Babette Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Jeg har ingen prinsipper knyttet til dette, verken for eller i mot. Gjerne utepils hvis det er vær til det, og øl til maten hvis det frister. Jeg har ikke barn, men barnebarn. Hvis vi er sammen med dem, serveres det ikke alkohol. 0 Siter
Grendel Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai I morgen blir det null alkohol fordi jeg skal kjøre på kvelden. Normalt har vi noe bobler eller øl på kvelden. 17 mai har aldri vært dagen for vill festing for min del. Det har kanskje noe med et jeg spilte i korps langt opp i voksen alder. 0 Siter
ISW Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Jeg drikker alkohol på 17.mai, men ikke de mengdene som tidligere da jeg var sammen med venner fra frokost og dro ut i byen og feiret utover dagen. Skal ha besøk av mamma på frokost og lunch i morgen og det blir sikkert et par glass bobler og litt øl på meg, men litt begrenset hvor mye man ønsker å drikke i en slik setting. 0 Siter
morsan Skrevet 16. mai Skrevet 16. mai Vi har bare voksne barn, men feirer oftest ikke med dem – de er med hver sine venner. I morgen blir det vel et par glass hvitvin til lunsj i 14-tiden med svigermor og svigerinner. Regner med at jeg er ute av bunaden før Dagsrevyen og på sofaen i mer behagelig tøy. De eneste gangene jeg har hatt alkohol til frokost på 17. mai, var et par studentfrokoster under studietiden. Ett år var jeg invitert med på frokost for farmasistudenter. Det var jo litt artig – de hadde laget sin egen akevitt av legesprit Det ville vært helt utenkelig å starte dagen på den måten etter at jeg fikk barn. Og egentlig før det også, ettersom jeg var 30 år og ferdigutdannet og i full jobb før jeg fikk barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.