AnonymBruker Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Og har du barn? Jeg drikker ikke på 17.mai og har kun gjort det som ungdom. Har ungdommer hjemme. Anonymkode: 17ee5...61e 0 Siter
Kayia Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Og har du barn? Jeg drikker ikke på 17.mai og har kun gjort det som ungdom. Har ungdommer hjemme. Anonymkode: 17ee5...61e Jeg har et voksent barn, og de senere årene har vi drukket et glass bobler eller to til 17. mai-lunsj. Jeg har aldri drukket alkohol til 17. mai-frokost, det var ikke vanlig blant oss unge da jeg var ung. Den gang var det 16. mai som var festdagen, mens 17. mai var alkoholfri (med unntak av året vi var russ). Da jr var liten drakk vi aldri alkohol mens han var våken på 17. mai, men det var en tradisjon at vi voksne i nabolaget satt i hagen med babycall og grillet etter ungenes leggetid. Da drakk vi litt alkohol, uten at det var noen fyllefest, bare alkohol til maten om du skjønner. 2 Siter
Vendi Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Mitt forhold til alkohol generelt er nærmest ikke-eksisterende. Så alkohol 17. mai er ikke noe jeg tenker på en gang. 1 Siter
emilie321 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Vendi skrev (2 minutter siden): Mitt forhold til alkohol generelt er nærmest ikke-eksisterende. Så alkohol 17. mai er ikke noe jeg tenker på en gang. Samme her. Drikker bare litt når jeg er på ferie og det er så sjeldent at jeg kan nesten si at jeg er avholds 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai her drikker de voksne som vil ha alkohol til maten Anonymkode: 9e20c...610 0 Siter
Ekstra Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Og har du barn? Jeg drikker ikke på 17.mai og har kun gjort det som ungdom. Har ungdommer hjemme. Anonymkode: 17ee5...61e Nå er mine barn store, da de var mindre var det ingen alkohol i løpet av dagen, men ettermiddag/kveld hadde vi/var vi gjerne i selskap med både voksne og barn, hvor de voksne gjerne tok et par glass. Husker ikke at noen ble fulle. 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai De siste årene har vi bare dratt til gamle foreldre og vi drikker ikke alkohol. Jeg tenker ikke på det en gang, så det er ikke noe savn. 0 Siter
nachnoo Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai En kald halvliter på kvelden om det er finvær. Barnet har passert 40. 1 Siter
Lillemus Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Jeg er så å si avholds, uten at det er et standpunkt jeg har tatt, jeg er bare ikke glad i smaken av alkohol. Ergo har det aldri vært et tema engang. 🙂 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Drikker 17.mai. Tåler ikke alkohol som når jeg var yngre. Drikker sjelden, kanskje 5-6 ganger i året da mest om sommeren. Men vil ikke være alene 17.mai. En dag man kan feire med alle liksom. 0 Siter
Alba Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Jeg drikker ikke. Ikke noe gøy når jeg alltid er alene uansett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Alba skrev (1 minutt siden): Jeg drikker ikke. Ikke noe gøy når jeg alltid er alene uansett. Sett deg på en fortauscafe å kikk på folkehavet? Anonymkode: 17ee5...61e 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Hvis det blir fint vær og sol, “men det blir det ikke i år” så kunne jeg tenkt meg en halvliter i sola 🌞 0 Siter
påskelilje Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai Jeg pleier ikke å ha alkohol på 17.mai. De siste årene har vi hatt det et par ganger, men ikke noen tradisjon for det nei. 0 Siter
Fru2020 Skrevet 15. mai Skrevet 15. mai 17.mai har aldri vært en drikkedag for meg. Som ung var 16.mai den store dagen. Drakk muligens noe før jeg fikk barn, men jeg gikk i barnetog fra jeg begynte i 1986 til jeg ble syk i 2018 så fokus har vært på barnefest. 0 Siter
Glitter Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Nei har ikke for tradisjon å drikke 17 mai. Før var det 16 mai, men slutt på det også. 0 Siter
hattifnattus Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Jeg drikker alkohol på 17 mai. Har ikke barn og går heller ikke ut av huset den dagen lenger enn ut i hagen. 0 Siter
laban Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai (endret) Jeg har omtrent aldri drukket alkohol på dagtid 17.mai. Men jeg har nesten aldri vært på lunsjer el.l. den dagen, heller. Vi hadde noen nabolagsgreier mens ungene var i skolealder, etter at arrangementet på skolen var ferdig. Det var alkoholfritt. og barna var med (eller løp til og fra). Jeg liker ikke øl, så den typiske halvliteren i godvær 17. mai har aldri vært aktuell. Nå finnes det mange alternativ, men ikke da jeg var ung. Ofte er 17.mai som andre "store" dager med en del styr og forpliktelser, men også familiesamvær og tradisjoner: Jeg drikker litt om kvelden når alt er overstått, pentøyet er erstattet med noe bekvemt og freden senker seg. Endret 16. mai av laban 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.