AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Da tenker jeg på å late som om alt går bra til enhver tid. Når angsten herjer, brystet sprenger og det føles som om man revner, man har massivt tankekjør og overveldende tristhet. Når mannen, kollegaer,famile eller venner spør så svarer jeg at det går greit. Til noen få kan jeg si at jeg strever litt. Gjør det noe med et menneske å holde all smerten inni seg alene eller hjelper det på bedring=å skjerpe seg? Anonymkode: 11585...68b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Det er ihvertfall skadelig å ikke søke profesjonell hjelp for slike vansker. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai psykedeliker skrev (6 minutter siden): Det er ihvertfall skadelig å ikke søke profesjonell hjelp for slike vansker. Glemte å presisere at jeg er medisinert. Anonymkode: 11585...68b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Glemte å presisere at jeg er medisinert. Får du ingen behandling eller oppfølging i tillegg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Tror de fleste holder masken utad og sier det går bra men noen ganger blir man gjennomskuet, enkelte ganger kan man ikke skjule det. Men tror ikke det er skadelig å holde masken, man kan jo ikke gå rundt å fortelle til alle hvordan man egentlig har det. Det tar man med terapeuten sin. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai psykedeliker skrev (11 minutter siden): Får du ingen behandling eller oppfølging i tillegg? Har hatt ca 4 timer med privat behandler. Tidligere har jeg gått lenge til dps Anonymkode: 11585...68b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai Det er ikke skadelig med masken. Det er heller mer skadelig å ikke jobbe med angsten generelt sett. Anonymkode: b01a6...b70 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke skadelig med masken. Det er heller mer skadelig å ikke jobbe med angsten generelt sett. Anonymkode: b01a6...b70 Det er skadelig ja Anonymkode: 66d70...7c5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er skadelig ja Anonymkode: 66d70...7c5 Hvordan da tenker du? Anonymkode: 11585...68b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan da tenker du? Anonymkode: 11585...68b Man må jo ventilere en plass og ikke holde alt inni seg, da blir det sikkert bare verre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai stjernestøv skrev (9 minutter siden): Man må jo ventilere en plass og ikke holde alt inni seg, da blir det sikkert bare verre. Hvordan forholder du deg til den egen smerte i forhold til dine nærmeste? Anonymkode: 11585...68b 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan forholder du deg til den egen smerte i forhold til dine nærmeste? Anonymkode: 11585...68b Hva mener du? De vet at jeg sliter psykisk og har vært vant til det i mange år, ungene er jo oppvokst med det men jeg har alltid villet være sterk for dem og ta vare på dem. Det gikk mange år før jeg sa noe til barna om det, da fikk jeg beskjed å si noe om det av fagfolk men selvsagt hadde de merket at jeg var ikke som andre mødre men det var det de var vant til og trodde kanskje det var normalt? Mannen stilte opp med å ta vare på barna men kjeftet mye på både dem og meg, ville jeg skulle ta meg sammen. Etter ungene ble voksne sluttet han å kjefte og etter han hadde lest himmelske samtaler ble det bedre, han gjorde det fordi han mistet sin far. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan da tenker du? Anonymkode: 11585...68b Du blir jo ikke kjent med dine ulike følelser jo. Til slutt vet du ikke hva du føler og hvorfor du føler. Kan risikere å utvikle alvorlige pf. Anonymkode: 66d70...7c5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du blir jo ikke kjent med dine ulike følelser jo. Til slutt vet du ikke hva du føler og hvorfor du føler. Kan risikere å utvikle alvorlige pf. Anonymkode: 66d70...7c5 Jeg har faktisk unnvikende pf. Anonymkode: 11585...68b 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai stjernestøv skrev (1 time siden): Man må jo ventilere en plass og ikke holde alt inni seg, da blir det sikkert bare verre. Hvorfor ventilere når man heller kan prosessere? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai psykedeliker skrev (4 minutter siden): Hvorfor ventilere når man heller kan prosessere? Og hva betyr det? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai stjernestøv skrev (Akkurat nå): Og hva betyr det? Det betyr å håndtere negative følelser på egen hånd. Det finnes mange måter å gjøre det på. Noen sitter helt i ro alene og tenker seg om. Noen engasjerer seg i en hobby. Noen leser tung faglitteratur. Etc etc. 1 Siter
stjernestøv Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai psykedeliker skrev (2 minutter siden): Det betyr å håndtere negative følelser på egen hånd. Det finnes mange måter å gjøre det på. Noen sitter helt i ro alene og tenker seg om. Noen engasjerer seg i en hobby. Noen leser tung faglitteratur. Etc etc. Ja det er jo en måte man kan bruke. 0 Siter
frosken Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er skadelig ja Anonymkode: 66d70...7c5 På hvilken måte mener du det er skadelig? 0 Siter
frosken Skrevet 11. mai Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da tenker jeg på å late som om alt går bra til enhver tid. Når angsten herjer, brystet sprenger og det føles som om man revner, man har massivt tankekjør og overveldende tristhet. Når mannen, kollegaer,famile eller venner spør så svarer jeg at det går greit. Til noen få kan jeg si at jeg strever litt. Gjør det noe med et menneske å holde all smerten inni seg alene eller hjelper det på bedring=å skjerpe seg? Anonymkode: 11585...68b Alt til sin tid, tenker jeg. Det er neppe ideelt å svare alle rundt seg det samme til enhver tid - noen står en jo gjerne nærmere enn andre. Men hva sier mannen din? Ønsker han at du sier noe mer om hvordan du har det i hverdagen eller foretrekker han å ikke vite det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.