Gå til innhold

Kronprinsesse Mette-Marit blir med på Slottsbalkongen 17. mai

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

melder Nrk.

Trodde hun var for syk til å stå der i timesvis?

Kvinnen som fortsatt nekter å forklare eller ta et tydelig oppgjør med sitt langvarige forhold til verdens mest beryktede pedofil, skal altså stå på slottsbalkongen på nasjonaldagen og smile og vinke til barn.

Det er vanskelig å fatte at dette i det hele tatt blir akseptert. Vanlige mennesker ville blitt fullstendig kansellert for langt mindre, men når det gjelder kongehuset, later man som ingenting. Taushet, bortforklaringer og et mediekorps som går på tå hev. Folk er sauer.

https://www.nrk.no/nyheter/prinsessen-pa-17.-mai-feiring-i-sydney-_-kronprinsesse-mette-marit-blir-med-pa-slottsbalkongen-1.17875360

Anonymkode: 1d31c...b31

Videoannonse
Annonse
Gjest Sakura
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

melder Nrk.

Kvinnen som fortsatt nekter å forklare eller ta et tydelig oppgjør med sitt langvarige forhold til verdens mest beryktede pedofil, skal altså stå på slottsbalkongen på nasjonaldagen og smile og vinke til barn.

Det er vanskelig å fatte at dette i det hele tatt blir akseptert. Vanlige mennesker ville blitt fullstendig kansellert for langt mindre, men når det gjelder kongehuset, later man som ingenting. Taushet, bortforklaringer og et mediekorps som går på tå hev. Folk er sauer.

https://www.nrk.no/nyheter/prinsessen-pa-17.-mai-feiring-i-sydney-_-kronprinsesse-mette-marit-blir-med-pa-slottsbalkongen-1.17875360

Hun er frisk til slikt noe🤗

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

melder Nrk.

Hun har planer om å ødelegge 17 mai feiringen til mange tusener ja. 

Anonymkode: 96368...a52

Gjest Sakura
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, da hun skal bare 👋 hadde sett litt rart ut vis hun uteble🇳🇴 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nå må du gi det, trodde folk var over dette nå. Hun har ikke brutt loven. 

AnonymBruker
Skrevet

Mulig hun får sitte, som Kong Harald, hvis hun har behov for det.

Anonymkode: 9782e...b0c

Grendel
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

melder Nrk.

Det er vel fordi hun ikke egentlig har gjort noe galt. Hun har bare oppført seg dumt og uverdig 

Skrevet

Hun har løyet og unnlatt å svare på spørsmål.  Hun har ikke min respekt iallfall.  Jeg hater folk som lyver og tror de kan komme unna med halvsannheter og så etterpå later som ingenting

Skrevet

Blir bra med henne på balkongen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes kongefamilien har utspilt sin rolle etter Sonja og Harald. Mette-Marit blir aldri min dronning i hvert fall. Jeg synes det er tragisk at ikke det norske folk ser hvem hun egentlig er. 

Anonymkode: a60d7...6b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanskelig å fatte at dette i det hele tatt blir akseptert. Vanlige mennesker ville blitt fullstendig kansellert for langt mindre, men når det gjelder kongehuset, later man som ingenting.

Man later da ikke som ingenting, har du ikke lest innlegg på dol, sett tv eller lest noen kommentarer i kommentarfeltene de siste månedene?? 

Om du ikke har fulgt med kan jeg opplyse om at nei, atferden er ikke akseptert, men det er ikke så mye vi kan gjøre med det. 

Det er greit å ønske at alle mennesker burde være like, at det er likhet for loven, og at alle regler gjelder likt for alle. Sånn er det imidlertid  selvfølgelig ikke, og dette er da virkelig ingen nyhet. Og det er ikke bare folket og de kongelige det er forskjell på heller, det er også forskjell på folk og folk. Vi vet feks at rasisme eksisterer og stenger for muligheter, og at noe så grunnleggende som en persons navn kan påvirke om man blir vurdert som aktuell for et jobbintervju eller ikke. Vi vet også at kjønn fremdeles styrer forventninger til hva man evner eller lyster, og at alder påvirker hva folk tenker at man "har lov til" selv om loven åpner for det osv osv. Det overrasker meg derfor stort hver gang noen tar til orde for en forventning om at kongelige (og forsåvidt statsministeren) skal behandles som øvrigheten ellers. Så lenge vi har et monarki er ikke disse menneskene vanlige mennesker, hverken i lovverket eller i hodene til folk. De har andre privilegier, plikter, begrensninger og byrder - på godt og vondt. Hvovidt dette er en praksis vi ønsker å videreføre ved arv er jo selve kjernen i monarklidebatten. 

