Gå til innhold

Jeg er nettopp blitt innvilget 50% uføretrygd. Dere som har vært uføre en stund, har dere blitt bedre/friskere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og på en slik måte at du enten har vurdert eller har startet opp i jobb igjen? Jeg, som alle, vet ikke hva fremtiden bringer, så den som lever får se. Enn så lenge er det kun 50 prosent jobb jeg har kapasitet og helse til.

Anonymkode: a99e2...5d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og på en slik måte at du enten har vurdert eller har startet opp i jobb igjen? Jeg, som alle, vet ikke hva fremtiden bringer, så den som lever får se. Enn så lenge er det kun 50 prosent jobb jeg har kapasitet og helse til.

Da kan du jobbe litt det er fint for deg. 

Anonymkode: d39f3...29d

psykedeliker
Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe (fullt) igjen når jeg har fått min sak på dagsorden og det opprinnelige problemet er løst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da kan du jobbe litt det er fint for deg. 

Anonymkode: d39f3...29d

Ja, jeg jobber litt hver dag. Det gir meg mening og mestring i livet.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (6 timer siden):

Jeg skal begynne å jobbe (fullt) igjen når jeg har fått min sak på dagsorden og det opprinnelige problemet er løst.

Kanskje det løsner mer og mer etterhvert som du eventuelt jobber samtidig? At arbeidet kan gi mestring og bedre helse. 

hattifnattus
Skrevet

Nei, jeg er blitt sykere med årene.

AnonymBruker
Skrevet
hattifnattus skrev (1 time siden):

Nei, jeg er blitt sykere med årene.

Leit. Får du hjelp?

hattifnattus
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Leit. Får du hjelp?

Nei, det er ikke noe man kan få hjelp mot. Man må bare leve med det.

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, psykedeliker said:

Hva er saken din? 

Anonymkode: d9244...aec

Fru2020
Skrevet

Jeg er blitt friskere psykisk,  men den fysiske sykdommen har blitt verre.  Jeg har innfunnet meg med at jeg nok aldri kommer fullt tilbake til jobb, men håper å få til noen timer frivillig etterhvert. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er saken din? 

Sykeliggjøring av normale reaksjoner på unormale livshendelser, og diagnoser som er satt på feil grunnlag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvilken type jobb har du som tillater 50% sysselsetting? 

Anonymkode: ec3b7...92e

AnonymBruker
Skrevet
hattifnattus skrev (5 timer siden):

Nei, det er ikke noe man kan få hjelp mot. Man må bare leve med det.

Skjønner det, men hva med støttesamtaler?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken type jobb har du som tillater 50% sysselsetting? 

Anonymkode: ec3b7...92e

Jeg jobber med omsorg i kommunen.

hattifnattus
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skjønner det, men hva med støttesamtaler?

Ser nå at tråden ligger på psykiatri. Det er ikke psykisk sykdom som har blitt verre, men fysisk som igjen påvirker psyken. Det er ingenting å hente i støttesamtaler for meg. Jeg hadde nok bare endt opp med å bli irritert for støttesamtaler hjelper jo ikke på det som hemmer meg eller gjør vondt😅

Endret av hattifnattus
stjernestøv
Skrevet

Ser ikke for meg at jeg kommer til å jobbe nei, drømte en gang om å ta utdannelse men det klarte jeg jo ikke. Så for meg en lysere fremtid i 2009 og trodde jeg var frisk men det kom jo tilbake dessverre, rart i grunn og forstår det ikke fremdeles. Det kom igjen som lyn fra klar himmel, hvilke sykdom oppfører seg sånn? 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ser ikke for meg at jeg kommer til å jobbe nei, drømte en gang om å ta utdannelse men det klarte jeg jo ikke. Så for meg en lysere fremtid i 2009 og trodde jeg var frisk men det kom jo tilbake dessverre, rart i grunn og forstår det ikke fremdeles. Det kom igjen som lyn fra klar himmel, hvilke sykdom oppfører seg sånn? 

Sykdommen ligger nok der latent og bryter ut i perioder? Leit at du et syk. Finnes det noe du kan engasjere deg i, utenom familien, som bare er "ditt"?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sykdommen ligger nok der latent og bryter ut i perioder? Leit at du et syk. Finnes det noe du kan engasjere deg i, utenom familien, som bare er "ditt"?

Ja men det var jo så merkelig at jeg var frisk i to år og det var de beste årene av mitt liv, kanskje sykdommen lå under der og murret ja. Bipolare kan jo ha lange friske perioder så derfor trodde jeg da jeg igjen ble syk at jeg hadde bipolar men fikk second upinion og da fikk jeg schizofreni, merkelig det og. Har jo ikke hatt friske perioder igjen, i de to årene brukte jeg ingen medisiner heller og sov godt. Vet ikke hva det skulle være, liker å lese når jeg legger meg da og det ser jeg frem til. Kunne jo lest om dagen og men må nok se å komme meg ut, lettere sagt enn gjort. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja men det var jo så merkelig at jeg var frisk i to år og det var de beste årene av mitt liv, kanskje sykdommen lå under der og murret ja. Bipolare kan jo ha lange friske perioder så derfor trodde jeg da jeg igjen ble syk at jeg hadde bipolar men fikk second upinion og da fikk jeg schizofreni, merkelig det og. Har jo ikke hatt friske perioder igjen, i de to årene brukte jeg ingen medisiner heller og sov godt. Vet ikke hva det skulle være, liker å lese når jeg legger meg da og det ser jeg frem til. Kunne jo lest om dagen og men må nok se å komme meg ut, lettere sagt enn gjort. 

Fysisk aktivitet og frisk luft gir meg iallefall mer livsglede. Vet det er tungt å komme igang, men små mål? Liker mannen din å være ute og kan "dra deg" med?

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fysisk aktivitet og frisk luft gir meg iallefall mer livsglede. Vet det er tungt å komme igang, men små mål? Liker mannen din å være ute og kan "dra deg" med?

Ja vil få til det jeg og men vanskelig å komme i gang ja, han elsker å være ute og sykler langt nesten hver dag og går fjellturer. Jeg er ikke helt der men han blir nok med på småturer med meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...