Gå til innhold

Stalking og forfølgelse.


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har opplevd det eller erfaringer?

Anonymkode: b120d...9bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Noen her som har opplevd det eller erfaringer?

Anonymkode: b120d...9bb

Ingen? ok da tar jeg dette et annet sted.

Anonymkode: b120d...9bb

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Ja, har opplevd det.

Kan du fortelle hvordan du opplevde det og hva som skjedde?

Anonymkode: b120d...9bb

nachnoo
Skrevet (endret)

Stalking opplevde jeg ved telefoner til alle døgnets tider, både på natt og når vedkommende visste at jeg var opptatt på jobb, og mer enn 3500 SMS per år. Det tok slutt da jeg fikk lensmannen til å kalle henne inn på kontoret. Der fikk hun en siste advarsel før hun ble anmeldt.

Forfølgelse ved at en mann truet med å skyte både meg og min familie inkl min gamle mor. Jeg anmeldte det og etter over at år ble han dømt til fengsel i 5 mnd.

Endret av nachnoo
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Stalking opplevde jeg ved telefoner til alle døgnets tider, både på natt og når vedkommende visste at jeg var opptatt på jobb, og mer enn 3500 SMS per år. Det tok slutt da jeg fikk lensmannen til å kalle henne inn på kontoret. Der fikk hun en siste advarsel før hun ble anmeldt.

Forfølgelse ved at en mann truet med å skyte både meg og min familie inkl min gamle mor. Jeg anmeldte det og etter over at år ble han dømt til fengsel i 5 mnd.

Sykt! Hva gjorde du for å få slutt på dette før du kalte inn lensmannen? Var hun en forstyrret pasient?

Anonymkode: f79e4...389

nachnoo
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sykt! Hva gjorde du for å få slutt på dette før du kalte inn lensmannen? Var hun en forstyrret pasient?

Anonymkode: f79e4...389

Jeg snakket med henne utallige ganger og håpet det skulle hjelpe. Jeg trodde gang på gang at hun forsto alvoret. Hun var en ansatt på samme arbeidsplass.

Nicklusheletida
Skrevet
nachnoo skrev (4 minutter siden):

Jeg snakket med henne utallige ganger og håpet det skulle hjelpe. Jeg trodde gang på gang at hun forsto alvoret. Hun var en ansatt på samme arbeidsplass.

Ansatt ? Hjelpe meg !

Glitter
Skrevet

Ja. Hadde voldsalarm så trykket på den når han brøt seg inn hos meg. Fikk mange meldinger også selv om han hadde kontaktforbud. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ingen? ok da tar jeg dette et annet sted.

Anonymkode: b120d...9bb

jøss, 15 minutter varte den tålmodigheten ? 

Anonymkode: cf4cf...05a

Ikkeanonymnok
Skrevet

Opplevd ja. Av flere forskjellige individer uavhengig av hverandre. Ønsker ikke å dele settingen, men jeg anmeldte ikke. Etter tid og stunder, skjult nummer og hemmelig adresse ble jeg endelig kvitt det. 
Situasjonen tilsa at dette ikke var farlige mennesker så det var mer ubeleilig og plagsomt.

Skrevet
nachnoo skrev (38 minutter siden):

Stalking opplevde jeg ved telefoner til alle døgnets tider, både på natt og når vedkommende visste at jeg var opptatt på jobb, og mer enn 3500 SMS per år. Det tok slutt da jeg fikk lensmannen til å kalle henne inn på kontoret. Der fikk hun en siste advarsel før hun ble anmeldt.

Forfølgelse ved at en mann truet med å skyte både meg og min familie inkl min gamle mor. Jeg anmeldte det og etter over at år ble han dømt til fengsel i 5 mnd.

Var sistnevnte en pasient?

Man skal tydeligvis tåle mye som psykiater, hvis man risikerer trusler og stalking fra både pasienter og kollegaer. Jeg vet ikke om leger i andre spesialiteter blir utsatt for det samme? 

Dette med kollegaen får meg også til å tenke på følgende vits: hva er forskjellen mellom de ansatte og pasientene i psykiatrien? De ansatte har nøklene. 

