AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:36 Skrevet mandag kl 20:36 Om det er lønn/pensjon/ufør osv. Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:41 Skrevet mandag kl 20:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Om det er lønn/pensjon/ufør osv. Anonymkode: fbcac...613 Lønn ; 60.000 i mnd. Anonymkode: ebd93...0e7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:19 Skrevet tirsdag kl 07:19 Ingen flere som har lyst å dele? Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:03 Skrevet tirsdag kl 08:03 43 minutes ago, AnonymBruker said: Ingen flere som har lyst å dele? Anonymkode: fbcac...613 Hva syntes du er en bra sum? Anonymkode: 2376b...5b4 0 Siter
krøll9 Skrevet tirsdag kl 08:26 Skrevet tirsdag kl 08:26 Blir vanskelig å si sum. Synes det er bra om man får utbetalt en sum som tilsvarer gjennomssnittslønn for folk flest i 100% stilling (dersom man jobber 100% stilling) eller mer - Det er trasig dersom folk jobber fulltid og har tilsvarende balanse mellom jobb/familie/annen fritid men får så lav lønn at de fortsatt sliter med å finansiere en nøktern livsstil med rom for noe sparing + noe ferie/ fritid. Videre må jo en bra sum for folk være, uavhengig av stillingsprosent eller inntektskilde, en sum som gjør det mulig å spare en liten (eller stor) sum fast hver måned slik at en av og til kan unne seg noe ekstra. Om det holder tre uker på hotell for hele familien eller om det rekker til camping noen dager i sommer og en dag i fritidsparken, det er jo ulikt. Poenget er at der bør være mulig å av og til gjøre noe ekstra som man kan glede seg til - noe som skiller hverdag fra spesielle dager/ferie. Er en av dem som tenker at det IKKE er fattigdom å ikke ha råd til å reise utenlands - at det liksom ikke er et kriterium, eller det å ha råd til hotell. Man kan faktisk feriere på andre måter også - med planlegging. Og dersom man synes hotell og utland er viktig - da må man prioritere tilsvarende i hverdagslivet: hva er viktigst? Røyken, alkoholen, brusen og snusen? Take-awayen kanskje? Den kan være det! Det er helt greit og opp til deg og din familie - bare ikke grin fordi du ikke kan ha begge deler: en tjuepakk om dagen + ferie for hele familien på hotell. Alt handler om prioriteringer. Noen har råd til begge deler riktignok, og det er sikkert flott Men det er ikke der lista ligger for hva som er forventa standard. Folk må belage seg på å planlegge eget liv ut fra de faktiske omstendigheter 👍 2 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:22 Skrevet tirsdag kl 12:22 Tusen takk til dere to som svarte i tråden min og til krøll9 med refleksjoner. Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:24 Skrevet tirsdag kl 12:24 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk til dere to som svarte i tråden min og til krøll9 med refleksjoner. Anonymkode: fbcac...613 Og at dere tok dere tid! Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:20 Skrevet tirsdag kl 19:20 Var ikke dette et interessant nok spm? 🤔 Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:33 Skrevet tirsdag kl 19:33 13 minutes ago, AnonymBruker said: Var ikke dette et interessant nok spm? 🤔 Anonymkode: fbcac...613 Hva syntes du er en god utbetaling? Anonymkode: 2376b...5b4 0 Siter
E7H7 Skrevet tirsdag kl 20:17 Skrevet tirsdag kl 20:17 Hva man får utbetalt gir lite informasjon om inntekt, fordi skatten er ulik. Bruttoinntekt er det interessante dersom man f.eks. vil diskutere hva som er høy/lav inntekt. Jeg har rett under 70.000 i brutto månedslønn. Tror det er litt mer enn gjennomsnittet. 0 Siter
Grendel Skrevet tirsdag kl 20:49 Skrevet tirsdag kl 20:49 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Var ikke dette et interessant nok spm? 🤔 Anonymkode: fbcac...613 Jeg skjønner ikke spørsmålet helt. Jeg synes det er bra å ha samme lønn som andre med samme utdanning, erfaring og stilling som meg. Jeg ser ikke nytten av å skrive min personlige lønnsforventning her. Et annet svar kunne vært at det bra å tjene over snittet i Norge. Jeg er ikke sikker på om det er fasit heller. Jeg synes også at en inntekt under snittet kan være bra hvis man for eksempel er 18 år og bor på en billig plass. Man kan tjene penger i 7 år mens andre bygger opp studiegjeld. En inntekt under snittet kan være bra hvis man er pensjonist med null gjeld og penger på bok etter arv. Etc. Endret tirsdag kl 20:50 av Grendel 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet tirsdag kl 21:17 Skrevet tirsdag kl 21:17 Jeg får 25500 i måneden og synes det er en raus trygd. Nå i mai går den vel opp og. Jeg klager ikke. Men mye penger er det ikke. