Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Glitter
Skrevet

Jeg er henvist til DPS døgn, er per tiden tvangsinnlagt på paragraf 3.3. I akuttpsykiatrien. 

Vil det fortsatt være tvang hvis jeg overføres til DPS eller vil det da være frivillig slik at jeg kan skrive meg ut hvis jeg vil? 

Planen er at jeg blir her på akutt til det er plass på DPS. 

@nachnoo

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja; det kan du. Jeg var innlagt sammen med ei jente som var tvangsinnlagt på dps døgn. 

Anonymkode: a1c77...2a5

AnonymBruker
Skrevet

Og det ble forresten også vurdert om jeg skulle tvangsinnlegges på dps døgn første gang jeg var i kontakt med dps, men heldigvis slapp jeg unna det.

Anonymkode: a1c77...2a5

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg er henvist til DPS døgn, er per tiden tvangsinnlagt på paragraf 3.3. I akuttpsykiatrien. 

Vil det fortsatt være tvang hvis jeg overføres til DPS eller vil det da være frivillig slik at jeg kan skrive meg ut hvis jeg vil? 

Planen er at jeg blir her på akutt til det er plass på DPS. 

@nachnoo

Ikke det du spør om, men jeg har fått plass samme dag ved henvisning til DPS. 

Anonymkode: 6e72f...7d2

Fru2020
Skrevet

Ja, hvis en vurderer det slik at du ikke rømmer eller er i akutt selvmordsfare kan du det. Har vært innlagt med flere psykosepasienter på tvang på dps.

Glitter
Skrevet

Ok. Takk for svar alle sammen. :)

nachnoo
Skrevet

Det er ingen forskjell på dette mellom akuttavdeling og DPS. Fyller man kriteriene for tvangsinnleggelse, kan man være innlagt på tvang.

Glitter
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det er ingen forskjell på dette mellom akuttavdeling og DPS. Fyller man kriteriene for tvangsinnleggelse, kan man være innlagt på tvang.

Ok. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (13 minutter siden):

Ok. 

Der jeg tilhører er det to dps, en med åpne dører og en med låste dører. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Der jeg tilhører er det to dps, en med åpne dører og en med låste dører. 

Det er åpne dører der jeg skal, men har spurt de ansatte her og man kan være på tvang likevel. 

skogbrann
Skrevet

Ja, jeg har blitt overført til DPS på tvang for videre behandling etter opphold på lukket avdeling. Så full mulig, men hvis man stikker av, går ut uten at man har fått utgang, ikke kommer tilbake til avtalt tid, eller blir sykere slik at man trenger mer intensiv behandling så blir man sendt tilbake til lukket avdeling. 

Glitter
Skrevet
skogbrann skrev (12 minutter siden):

Ja, jeg har blitt overført til DPS på tvang for videre behandling etter opphold på lukket avdeling. Så full mulig, men hvis man stikker av, går ut uten at man har fått utgang, ikke kommer tilbake til avtalt tid, eller blir sykere slik at man trenger mer intensiv behandling så blir man sendt tilbake til lukket avdeling. 

Ja okei. :)

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (22 minutter siden):

Det er åpne dører der jeg skal, men har spurt de ansatte her og man kan være på tvang likevel. 

Ok da kan du jo stikke av men håper ikke du gjør det :) 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (31 minutter siden):

Ok da kan du jo stikke av men håper ikke du gjør det :) 

Ja i teorien kan jeg jo det. 

Skrevet

Ja, døgne rundt på DPS. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innlagt 1 gang noen dager på dps frivillig, men jeg klarte det ikke å ble bare sykere av oppholdet. Jeg fikk mer panikk og ble mer stressa for jeg ikke var hjemme i trygge omgivelser. Det var så kaldt og sterilt på rommet, og jeg klarte heller ikke gå ut av rommet pga min ME. Og når jeg skreiv meg selv ut på 3 dagen var jeg grå i huden så dårlig jeg var og klarte ikke stå på beina nesten. Når jeg kom hjem i senga mi landet jeg og ting startet å bli bedre. All ære til dere som klarer å være på slike plasser, nå snakker jeg ikke om de som må evt på tvang selfølgelig

Anonymkode: e1fad...44b

psykedeliker
Skrevet
skogbrann skrev (9 timer siden):

Så full mulig, men hvis man stikker av, går ut uten at man har fått utgang, ikke kommer tilbake til avtalt tid, eller blir sykere slik at man trenger mer intensiv behandling så blir man sendt tilbake til lukket avdeling. 

Nei, det eneste som skjer er at man blir etterlyst, det tas ikke aktive grep for å hente folk tilbake med mindre de er dømt til psykisk helsevern. Folk har til og med klart å komme seg ut av landet og leve i skjul i lengre tid etter å ha rømt fra psykiatrisk sykehus.

skogbrann
Skrevet (endret)
psykedeliker skrev (1 time siden):

Nei, det eneste som skjer er at man blir etterlyst, det tas ikke aktive grep for å hente folk tilbake med mindre de er dømt til psykisk helsevern. Folk har til og med klart å komme seg ut av landet og leve i skjul i lengre tid etter å ha rømt fra psykiatrisk sykehus.

Jo. Da psykiatrien en gang etterlyste meg så ringte politiet til min familie og nære venner, i tillegg til at de sporet opp mobilen min. En medpasient jeg møtte på på psykiatrisk fikk ytterdøren sin brutt opp.  Det er helt klart mulig å rømme, og politiet gir opp etter noen dager. Man må riktig nok leve ganske skjult i så fall. 

Og jo, de vil fysisk dra deg inn i politibilen om du ikke setter deg inn frivillig. 

Endret av skogbrann
psykedeliker
Skrevet
skogbrann skrev (19 minutter siden):

Man må riktig nok leve ganske skjult i så fall. 

Jeg tror ikke verken du eller din medpasient vet hva begrepet å leve i skjul faktisk betyr.

Skrevet

Rømmer en fra DPS da blir du etterlyst og politiet blir innblandet i saken. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...