Gå til innhold

40 år alene, hvordan få livserfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden vidregående skole har jeg bare sitter hjemme alene uten kontakt med andre. Blitt 40 år + nå. Hvordan få livserfaring? Føler meg ikke kompetent på livet.

Anonymkode: 6ad33...838

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får livserfaring gjennom å leve.

Bli aktiv med en hobby, delta i frivillig arbeid eller turgrupper. Gå et kurs, treff mennesker, begynn å trene...

Utfordre deg selv og gå utenfor komfortsonen.

Anonymkode: bfaff...68c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Siden vidregående skole har jeg bare sitter hjemme alene uten kontakt med andre. Blitt 40 år + nå. Hvordan få livserfaring? Føler meg ikke kompetent på livet.

Anonymkode: 6ad33...838

Meld deg på et eller anna: sjekk biblioteket for de har ofte litt ok foredrag eller kurs, sjekk kommunens hjemmesider for lavterskeltilbud, sjekk facebook for feks en turgruppe eller matlagingskurs eller noe anna i byen du bor i, oppsøk frivillig arbeid og bli kjent med flere på den måten, snakk litt med folk når du handler i butikken, les bøker fra det virkelige livet for det kan fortelle mye om andre menneskers liv, gå på kafe og ta en kaffe og observer folk rundt deg, lag den noen rutiner i hverdagen som gjør at du treffer folk og etterhvert kan småprate naturlig med dem (frisør/handle egg fra en fast bonde/ kjøpe en kaffe på et stamsted/ osv). 

Anonymkode: 53d7c...72c

Skrevet

Du kan få min livserfaring. Jeg har opplevd så mye på godt og vondt, føles som jeg er 90 år. Men nærmer meg 50

Anonymkode: 1341f...514

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...