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:44 Skrevet tirsdag kl 23:44 Hadde ikke noe plan helt hva jeg tenkte. Bare hva du synes er bra lønn/pensjon/ufør osv. For meg kunne jeg ønske jeg hadde rundt 40000 utbetalt. Og enda mer hadde vært fanatisk. Dette er langt fra det jeg har. Det hadde gitt rom for sparing og leve utenom utgifter og mat. Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:19 Skrevet onsdag kl 08:19 On 5/19/2026 at 9:19 AM, AnonymBruker said: Ingen flere som har lyst å dele? Anonymkode: fbcac...613 12 hours ago, AnonymBruker said: Var ikke dette et interessant nok spm? 🤔 Anonymkode: fbcac...613 On 5/18/2026 at 10:36 PM, AnonymBruker said: Om det er lønn/pensjon/ufør osv. Anonymkode: fbcac...613 8 hours ago, AnonymBruker said: Hadde ikke noe plan helt hva jeg tenkte. Bare hva du synes er bra lønn/pensjon/ufør osv. For meg kunne jeg ønske jeg hadde rundt 40000 utbetalt. Og enda mer hadde vært fanatisk. Dette er langt fra det jeg har. Det hadde gitt rom for sparing og leve utenom utgifter og mat. Anonymkode: fbcac...613 44 minutes ago, AnonymBruker said: ? Anonymkode: fbcac...613 Du stiller et vagt spørsmål uten kontekst som trengs for å svare, som nesten halvparten av forumets faste brukere responderer på, samtidig virker det som at du er veldig skuffet over lite respons. Er ikke så lett i disse dager, det var mer vanlig før å henge med helt fremmede online og snakke om alt mulig rart (selv DOL hadde chattetjeneste før, før den forsvant), i disse dager er det mer seksjonert basert på interesser (dette forumet handler om psykiatri og folk som ønsker å snakke om psykiatri henger her) Dersom du har noen interesser kan du prøve f.eks å finne egne forum eller discord chatter eller facebook grupper, med andre med samme interesser, da kan en ha mer dype samtaler om ting, sosialisere litt dypere enn bare "hvor langt er et tau", og du bør også vurdere å skrive med brukernavn om målet ditt er å lage noen forbindelser med andre mennesker, som anonym bruker vil du forbli ganske anonym og vil muligens ikke oppnå målet ditt Anonymkode: 5a252...988 2 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:01 Skrevet onsdag kl 11:01 AnonymBruker skrev (På 18.5.2026 den 22.36): Om det er lønn/pensjon/ufør osv. Anonymkode: fbcac...613 Hvorfor vil du vite det? Anonymkode: fe7cc...eea 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:03 Skrevet onsdag kl 13:03 Takk! Skjønner dere ikke vil svare meg. Og kanskje vil at jeg skal forsvinne. Takk for det! Anonymkode: fbcac...613 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:06 Skrevet onsdag kl 13:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Skjønner dere ikke vil svare meg. Og kanskje vil at jeg skal forsvinne. Takk for det! Anonymkode: fbcac...613 Ok Anonymkode: fe7cc...eea 0 Siter
Lillemus Skrevet onsdag kl 13:13 Skrevet onsdag kl 13:13 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk! Skjønner dere ikke vil svare meg. Og kanskje vil at jeg skal forsvinne. Takk for det! Anonymkode: fbcac...613 Men du skjønner sikkert at dette er et spørsmål det er nesten umulig å svare på? Det kommer jo helt an på hvem du spør. En minstepensjonist er kanskje godt fornøyd med mye mindre enn en advokat f.eks. 0 Siter
Vendi Skrevet onsdag kl 13:19 Skrevet onsdag kl 13:19 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk! Skjønner dere ikke vil svare meg. Og kanskje vil at jeg skal forsvinne. Takk for det! Anonymkode: fbcac...613 Du har da fått svar? Som jeg vel har sagt før, så er dette et lite forum med lite "trafikk" sammenlignet med f.eks Kvinneguiden. kke alle har noe å si i de ulike trådene da temaet kanskje ikke passer alle å svare på. Og det må da være helt greit? Få folk genererer ofte få svar. Få svar betyr ikke at folk har imot deg, men at temaet kanskje ikke treffer helt. Det har ingenting med deg å gjøre. Det trenger heller ikke å være noe med temaet å gjøre. Bare at folk ikke har noe spesielt å si. Det gjelder alle tråder folk oppretter, ikke bare dine. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.