Skrevet (endret)
Kayia skrev (40 minutter siden):

Man later da ikke som ingenting, har du ikke lest innlegg på dol, sett tv eller lest noen kommentarer i kommentarfeltene de siste månedene?? 

Om du ikke har fulgt med kan jeg opplyse om at nei, atferden er ikke akseptert, men det er ikke så mye vi kan gjøre med det. 

Det er greit å ønske at alle mennesker burde være like, at det er likhet for loven, og at alle regler gjelder likt for alle. Sånn er det imidlertid  selvfølgelig ikke, og dette er da virkelig ingen nyhet. Og det er ikke bare folket og de kongelige det er forskjell på heller, det er også forskjell på folk og folk. Vi vet feks at rasisme eksisterer og stenger for muligheter, og at noe så grunnleggende som en persons navn kan påvirke om man blir vurdert som aktuell for et jobbintervju eller ikke. Vi vet også at kjønn fremdeles styrer forventninger til hva man evner eller lyster, og at alder påvirker hva folk tenker at man "har lov til" selv om loven åpner for det osv osv. Det overrasker meg derfor stort hver gang noen tar til orde for en forventning om at kongelige (og forsåvidt statsministeren) skal behandles som øvrigheten ellers. Så lenge vi har et monarki er ikke disse menneskene vanlige mennesker, hverken i lovverket eller i hodene til folk. De har andre privilegier, plikter, begrensninger og byrder - på godt og vondt. Hvovidt dette er en praksis vi ønsker å videreføre ved arv er jo selve kjernen i monarklidebatten. 

Jeg er helt enig med deg. Men vårt kommende kongepar, kronprinsen og kronprinsessen, later som ingenting. De kjører løpet sitt som før. Det er mange som ikke har særlige forventninger til dem og som kommer til å bukke og skrape for dem fremdeles.  Nå skal de plutselig på reise hit til den landsdelen jeg bor i og liksom skinne 🤬 de skal vel ha med den uniformerte adjutanten da 

Endret av Osten
AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Nå må du gi det, trodde folk var over dette nå. Hun har ikke brutt loven. 

Det er litt fristende å spørre om du har ligget under en stein en 2-3 måneder.

Anonymkode: c76e6...d63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes kongefamilien har utspilt sin rolle etter Sonja og Harald. Mette-Marit blir aldri min dronning i hvert fall. Jeg synes det er tragisk at ikke det norske folk ser hvem hun egentlig er. 

Anonymkode: a60d7...6b7

100% enig. Det er ingen verdighet over disse folkene, de tramper folks følelser ned i skitten og jevner med dampveivals etterpå. Det er bare egne behov og perverterte lyster som teller, og å holde på privilegiene selvsagt. Nei, det er så store mangler ved dette paret, når det kommer til holdninger og mentalitet, og evnen til å erkjenne grove feil som er begått. Uten endringer her vil jeg aldri kunne anerkjenne henne som min dronning.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er litt fristende å spørre om du har ligget under en stein en 2-3 måneder.

Har ikke det men er vel mer tilgivende enn deg da, vi har alle gjort feil. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Har ikke det men er vel mer tilgivende enn deg da, vi har alle gjort feil. 

Ja. Men offentlige personer som har gjort grove overtramp i kraft av sitt embede bruker å legge seg flate, helt paddeflate, det er liksom det minste. (Regner ikke Mette-Marit sin forbindelse med Epstein i Palm Beach og andre steder som "privatliv".) Mette-Marit og ektefelle gjør ikke det, tvert om opptrer de som om medier og folk er anmassende når de fortsetter å stille nødvendige spørsmål som de to enda ikke har svart på. "Majestetsfornærmelse", liksom. De ser ut til å være frakoblet virkeligheten.

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja. Men offentlige personer som har gjort grove overtramp i kraft av sitt embede bruker å legge seg flate, helt paddeflate, det er liksom det minste. (Regner ikke Mette-Marit sin forbindelse med Epstein i Palm Beach og andre steder som "privatliv".) Mette-Marit og ektefelle gjør ikke det, tvert om opptrer de som om medier og folk er anmassende når de fortsetter å stille nødvendige spørsmål som de to enda ikke har svart på. "Majestetsfornærmelse", liksom. De ser ut til å være frakoblet virkeligheten.

Jeg er ferdig med dette nå. 

Gjest Sakura
Skrevet

Var ikke Mette-Marit ung når hun reiste til U.S.A.? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutes ago, Sakura said:

Var ikke Mette-Marit ung når hun reiste til U.S.A.? 

Det var 10-12 år siden.

AnonymBruker
Skrevet
Kayia skrev (På 7.5.2026 den 19.42):

Men hva mener du, monarki under de vilkårene du beskriver, eller ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...