Gå til innhold

Stalking og forfølgelse.


Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så han har en psykiatrisk lidelse ala schizofreni? 

Anonymkode: 19933...da3

Fikk han inn i psykiatrien og men han bare løy så det kom nok ingenting ut av det, så hvilke diagnose han har vet jeg ikke men noe er det. Heldigvis i år havnet han på rus og psykisk helse og bor der nå med tilsyn, det var jaggu på tide. Han har ikke boevne og går i skitne klær og lukter vondt så er han alkoholiker og. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (45 minutter siden):

Min bror plagde meg i mange år med telefoner, sms og å dukke opp, truet med å drepe meg og min familie også og latet som han stakk seg selv med kniv og ropte "Au au". Truet med selvmord hvis han ikke fikk kjærlighet...som om det var min oppgave å skaffe han det. Og når jeg snakket realistisk om ting han fantaserte om var all elendighet i livet hans min feil, det tok aldri slutt og han fant aldri kjærligheten. Min andre bror som er død sa han skulle drepe han fordi han plagde meg sånn, han ringer flere ganger om dagen nå og men besøker meg ikke for mannen tåler han ikke. Jeg har kontaktet både politi og lege til han før, når de kom var han helt normal. Jaja når han bodde i huset her og klikket kom en psykiater å satt en sprøyte i skinka på han og han sovnet, mye rart man skal oppleve. Nå ringer han bare for å få skryt over hvor flink han er, jeg jatter med. 

@nachnoo Hva tror du feiler han?

Han fantaserte og fantaserer mye om kvinnfolk og tror de er forelsket bare de er vennlige og smiler til han, da tror han det blir dem for livet. Og snakker mye om hva som kunne ha skjedd med han og den og den, han har nok stalket damer og jenter før og de vil ikke ha noe med han å gjøre. 

Lurer virkelig på hva som feiler han, han snakker bare om seg selv i telefonen og spør aldri hvordan jeg har det eller hvordan det går her. 

Endret av stjernestøv
psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Lurer virkelig på hva som feiler han, han snakker bare om seg selv i telefonen og spør aldri hvordan jeg har det eller hvordan det går her. 

Hvorfor snakker du med ham i det hele tatt?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor snakker du med ham i det hele tatt?

Ja det lurer mannen min på og, det er vel for mine foreldres del tror jeg. Jeg kan ikke si jeg har mye til overs for han. 

AnonymBruker
Skrevet
On 5/24/2026 at 7:36 PM, nachnoo said:

Stalking opplevde jeg ved telefoner til alle døgnets tider, både på natt og når vedkommende visste at jeg var opptatt på jobb, og mer enn 3500 SMS per år. Det tok slutt da jeg fikk lensmannen til å kalle henne inn på kontoret. Der fikk hun en siste advarsel før hun ble anmeldt.

Forfølgelse ved at en mann truet med å skyte både meg og min familie inkl min gamle mor. Jeg anmeldte det og etter over at år ble han dømt til fengsel i 5 mnd.

Hva hadde du gjort den personen som truet med å skyte og drepe deg? Regner med det var en tidligere pasient som du hadde tvangsinnlagt og tvangsmedisinert ? 

Anonymkode: 112a3...6d0

nachnoo
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva hadde du gjort den personen som truet med å skyte og drepe deg? Regner med det var en tidligere pasient som du hadde tvangsinnlagt og tvangsmedisinert ? 

Anonymkode: 112a3...6d0

Det var litt uklart hva årsaken var, men noe slikt kom frem: Han ble innlagt på akuttpost en ettermiddag. Da fikk han, i følge han selv, en annen type dessert til middagen enn de andre pasientene. Denne mistenkte han var forgiftet. Siden jeg var overlege på avdelingen, var dette mitt ansvar. Etter hvert tror jeg at han glemte hva det hele startet med, men holdt fast med at det meste var min skyld.

Senere fikk han igjen førerkortet han hadde mistet pga fyllekjøring. Det var satt vilkår om at han skulle holde seg edru og gå i behandling. Da han møtte sterkt beruset til time, varslet jeg om at han hadde brutt vilkårene. Da mistet han førerkortet på nytt, noe han mente var min feil.

Endret av nachnoo
stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Da han møtte sterkt beruset til time, varslet jeg om at han hadde brutt vilkårene

Men sa du til han at du kom til å gjøre dette?

