Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til alkohol på 17.mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og har du barn?

Jeg drikker ikke på 17.mai og har kun gjort det som ungdom. Har ungdommer hjemme.

Anonymkode: 17ee5...61e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Og har du barn?

Jeg drikker ikke på 17.mai og har kun gjort det som ungdom. Har ungdommer hjemme.

Jeg har et voksent barn, og de senere årene har vi drukket et glass bobler eller to til 17. mai-lunsj. Jeg har aldri drukket alkohol til 17. mai-frokost, det var ikke vanlig blant oss unge da jeg var ung. Den gang var det 16. mai som var festdagen, mens 17. mai var alkoholfri (med unntak av året vi var russ). 

Da jr var liten drakk vi aldri alkohol mens han var våken på 17. mai, men det var en tradisjon at vi voksne i nabolaget satt i hagen med babycall og grillet etter ungenes leggetid. Da drakk vi litt alkohol, uten at det var noen fyllefest, bare alkohol til maten om du skjønner. 

Skrevet

Mitt forhold til alkohol generelt er nærmest ikke-eksisterende. Så alkohol 17. mai er ikke noe jeg tenker på en gang.

Skrevet
Vendi skrev (2 minutter siden):

Mitt forhold til alkohol generelt er nærmest ikke-eksisterende. Så alkohol 17. mai er ikke noe jeg tenker på en gang.

Samme her. Drikker bare litt når jeg er på ferie og det er så sjeldent at jeg kan nesten si at jeg er avholds

Skrevet

her drikker de voksne som vil ha alkohol til maten :) 

Anonymkode: 9e20c...610

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Og har du barn?

Nå er mine barn store, da de var mindre var det ingen alkohol i løpet av dagen, men ettermiddag/kveld hadde vi/var vi gjerne i selskap med både voksne og barn, hvor de voksne gjerne tok et par glass. Husker ikke at noen ble fulle.

Nicklusheletida
Skrevet

De siste årene har vi bare dratt til gamle foreldre og vi drikker ikke alkohol. Jeg tenker ikke på det en gang, så det er ikke noe savn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...