Gå til innhold

Kan jeg be psykologen vise meg mindre omsorg og varme i timene, og heller være hardere og utøve mer press?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir urolig og ubekvem ved omsorg. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av det og synes vel ikke at det noe jeg fortjener. Tanker?

Anonymkode: 0e363...215

Videoannonse
Annonse
XbellaX
Skrevet

Jeg synes ikke en behandler skal henge på slep etter deg og nøre opp under i dine forestillinger. Prøv å heller utforske hva omsorg betyr for deg og hvorfor du reagerer som du gjør sammen med vedkommende.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (8 minutter siden):

Jeg synes ikke en behandler skal henge på slep etter deg og nøre opp under i dine forestillinger. Prøv å heller utforske hva omsorg betyr for deg og hvorfor du reagerer som du gjør sammen med vedkommende.

Takk for innspill. Det er absolutt en ide.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir urolig og ubekvem ved omsorg. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av det og synes vel ikke at det noe jeg fortjener. Tanker?

Hehe, jeg har flere ganger bedt min psykolog om å skjelle meg ut og være hard og si vonde ting. Det har ikke skjedd enda for å si det sånn :)

Anonymkode: 1a51d...0c3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hehe, jeg har flere ganger bedt min psykolog om å skjelle meg ut og være hard og si vonde ting. Det har ikke skjedd enda for å si det sånn :)

Anonymkode: 1a51d...0c3

Hehe,  det hadde faktisk vært litt befriende om han gjorde det😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt min beskjed om at jeg reagerer dårlig på omsorg, og han respekterer det. Han kjefter ikke, men han unngår fraser som «det høres vondt ut», «kan du forsøke å se at du fortjener noe godt», eller hva som helst annet i den kategorien. Det fungerer fint for oss der hvor jeg er nå i prosessen.

Anonymkode: b3e9b...dc8

stjernestøv
Skrevet

Har vært borti begge deler og syns omsorg er best, det er det jeg har fått mest av og forståelse. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Har vært borti begge deler og syns omsorg er best, det er det jeg har fått mest av og forståelse. 

Har du hatt en behandler som viste deg hardhet og lite varme?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du hatt en behandler som viste deg hardhet og lite varme?

Ja spesielt en psykolog som var sjef på dps, han var brutalt ærlig og sa sin mening rett ut. Det samsvarte ikke med mine meninger, jeg la meg mest inn fordi han sa det var på tide. Hadde respekt for han da, men husker en gang han sa jeg var en fin jente og det var fint av han. Hadde dårlig selvbilde. 

Skrevet

Ja, det kan du🙂det er du som går til psykologen.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har gitt min beskjed om at jeg reagerer dårlig på omsorg, og han respekterer det. Han kjefter ikke, men han unngår fraser som «det høres vondt ut», «kan du forsøke å se at du fortjener noe godt», eller hva som helst annet i den kategorien. Det fungerer fint for oss der hvor jeg er nå i prosessen.

Ja trolle litt

Anonymkode: a3412...cf3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg blir litt nysjerrig på hvordan det har blitt slik at du tåler så dårlig omsorg? Er det et poeng i å motta omsorg gradvis litt og litt for å bygge deg opp?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja trolle litt

Anonymkode: a3412...cf3

Hva mener du med det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg blir litt nysjerrig på hvordan det har blitt slik at du tåler så dårlig omsorg? Er det et poeng i å motta omsorg gradvis litt og litt for å bygge deg opp?

Dårlig erfaring fra barndom og ungdomsårene, der dårlige opplevelser ble pakket inn som «omsorg». «Omsorg» ble brukt for å lokke meg inn i situasjoner som var og ungdom ikke burde være i. 

Målet er vel tabuet skal få et naturlig forhold til det, men vi er ikke der ennå. Nå fører det til umiddelbar dissosiasjon og at jeg går i frysrraksjon. Vi må ta det steg for steg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dårlig erfaring fra barndom og ungdomsårene, der dårlige opplevelser ble pakket inn som «omsorg». «Omsorg» ble brukt for å lokke meg inn i situasjoner som var og ungdom ikke burde være i. 

Målet er vel tabuet skal få et naturlig forhold til det, men vi er ikke der ennå. Nå fører det til umiddelbar dissosiasjon og at jeg går i frysrraksjon. Vi må ta det steg for steg.

Hvordan fungerer dissosiasjon og frys hos deg? Jeg stivner i kroppen og sitter musestille. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan fungerer dissosiasjon og frys hos deg? Jeg stivner i kroppen og sitter musestille. 

Har visst en del ulike varianter av dissosiasjon, men her er det vanlig at jeg går helt i frys. Opplever at omverdenen ikke angår meg, mister evnen til å respondere; hjernen bruker lang tid på å oppfatte at det som skjer er relevant for meg. Noen ganger blir hørsel dempet og synet tåkete, mens andre ganger ikke. Får ikke til å kommunisere i det hele tatt. Er som om alt går i saktefilm. Og så mister jeg minnet om hendelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har visst en del ulike varianter av dissosiasjon, men her er det vanlig at jeg går helt i frys. Opplever at omverdenen ikke angår meg, mister evnen til å respondere; hjernen bruker lang tid på å oppfatte at det som skjer er relevant for meg. Noen ganger blir hørsel dempet og synet tåkete, mens andre ganger ikke. Får ikke til å kommunisere i det hele tatt. Er som om alt går i saktefilm. Og så mister jeg minnet om hendelsen. 

Takk for svaret. Det høres vondt ut. Sender deg styrke!

Skrevet (endret)

Jeg gikk en gang til psykolog for mange år siden. Jeg møtte ei uproff hun sa jeg måtte kjøpe meg nye klær en hårklipp ville hjelpe. Mine klær var pene og moteriktig, en hårklipp trengte jeg ikke. Dr. Dropin time. 

Endret av Sakura
Skrevet
Sakura skrev (10 minutter siden):

Jeg gikk en gang til psykolog for mange år siden. Jeg møtte ei uproff hun sa jeg måtte kjøpe meg nye klær en hårklipp ville hjelpe. Mine klær var pene og moteriktig, en hårklipp trengte jeg ikke. Dr. Dropin time jeg gikk til. 

stjernestøv
Skrevet
Sakura skrev (2 timer siden):

Jeg gikk en gang til psykolog for mange år siden. Jeg møtte ei uproff hun sa jeg måtte kjøpe meg nye klær en hårklipp ville hjelpe. Mine klær var pene og moteriktig, en hårklipp trengte jeg ikke. Dr. Dropin time. 

Jeg fikk beskjed om at ungene trengte ny klær for de gikk i cubus klær og arve klær som ikke var godt nok, BV skulle være med meg på shopping men det ble aldri noe av. Det har ikke noe med omsorg å gjøre, vi hadde dårlig råd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...