Gå til innhold

Hva gjør man når man er skikkelig dårlig?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Ja, ut fra det jeg har sett i media virker det som eldre menn med høy status får VIP-behandling for f.eks depresjon (Skårderud, Jagland).

Skulle likt å se noen påpeke Skårderuds fall som en narsissistisk krenkelse og henvist ham til gruppeterapi eller stemplet ham som behadnlingsresistent pga fastlåste personlighetsmønstre.

Jagland litt i samme gate, han pleies og strykes med hårene fordi han ikke takler konsekvensene av egne handlinger.

Mens mange pasienter som kanskje er livredd for å gjøre en flue fortred blir avvist og kastet ut og nedprioritert fordi de mangler status. 

Akkurat og han kristne statsministeren som ble innlagt på modum for depresjon, ikke alle har den muligheten. Ja andre får ikke den behandlingen som dem, Bondevik sa mannen han het nå. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan jeg bare bryte inn og spørre om vi er sure fordi Bondevik fikk behandling for sine lidelser eller om vi er sure fordi det foreligger grunn til å mistenke at han fikk behandling fordi han er kjent/gammel hvit mann/har penger? Kan det være at han rett og slett oppfylte kriteriene?? 🫣

Synes i hvert fall det ville vært ille dersom Bondevik ikke kunne få behandling av hensyn til at andre kunne krenkes fordi de selv ikke kom inn (kanskje de ikke sto på toppen av prioriteringslista gitt, ut fra kriteriene...) og i tilegg ikke er like kjente, gammel hvit gubbeaktig, og har mindre penger 🤔 God forbid 

Endret av krøll9
Edit: glemte kristenfaktoren. Den er mer en pro-, enn en kontraindikasjon for psykiatrisk behandling, spør du meg. Og spør du meg ikke, så sier jeg det likevel.
stjernestøv
Skrevet
krøll9 skrev (36 minutter siden):

Kan jeg bare bryte inn og spørre om vi er sure fordi Bondevik fikk behandling for sine lidelser eller om vi er sure fordi det foreligger grunn til å mistenke at han fikk behandling fordi han er kjent/gammel hvit mann/har penger? Kan det være at han rett og slett oppfylte kriteriene?? 🫣

Synes i hvert fall det ville vært ille dersom Bondevik ikke kunne få behandling av hensyn til at andre kunne krenkes fordi de selv ikke kom inn (kanskje de ikke sto på toppen av prioriteringslista gitt, ut fra kriteriene...) og i tilegg ikke er like kjente, gammel hvit gubbeaktig, og har mindre penger 🤔 God forbid 

Ingen er vel sure her? Men det er forskjell på Jørgen hattemaker og kong Salamo og det sier vel det meste :) 

Skrevet

Dere sammenligner ikke likt med likt. Dermed blir diskusjonen meningsløs.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...