Gå til innhold

Vinneren av Eurovision 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sakura
Skrevet (endret)
Sakura skrev (3 minutter siden):

Bulgaria ☹️

DARA- Bangaranga 🥇

Endret av Sakura
Skrevet

Det var ikke min favoritt, men er helt komfortabel med at den vant. Og veldig glad for at seieren heller ikke i år gikk til I*****. Det hadde vært helt krise for konkurransen. Artig at det ble et helt nytt vinnerland. 

Gjest Sakura
Skrevet
morsan skrev (22 minutter siden):

Det var ikke min favoritt, men er helt komfortabel med at den vant. Og veldig glad for at seieren heller ikke i år gikk til I*****. Det hadde vært helt krise for konkurransen. Artig at det ble et helt nytt vinnerland. 

Tenk det styre om 🇮🇱 vant. 

Lillemus
Skrevet (endret)
Sakura skrev (6 timer siden):

Bulgaria ☹️

Jeg synes det var kjempegøy! Jeg har faktisk hørt den i bilen et par-tre ganger de siste dagene og refrenget er jo catchy da! 😂 Er overrasket over at Frankrike fikk så få publikumsstemmer, for de lå høyt oppe for meg. Var i overkant nervepirrende de siste minuttene da det sto om Australia, Israel og Bulgaria ja... Om Australia hadde vunnet - ville de sendt finalen kl. 5 om morgenen slik at vi i Europa hadde fått se den på vanlig kveldstid for oss? Eller måtte vi sett den kl. 13? Det hadde for så vidt vært behagelig. ;) Eller hadde de holdt den i Storbritannia? Vi pustet lettet ut da Bulgaria vant, for å si det sånn.

Pauseinnslaget, det med alle de artistene som har deltatt tidligere, var kult da! Vi husket ikke alle selvsagt, men det var gøy å se igjen Lordi f.eks! Og Verka!

Endret av Lillemus
Glitter
Skrevet

Jeg følger aldri med på eurovision. Så aner ikke hvordan sangen til Bulgaria er. :)

Lillemus
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg følger aldri med på eurovision. Så aner ikke hvordan sangen til Bulgaria er. :)

Den er snål, catchy, morsom og rar! 😂 Blir jo spennende i Sofia neste år da! Litt gøy synes jeg, dette var 6. gangen Bulgaria klarte å kvalifisere seg til finalen og så vant de! Og de vant soleklart etter at publikumsstemmene var lagt til!

Skrevet
morsan skrev (6 timer siden):

Israel?

Lillemus
Skrevet
knas skrev (22 minutter siden):

Israel?

Ja, før de aller siste publikumsstemmene var lagt til lå jo Israel på toppen. 

Skrevet
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Ja, før de aller siste publikumsstemmene var lagt til lå jo Israel på toppen. 

Er bare så lei sånn teit selvsensur på internett med stjerner, så jeg skrev det fullt ut. 

Gjest Sakura
Skrevet (endret)

Finland, Australia, Danmark, Frankrike og Helles var stor favoritter på Oddsen. Finland låg øverst på listen i månedens vis. Så snudde alt Bulgaria vant🥇kjekt ei ung dame vant i år. Etter Oddsen så skulle Finland ha vunnet🙂

Endret av Sakura
Gjest Sakura
Skrevet (endret)
knas skrev (7 timer siden):

Er bare så lei sånn teit selvsensur på internett med stjerner, så jeg skrev det fullt ut. 

Ja,

Endret av Sakura
Babette
Skrevet
Lillemus skrev (9 timer siden):

Jeg synes det var kjempegøy! Jeg har faktisk hørt den i bilen et par-tre ganger de siste dagene og refrenget er jo catchy da! 😂 Er overrasket over at Frankrike fikk så få publikumsstemmer, for de lå høyt oppe for meg. Var i overkant nervepirrende de siste minuttene da det sto om Australia, Israel og Bulgaria ja... Om Australia hadde vunnet - ville de sendt finalen kl. 5 om morgenen slik at vi i Europa hadde fått se den på vanlig kveldstid for oss? Eller måtte vi sett den kl. 13? Det hadde for så vidt vært behagelig. ;) Eller hadde de holdt den i Storbritannia? Vi pustet lettet ut da Bulgaria vant, for å si det sånn.

Pauseinnslaget, det med alle de artistene som har deltatt tidligere, var kult da! Vi husket ikke alle selvsagt, men det var gøy å se igjen Lordi f.eks! Og Verka!

Mener å ha lest at et europeisk land må være vertskap sammen med dem om Australia vinner. Så det er neppe aktuelt å legge arrangementet dit.

Gjest Sakura
Skrevet (endret)

Jeg har lest at Canada mulig kan og få søke om få være med i Eurovision. Eller var det i Canada? 

Endret av Sakura
Skrevet

Helt fint at Israel kom på 2. plass. Håpet på Danmark, Sverige, Tsjekkia el Finland. 

Gjest Sakura
Skrevet (endret)

Felicia og Sverige endte det med fattige 51 poeng og en 20.plass. Det er Sveriges verste siden Anna Bergendahl ikke klarte å nå finalen for 16 år siden.

For Sveriges del var det en fiasko, deres dårligste resultat på seksten år. 

Endret av Sakura
Lillemus
Skrevet
Babette skrev (3 timer siden):

Mener å ha lest at et europeisk land må være vertskap sammen med dem om Australia vinner. Så det er neppe aktuelt å legge arrangementet dit.

Da er det jo mest naturlig at det ville blitt i Storbritannia. 😀

Sakura skrev (3 timer siden):

Jeg har lest at Canada mulig kan og få søke om få være med i Eurovision. Eller var det i Canada? 

Nei, men både Canada og Asia skal arrangere sine egne varianter - Eurovision Canada og Eurovision Song Contest Asia visstnok. Synes de kunne droppet Eurovision-navnet da...

Babette
Skrevet
Lillemus skrev (25 minutter siden):

Absolutt, da vil de holde seg innenfor Commonwealth. Men jeg er likevel litt i tvil, siden det sto "et europeisk land", så kanskje det landet som blir nr. 2?

AnonymBruker
Skrevet

Likte ikke den sangen som vant i år. Tydelig mye fokus på kropp ennå som betyr mye. Silikon damer er jo hett. Men Norge fikk bra med poenger fra juryene i mange eu land, men seerstemmene var dårlige dessverre. Litt glad for at sverige ikke hevdet seg i år som de har pleid å gjøre i eurovisjon. 

Anonymkode: ceefb...2af

Gjest Sakura
Skrevet
Lillemus skrev (7 timer siden):

Nei, men både Canada og Asia skal arrangere sine egne varianter - Eurovision Canada og Eurovision Song Contest Asia visstnok. Synes de kunne droppet Eurovision-navnet da...

Kanskje dette er noe som blir vist på norsk TV det hadde vært gøy🙂 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...