AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Jeg kjenner meg faktisk dum når jeg sitter der i stolen også er behandler så perfekt med livet på stell. Andre som kjenner på det samme? Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Du vet da ingenting om behandlers privatliv? Du antar bare en hel masse. Anonymkode: 0040c...935 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du vet da ingenting om behandlers privatliv? Du antar bare en hel masse. Anonymkode: 0040c...935 Ja, det er helt sant. Jeg antar bare. Det er det inntrykket jeg sitter inne med. Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, det er helt sant. Jeg antar bare. Det er det inntrykket jeg sitter inne med. Anonymkode: 64e60...1d4 Jupp, du tolker og du tror, og har ikke peiling på hva som foregår i behandlers liv. Hvorfor ikke konse mer på deg selv og hvorfor du er der, fremfor hva du tror om behandler? For alt du vet kan behandler akkurat ha mistet eller tapt, eller opplevd et eller annet grusomt. Anonymkode: 0040c...935 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jupp, du tolker og du tror, og har ikke peiling på hva som foregår i behandlers liv. Hvorfor ikke konse mer på deg selv og hvorfor du er der, fremfor hva du tror om behandler? For alt du vet kan behandler akkurat ha mistet eller tapt, eller opplevd et eller annet grusomt. Anonymkode: 0040c...935 Jeg prøver. Er veldig uvant å ikke kunne spørre hvordan behandler har det, fremfor å kun prate om meg selv. Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg prøver. Er veldig uvant å ikke kunne spørre hvordan behandler har det, fremfor å kun prate om meg selv. Anonymkode: 64e60...1d4 spør du tannlegen din om hvordan h*n har det? Fastlegen din? Hva med når bilen din er på reparasjon, spør du dem? Tvilsomt. Du er opptatt av at bilen din skal bli reparert. Anonymkode: 0040c...935 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Min behandler og jeg snakker litt om hunden hennes, det er en veldig søt springer spaniel som jeg har truffet en gang. Hun sa hun kunne ta den med en gang til, det er veldig koselig. Hun har også alt jeg drømmer om å ha, men jeg er glad for at hun gir meg av sin kunnskap, omsorg og profesjonalitet. Anonymkode: 09cf4...c75 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Min behandler og jeg snakker litt om hunden hennes, det er en veldig søt springer spaniel som jeg har truffet en gang. Hun sa hun kunne ta den med en gang til, det er veldig koselig. Hun har også alt jeg drømmer om å ha, men jeg er glad for at hun gir meg av sin kunnskap, omsorg og profesjonalitet. Anonymkode: 09cf4...c75 Det høres veldig hyggelig ut med slik småprat. Ser du veldig opp til behandler? Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det høres veldig hyggelig ut med slik småprat. Ser du veldig opp til behandler? Anonymkode: 64e60...1d4 Nei, jeg ser på det som et samarbeidsprosjekt hvor hun har en vare/kunnskap jeg trenger, og vi jobber mot bedring. Vi er likeverdige. Anonymkode: 09cf4...c75 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg ser på det som et samarbeidsprosjekt hvor hun har en vare/kunnskap jeg trenger, og vi jobber mot bedring. Vi er likeverdige. Anonymkode: 09cf4...c75 Hvordan vet du at hun har alt du drømmer om å ha? Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
nachnoo Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Underdanig i forhold til hva? Det er god grunn til å tro at behandler vet mer enn pasienten om psykisk sykdom. Bortsett fra det er det ingen grunn til å se opp til behandler. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Kanskje denne er nyttig: https://tidsskriftet.no/2011/10/kronikk/et-sosiologisk-perspektiv-pa-legekonsultasjonen 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai nachnoo skrev (1 time siden): Underdanig i forhold til hva? Det er god grunn til å tro at behandler vet mer enn pasienten om psykisk sykdom. Bortsett fra det er det ingen grunn til å se opp til behandler. I forhold til "alt". Jeg tenker at en så høyt utdannet person har god kontroll på alt i livet. Først og fremst har den gode og nære relasjoner. Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner meg faktisk dum når jeg sitter der i stolen også er behandler så perfekt med livet på stell. Andre som kjenner på det samme? Anonymkode: 64e60...1d4 Dette er faktisk helt feil og galt å tenke og tro blant behandlere og andre høyt utdannede personer. Ingen er perfekte som mennesker og ingen har perfekte liv. Vi har alle våre feil og våre problemer. Du lever i din egen boble om du tenker og tror at en behandler er perfekt med livet på stell. Anonymkode: 1f547...a5e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Dette er faktisk helt feil og galt å tenke og tro blant behandlere og andre høyt utdannede personer. Ingen er perfekte som mennesker og ingen har perfekte liv. Vi har alle våre feil og våre problemer. Du lever i din egen boble om du tenker og tror at en behandler er perfekt med livet på stell. Anonymkode: 1f547...a5e Ja, godt mulig at jeg lever i en boble. Jeg føler meg bare så teit og dum i forhold til terapeuten. Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ja, godt mulig at jeg lever i en boble. Jeg føler meg bare så teit og dum i forhold til terapeuten. Anonymkode: 64e60...1d4 Det har med en ting å gjøre, og det er at det er du som sliter psykisk og har utfordringer i forhold til det. Du bør ikke sammenligne deg med terapauten din. Du er like mye verdifull og betydningsfull som menneske som din terapaut er. Vi er jo alle forskjellige og det må vi prøve å godta og gjøre det beste ut av. Husk og at bak et ytre kan det skjule seg mye som du ikke ser og vet om mennesker. Det står ikke i pannen at en har angst, depresjoner, usikkerhet, tvil, tristhet, smerte osv. Men jeg forstår mange i samfunnet føler seg mindreverdige fordi vi har så lett for å sammenligne oss med andre mennesker, og vi oppfatter og tror at dem er perfekte og har et feilfritt liv. Men slik er det ikke, for når vi begynner å prate sammen og åpner oss om vårt indre, da kan det komme mye ut som vi ikke visste fra før av. Vi går alle rundt som individer og jeg tror ikke det fins et menneske som ikke har noe negativt med seg selv og livet sitt. Ingen er like og noen har noen egenskaper som ikke alle har, sånn er det med oss alle. Det er det som gjør oss så vidunderlige ulike og ingen er like. Men vi er alle like mye verdifulle. Jeg føler meg og ofte teit og dum når jeg skriver slik som her. Sliter med å få ut de rette ordene syns jeg. Anonymkode: 1f547...a5e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det har med en ting å gjøre, og det er at det er du som sliter psykisk og har utfordringer i forhold til det. Du bør ikke sammenligne deg med terapauten din. Du er like mye verdifull og betydningsfull som menneske som din terapaut er. Vi er jo alle forskjellige og det må vi prøve å godta og gjøre det beste ut av. Husk og at bak et ytre kan det skjule seg mye som du ikke ser og vet om mennesker. Det står ikke i pannen at en har angst, depresjoner, usikkerhet, tvil, tristhet, smerte osv. Men jeg forstår mange i samfunnet føler seg mindreverdige fordi vi har så lett for å sammenligne oss med andre mennesker, og vi oppfatter og tror at dem er perfekte og har et feilfritt liv. Men slik er det ikke, for når vi begynner å prate sammen og åpner oss om vårt indre, da kan det komme mye ut som vi ikke visste fra før av. Vi går alle rundt som individer og jeg tror ikke det fins et menneske som ikke har noe negativt med seg selv og livet sitt. Ingen er like og noen har noen egenskaper som ikke alle har, sånn er det med oss alle. Det er det som gjør oss så vidunderlige ulike og ingen er like. Men vi er alle like mye verdifulle. Jeg føler meg og ofte teit og dum når jeg skriver slik som her. Sliter med å få ut de rette ordene syns jeg. Anonymkode: 1f547...a5e Takk for fint svar! Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2026 den 11.42): Jeg kjenner meg faktisk dum når jeg sitter der i stolen også er behandler så perfekt med livet på stell. Andre som kjenner på det samme? Anonymkode: 64e60...1d4 Jepp. Antagelig hadde min alt på stell, siden hun kunne være kritisk. Anonymkode: 41eb0...b0c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jepp. Antagelig hadde min alt på stell, siden hun kunne være kritisk. Anonymkode: 41eb0...b0c Var hun ofte kritisk? Anonymkode: 64e60...1d4 0 Siter
stjernestøv Skrevet 3. mai Skrevet 3. mai Behandlere har ikke alt på stell for de er bare mennesker, alle har problemer med noe. Da jeg sa dette til barne psykologen på modum var hun ikke enig, hun strakte ut armene og ristet på hodet. Nei det blir for dumt, ingen har et perfekt liv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.