Jeg fikk plutselig brev om at jeg ikke oppfylte kravene og fikk sjokk, må si jeg ble litt irritert på han legen der. 

nachnoo
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Men sa du til han at du kom til å gjøre dette?

Selvsagt. Det fikk han vite allerede i første time da han var edru. Så fikk han også vite det i den timen da han møtte godt beruset.

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Selvsagt. Det fikk han vite allerede i første time da han var edru. Så fikk han også vite det i den timen da han møtte godt beruset.

Det er nok ikke bare bare å være psykiater med alt det som følger med. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Men sa du til han at du kom til å gjøre dette?

Jeg fikk plutselig brev om at jeg ikke oppfylte kravene og fikk sjokk, må si jeg ble litt irritert på han legen der. 

Hvilke krav var det?

Anonymkode: f79e4...389

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke krav var det?

Anonymkode: f79e4...389

Jeg oppfylte ikke kravene fordi jeg hadde schizofreni :( Har ikke det nå en gang. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at noen kan ha trodd at jeg drev med det. 
 

Hadde en behandler som avsluttet meg brått, uten noen annen grunn enn at han hadde fått en del ekstra verv og dermed hadde mindre tid til pasienter. 
 

Jeg forsøkte å få hentet ut journalen min, siden det bare var deler av den som lå digitalt. Forsøkte å sende sms, og ringe. Forsøkte å ringe til sykehuset han var tilknyttet, og å skrive skriftlige henvendelser. Men jeg fikk aldri alle journalnotatene. Etter et par uker dukket det opp noen digitalt, men mange mangler fremdeles. Vet at de fantes, for det ble vist til dem i de andre journalnotatene. Forsøke annenhver dag i flere uker. Alternerte på sms, ringe, skriftlig henvendelse. Etter en del flere uker gav jeg opp. Jeg er sikker på at han oppfattet det som stalking siden han valgte å ikke respondere. Men jeg ønsket bare journalen min. Det var også det eneste jeg skrev i meldingene og henvendelsene. «Viser til tidligere henvendelser vedrørende ønske om kopi av journalnotater, og ber om en snarlig tilbakemelding.» Eller noe sånt.

Anonymkode: 0f0c5...2f8

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg mistenker at noen kan ha trodd at jeg drev med det. 
 

Hadde en behandler som avsluttet meg brått, uten noen annen grunn enn at han hadde fått en del ekstra verv og dermed hadde mindre tid til pasienter. 
 

Jeg forsøkte å få hentet ut journalen min, siden det bare var deler av den som lå digitalt. Forsøkte å sende sms, og ringe. Forsøkte å ringe til sykehuset han var tilknyttet, og å skrive skriftlige henvendelser. Men jeg fikk aldri alle journalnotatene. Etter et par uker dukket det opp noen digitalt, men mange mangler fremdeles. Vet at de fantes, for det ble vist til dem i de andre journalnotatene. Forsøke annenhver dag i flere uker. Alternerte på sms, ringe, skriftlig henvendelse. Etter en del flere uker gav jeg opp. Jeg er sikker på at han oppfattet det som stalking siden han valgte å ikke respondere. Men jeg ønsket bare journalen min. Det var også det eneste jeg skrev i meldingene og henvendelsene. «Viser til tidligere henvendelser vedrørende ønske om kopi av journalnotater, og ber om en snarlig tilbakemelding.» Eller noe sånt.

Anonymkode: 0f0c5...2f8

Var rart du ikke fikk journalen din, det er ikke stalking det. 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg forsøkte å få hentet ut journalen min, siden det bare var deler av den som lå digitalt. Forsøkte å sende sms, og ringe. Forsøkte å ringe til sykehuset han var tilknyttet, og å skrive skriftlige henvendelser. Men jeg fikk aldri alle journalnotatene. Etter et par uker dukket det opp noen digitalt, men mange mangler fremdeles. Vet at de fantes, for det ble vist til dem i de andre journalnotatene. Forsøke annenhver dag i flere uker. Alternerte på sms, ringe, skriftlig henvendelse. Etter en del flere uker gav jeg opp. Jeg er sikker på at han oppfattet det som stalking siden han valgte å ikke respondere. Men jeg ønsket bare journalen min. Det var også det eneste jeg skrev i meldingene og henvendelsene. «Viser til tidligere henvendelser vedrørende ønske om kopi av journalnotater, og ber om en snarlig tilbakemelding.» Eller noe sånt.

Har du klaget til Statsforvalteren på dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...