Gå til innhold

14 år gammel gutt stjal og kjørte buss for tredje gang på seks måneder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva skal man gjøre med han? Bure han inne, eller ansette han som bussjåførlærling?

La ham få drive med en form for motorsport der han bor, gratis hvis han holder seg unna nye lovbrudd, men kast ham ut hvis han begår noe nytt. Sørg for at han forstår hva som vil skje når han passerer kriminell lavalder. 

Anonymkode: f5e33...b10

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Gutten kjørte bussen fra Oslo til Kristiansand. Tidligere har han kjørt rundt flere timer i Stavanger-området og fra Oslo til Sverige i stjålet buss.

Hva skal man gjøre med han? Bure han inne, eller ansette han som bussjåførlærling?

https://www.nrk.no/rogaland/14-ar-gammel-gutt-stjal-og-kjorte-buss-for-tredje-gang-pa-seks-maneder-1.17886691

 

Anonymkode: bf48e...690

Ja la han kjøre buss, det er ikke det verste man kan gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går det i det hele tatt an å stjele en buss? 

Anonymkode: 28db1...1f2

Gjest Sakura
Skrevet

Hvordan klarte han kjøre en buss? Russebuss?  

AnonymBruker
Skrevet
30 minutes ago, Sakura said:

Hvordan klarte han kjøre en buss? Russebuss?  

Er det enklere å kjøre en rutebuss?

Anonymkode: bf48e...690

Gjest Sakura
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det enklere å kjøre en rutebuss?

Anonymkode: bf48e...690

Selvfølgelig ikke jeg lurte på hva buss han kjørte. 

Endret av Sakura
nachnoo
Skrevet

Her må samfunnsvernet ha prioritet. 
Dvs at han må sperres inne. 

Gjest Sakura
Skrevet (endret)

Jeg har sett video av kjøringen han er flink til å være 14 år synes jeg😳

Endret av Sakura
Gjest Sakura
Skrevet (endret)
Sakura skrev (5 minutter siden):

Jeg har sett video av kjøringen han er flink til å være 14 år synes jeg😳

Han farter rundt om natta legger dette ut på TikTok. Den store drømmen er nok å bli bussjåfør en dag. 

Endret av Sakura
Grendel
Skrevet (endret)
Sakura skrev (3 minutter siden):

Han farter rundt om natta legger dette ut på TikTok. Den store drømmen er nok å bli bussjåfør en dag. 

Vi får håpe drømmen går i oppfyllelse når han blir voksen. 

I mellomtiden får de sperre ham inne.

Endret av Grendel
AnonymBruker
Skrevet
Sakura skrev (6 minutter siden):

Han farter rundt om natta legger dette ut på TikTok. Den store drømmen er nok å bli bussjåfør en dag. 

Tror ikke den store drømmen er og bli bussjåfør. Han vil vel heller og legge ut på TikTok hvor tøff han synes han er. 

Anonymkode: dc164...eae

Gjest Sakura
Skrevet
Grendel skrev (3 minutter siden):

Vi får håpe drømmen går i oppfyllelse når han blir voksen. 

I mellomtiden får de sperre ham inne.

Nei, han blir aldri bussjåfør det live har han selv ødelagt. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (På 17.5.2026 den 13.05):

Ja la han kjøre buss, det er ikke det verste man kan gjøre. 

Virkelig? Å la han være til fare for alle han møter i trafikken? Det er livsfarlig..

Anonymkode: 28db1...1f2

Gjest Sakura
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke den store drømmen er og bli bussjåfør. Han vil vel heller og legge ut på TikTok hvor tøff han synes han er. 

Anonymkode: dc164...eae

Ja, han liker oppmerksomhet han får på TikTok enig.  

Gjest Sakura
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Virkelig? Å la han være til fare for alle han møter i trafikken? Det er livsfarlig..

Anonymkode: 28db1...1f2

Rart skreve av henne synes jeg voksen dame og mor😳ingen på 14 år skal kjøre buss.

Endret av Sakura
Gjest Sakura
Skrevet (endret)
nachnoo skrev (3 timer siden):

Her må samfunnsvernet ha prioritet. 
Dvs at han må sperres inne. 

Barnevernet og foreldrene hvor er de? han får tydelig bar holde på uten noen form for konsekvenser. Jeg hadde hvert livredd hadde jeg hatt en ungdom som kjørte buss ulovlig og uten tillatelse. Kjører i Norge og Sverige skremmende.  

Endret av Sakura
Grendel
Skrevet
Sakura skrev (3 minutter siden):

Barnevernet og foreldrene hvor er de? han får tydelig bar holde på uten noen form for konsekvenser. Jeg hadde hvert livredd hadde jeg hatt en ungdom som kjørte buss.  

Jeg ser ikke bort fra at de setter enorme ressurser på saken. Det har jo vært andre saker hvor det er brukt nesten uendelig med ressurser uten at de klarer å stoppe problematisk adferd.

Jeg tror arbeidsteorien er at adferden blir bra bare man gir nok hjelp og kjærlighet. Det tror jeg stemmer for 99% av alle barn. Men så har man 1% hvor det bare ikke funker.

De bør få sin hjelp og kjærlighet bak låste dører. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Virkelig? Å la han være til fare for alle han møter i trafikken? Det er livsfarlig..

Anonymkode: 28db1...1f2

Han må jo selvsagt lære seg det først. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (32 minutter siden):

Han må jo selvsagt lære seg det først. 

Eh.. han kan jo åpenbart allerede kjøre buss da

Anonymkode: 28db1...1f2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...