AnonymBruker
Skrevet

Møtte en mann på en turvei jeg pleier å gå. Vel for å gjøre det kort så ble vi venner og han plutselig begynte å dukke opp hvor jeg er i nærheten av her jeg bor, og uten at han har forklaring på hvorfor han er der. Jeg lånte han penger og fikk dem tilbake, og plutselig har han gitt meg penger på min konto i flere måneder. Jeg har sagt til han at jeg ikke ønsker penger fra han, men han sier jeg skal ha pengene. Jeg overførte dem til han, men så fikk jeg dem tilbake igjen. Jeg gav opp da. Han har og ringt og sendt sms fra ulike tlf nr til meg. Men så har han dratt inn andre folk og, så nå blir jeg bekymret for hva han driver med. Han har hele tiden sagt at han kunne tenke meg at vi blir kjærester men jeg liker han ikke på den måten, og det vet han. Har fått voldsalarm av politiet og vurderer nå å anmelde han. Etter at jeg ikke ønsket å være sammen med han begynte han med denne oppførselen sin. 

Anonymkode: b120d...9bb

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (52 minutter siden):

Jeg snakket med henne utallige ganger og håpet det skulle hjelpe. Jeg trodde gang på gang at hun forsto alvoret. Hun var en ansatt på samme arbeidsplass.

Hva ville hun deg/hva var målet hennes? Kjærlighet?

Anonymkode: f79e4...389

nachnoo
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Dette med kollegaen får meg også til å tenke på følgende vits: hva er forskjellen mellom de ansatte og pasientene i psykiatrien? De ansatte har nøklene. 

Jeg har sikkert hatt flere tusen medarbeidere. Hun var kun en av dem.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke stalket, men indirekte trakassert via min mann, som denne personen hadde fått et horn i siden til. Vi visste ikke hvem det var. Jeg ble ofte oppringt mitt på natten, gjerne når jeg var alene (min mann jobbet turnus hjemmefra), og fikk massevis av meldinger. Vi klarte å spore opp personen, som viste seg å være sosialsjef i en annen kommune. Ble anmeldt, men henlagt. Det ble slutt på trakasseringen da vi avslørte at vi visste hvem han var. 

Anonymkode: 6aec7...461

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Møtte en mann på en turvei jeg pleier å gå. Vel for å gjøre det kort så ble vi venner og han plutselig begynte å dukke opp hvor jeg er i nærheten av her jeg bor, og uten at han har forklaring på hvorfor han er der. Jeg lånte han penger og fikk dem tilbake, og plutselig har han gitt meg penger på min konto i flere måneder. Jeg har sagt til han at jeg ikke ønsker penger fra han, men han sier jeg skal ha pengene. Jeg overførte dem til han, men så fikk jeg dem tilbake igjen. Jeg gav opp da. Han har og ringt og sendt sms fra ulike tlf nr til meg. Men så har han dratt inn andre folk og, så nå blir jeg bekymret for hva han driver med. Han har hele tiden sagt at han kunne tenke meg at vi blir kjærester men jeg liker han ikke på den måten, og det vet han. Har fått voldsalarm av politiet og vurderer nå å anmelde han. Etter at jeg ikke ønsket å være sammen med han begynte han med denne oppførselen sin. 

Anonymkode: b120d...9bb

Her var det ikke mye til hjelp. 

Anonymkode: b120d...9bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Her var det ikke mye til hjelp. 

Anonymkode: b120d...9bb

For å få hjelp må man nesten uttrykke at det er det man ønsker... Er det sånn at du egentlig ønsker råd om hvordan du skal håndtere din situasjon, selv om du spurte om andres erfaringer? 

Anonymkode: 6aec7...461

stjernestøv
Skrevet

Min bror plagde meg i mange år med telefoner, sms og å dukke opp, truet med å drepe meg og min familie også og latet som han stakk seg selv med kniv og ropte "Au au". Truet med selvmord hvis han ikke fikk kjærlighet...som om det var min oppgave å skaffe han det. Og når jeg snakket realistisk om ting han fantaserte om var all elendighet i livet hans min feil, det tok aldri slutt og han fant aldri kjærligheten. Min andre bror som er død sa han skulle drepe han fordi han plagde meg sånn, han ringer flere ganger om dagen nå og men besøker meg ikke for mannen tåler han ikke. Jeg har kontaktet både politi og lege til han før, når de kom var han helt normal. Jaja når han bodde i huset her og klikket kom en psykiater å satt en sprøyte i skinka på han og han sovnet, mye rart man skal oppleve. Nå ringer han bare for å få skryt over hvor flink han er, jeg jatter med. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Jaja når han bodde i huset her og klikket kom en psykiater å satt en sprøyte i skinka på han og han sovnet,

Så han har en psykiatrisk lidelse ala schizofreni? 

Anonymkode: 19933...da3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...