tilstede Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Det er ikke nødvendigvis motsetninger mellom å være skarp og direkte og å vise omsorg. Jeg vil bare påpeke det. Jeg hadde en psykologspesialist, en skikkelig bergenser som var lynende skarp i replikken og veldig direkte, men det var likevel ikke vanskelig for meg å raskt oppdage hvor mye engasjement og omsorg det lå i det drivet han hadde for å få meg ut av det uføret jeg var inne i. Han brydde seg virkelig, men viste det ikke ved å dulle med pasientene sine. Jeg lærte utrolig mye av han, og er takknemlig for tiden hos han. Prøv å utforske hvor direktheten kommer fra. Et godt sted, eller et kaldt hjerte som ikke lenger bryr seg. 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai tilstede skrev (18 minutter siden): Det er ikke nødvendigvis motsetninger mellom å være skarp og direkte og å vise omsorg. Jeg vil bare påpeke det. Jeg hadde en psykologspesialist, en skikkelig bergenser som var lynende skarp i replikken og veldig direkte, men det var likevel ikke vanskelig for meg å raskt oppdage hvor mye engasjement og omsorg det lå i det drivet han hadde for å få meg ut av det uføret jeg var inne i. Han brydde seg virkelig, men viste det ikke ved å dulle med pasientene sine. Jeg lærte utrolig mye av han, og er takknemlig for tiden hos han. Prøv å utforske hvor direktheten kommer fra. Et godt sted, eller et kaldt hjerte som ikke lenger bryr seg. Interessant! Takk for historien😊 Anonymkode: 0e363...215 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (På 7.5.2026 den 14.51): Jeg blir urolig og ubekvem ved omsorg. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av det og synes vel ikke at det noe jeg fortjener. Tanker? Anonymkode: 0e363...215 Bruk anledningen til å snakke med psykologen om hvorfor du føler som du gjør rundt det å få validert egne følelser og opplevelser. Hvorfor ubehag og ubekvemt? Hvorfor ikke fortjene? AnonymBruker skrev (På 7.5.2026 den 18.12): Målet er vel tabuet skal få et naturlig forhold til det, men vi er ikke der ennå. Nå fører det til umiddelbar dissosiasjon og at jeg går i frysrraksjon. Vi må ta det steg for steg. Anonymkode: b3e9b...dc8 Jeg strever selv med det samme. Jeg dissosierer ikke lengre, men vil gjerne snu meg bort. Det å bli sett og validert kan føles smertefullt når det har vært lite av det i oppveksten. Husk at om du virkelig vil ha fremgang, gjør du det med å møte ubehaget i passelig store posjoner. Ikke så mye at dissosiasjonen tar fullstendig styring, men nok til at du har kontroll og kontakt med rommet. Psykologen din kan hjelpe deg, minne deg på å være her og nå. Noen synes det hjelper å holde noe følbart i hånden. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai Skrevet 8. mai Eva Sofie skrev (6 minutter siden): Bruk anledningen til å snakke med psykologen om hvorfor du føler som du gjør rundt det å få validert egne følelser og opplevelser. Hvorfor ubehag og ubekvemt? Hvorfor ikke fortjene? Jeg strever selv med det samme. Jeg dissosierer ikke lengre, men vil gjerne snu meg bort. Det å bli sett og validert kan føles smertefullt når det har vært lite av det i oppveksten. Husk at om du virkelig vil ha fremgang, gjør du det med å møte ubehaget i passelig store posjoner. Ikke så mye at dissosiasjonen tar fullstendig styring, men nok til at du har kontroll og kontakt med rommet. Psykologen din kan hjelpe deg, minne deg på å være her og nå. Noen synes det hjelper å holde noe følbart i hånden. Ja, det var lurt. Å ta opp temaene i terapien. Takk. Anonymkode: 0e363...215 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.