AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Alba skrev (5 timer siden): Samme her. Har null livserfaring her. Jobbet fram til jeg var 25 år. Nå barnløs sitter hjemme for det meste. Anonymkode: 529c0...2e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Stadig flere får en kommunal begravelse/bisettelse hvor ingen kommer. https://www.nrk.no/stor-oslo/xl/begravelsene-ingen-kommer-i-1.17660914 Begravelsene ingen kommer i Hva skjer når en person dør alene? Flere og flere avskjeder blir kommunens ansvar. Fem minutter før klokkene skal ringe for Olav, er bare journalistens stol i bruk. Sermonimester Litangen går flere ganger fram og tilbake mellom stolradene. Hvert steg gir en gjenklang i rommet. Lysene tennes. Olav levde et tilbaketrukket liv. Litangen fikk kun tak i én slektning, en som ikke har snakket med ham på flere tiår. – Jeg har ikke hørt noe, mumler hun mens hun ser forventningsfullt på telefonen i Litangen går forsiktig opp på talerstolen og trekker pusten. Det er disse seremoniene som får hjertet hennes til å banke litt raskere. De føles viktigst. De faste ordene ligger lett i munnen, men hun fremfører dem med en tyngde som om de blir sagt for første gang. – Vi vet ikke alt om Olavs vei gjennom livet, hvordan dagene hans var, hva som ga glede, og hva som var tungt å bære. Men vi vet at hvert menneskeliv, uansett hvordan det leves, er en kompleks historie. Noen deler forstår vi, mens andre forblir skjult for oss. Hun forteller det lille hun vet. Om en innadvendt mann som trakk seg unna, helt til det kun var ham igjen. Anonymkode: 5e456...acc 0 Siter
Gjest Sakura Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Stadig flere får en kommunal begravelse/bisettelse hvor ingen kommer. https://www.nrk.no/stor-oslo/xl/begravelsene-ingen-kommer-i-1.17660914 Begravelsene ingen kommer i Hva skjer når en person dør alene? Flere og flere avskjeder blir kommunens ansvar. Fem minutter før klokkene skal ringe for Olav, er bare journalistens stol i bruk. Sermonimester Litangen går flere ganger fram og tilbake mellom stolradene. Hvert steg gir en gjenklang i rommet. Lysene tennes. Olav levde et tilbaketrukket liv. Litangen fikk kun tak i én slektning, en som ikke har snakket med ham på flere tiår. – Jeg har ikke hørt noe, mumler hun mens hun ser forventningsfullt på telefonen i Litangen går forsiktig opp på talerstolen og trekker pusten. Det er disse seremoniene som får hjertet hennes til å banke litt raskere. De føles viktigst. De faste ordene ligger lett i munnen, men hun fremfører dem med en tyngde som om de blir sagt for første gang. – Vi vet ikke alt om Olavs vei gjennom livet, hvordan dagene hans var, hva som ga glede, og hva som var tungt å bære. Men vi vet at hvert menneskeliv, uansett hvordan det leves, er en kompleks historie. Noen deler forstår vi, mens andre forblir skjult for oss. Hun forteller det lille hun vet. Om en innadvendt mann som trakk seg unna, helt til det kun var ham igjen. Anonymkode: 5e456...acc Det er trist lese slike historier😢mye ensomme folk. Endret 2. mai av Sakura 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Stadig flere får en kommunal begravelse/bisettelse hvor ingen kommer. https://www.nrk.no/stor-oslo/xl/begravelsene-ingen-kommer-i-1.17660914 Begravelsene ingen kommer i Hva skjer når en person dør alene? Flere og flere avskjeder blir kommunens ansvar. Fem minutter før klokkene skal ringe for Olav, er bare journalistens stol i bruk. Sermonimester Litangen går flere ganger fram og tilbake mellom stolradene. Hvert steg gir en gjenklang i rommet. Lysene tennes. Olav levde et tilbaketrukket liv. Litangen fikk kun tak i én slektning, en som ikke har snakket med ham på flere tiår. – Jeg har ikke hørt noe, mumler hun mens hun ser forventningsfullt på telefonen i Litangen går forsiktig opp på talerstolen og trekker pusten. Det er disse seremoniene som får hjertet hennes til å banke litt raskere. De føles viktigst. De faste ordene ligger lett i munnen, men hun fremfører dem med en tyngde som om de blir sagt for første gang. – Vi vet ikke alt om Olavs vei gjennom livet, hvordan dagene hans var, hva som ga glede, og hva som var tungt å bære. Men vi vet at hvert menneskeliv, uansett hvordan det leves, er en kompleks historie. Noen deler forstår vi, mens andre forblir skjult for oss. Hun forteller det lille hun vet. Om en innadvendt mann som trakk seg unna, helt til det kun var ham igjen. Anonymkode: 5e456...acc Så trist! Det er sånn livet er. Ingen har tid eller interesse av andre enn seg selv. Anonymkode: 58a5c...a49 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.