt galskap, du er spist opp av angst. Oppsøk mer hjelp.

Takk for råd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...