Gå til innhold

Hvorfor har nordmenn blitt mer negative til innvandring?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En skulle tro det var motsatt, teorien var jo at gamle folk var mer negative fordi de ikke vokste opp med innvandrere så det var fremmed og dermed førte til fremmedfrykt. Men nå er jo innvandrere over alt så alle burde vel ha møtt på innvandrere og innsett hvor berikende og flotte folk de er, så hva er det som har gjort nordmenn mer negative til innvandrere nå, mener dere forumbrukere? 

https://www.nrk.no/norge/undersokelse_-nordmenn-mer-negative-til-innvandring-1.17896916

Kjør debatt!

Anonymkode: a1989...8ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke lest innlegg fra linken din; men jeg tenker pga manglende integrering, masse kriminalitet, uførhet/manglende skolegang?

Anonymkode: 34841...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Utlendinger vil jo ikke lære seg norsk heller. Stadig når jeg er ute blant folk hører jeg utlendinger prater utenlandsk, som om jeg er i et annet land. Har og mye dårlig erfaring med utlendinger, trusler, aggresivitet og kriminalitet. Jeg vil ha mindre av dem her i norge. Og ut med de kriminelle som ikke kan oppføre seg.

Anonymkode: f4b2a...39c

AnonymBruker
Skrevet

Fordi folk er rasister.

Anonymkode: a3f04...270

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fordi folk er rasister.

Anonymkode: a3f04...270

For noe tull! For meg er norske verdier helt sentralt. «Integrering» er for mange utopisk. Ikke uvanlig med 10+ års botid uten å kunne språket utover et basic hverdagsspråk. Det samme gjelder levesett med frihet for unge jenter feks. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ser hvordan kriminalitet, overfallsvoldtekter, misbruk av nav-ytelser m.m øker jo flere de blir. Joda mange av de bidrar, jobber og integrerer seg så godt de kan, men så har du de som har bodd her i flere tiår som ikke gidder å lære seg norsk og må ha barna som tolker, som tar med seg æreskultur der døtre skal kontrolleres og sønner får gjøre som de vil,  de tar med seg stygge holdninger mot homofile og ser ned på nordmenn og vår kultur fordi vi er vantro. Mange av de går bare hjemme og forholder seg ikke til oss i det hele tatt, men importerer storfamilien og sørger for at de får giftet seg med slekta slik som i hjemlandet.

Det er ikke uten grunn at selv politikerne på venstresiden som elsker innvandring velger å bosette seg i mer hvite områder. 

 

Anonymkode: 941a4...831

AnonymBruker
Skrevet
56 minutes ago, cilie said:

For noe tull! For meg er norske verdier helt sentralt. «Integrering» er for mange utopisk. Ikke uvanlig med 10+ års botid uten å kunne språket utover et basic hverdagsspråk. 

Hvordan forventer du at en analfabet fra Somalia skal lære seg språket skikkelig?

Anonymkode: a3f04...270

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi folk er rasister.

Anonymkode: a3f04...270

Det var vel godt å få gulpet ut av deg 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan forventer du at en analfabet fra Somalia skal lære seg språket skikkelig?

Anonymkode: a3f04...270

Ved å bruke det kombinert med god opplæring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan forventer du at en analfabet fra Somalia skal lære seg språket skikkelig?

Anonymkode: a3f04...270

Ved å ta det steg for steg. Og at det blir forventet av vedkommende, skal hen bare sitte og vente på penger da?

AnonymBruker
Skrevet
23 minutes ago, Osten said:

Ved å ta det steg for steg. Og at det blir forventet av vedkommende, skal hen bare sitte og vente på penger da?

Tror du en analfabet kan få en jobb?

Anonymkode: a3f04...270

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror du en analfabet kan få en jobb?

Anonymkode: a3f04...270

Kanskje derfor mange er kritiske da? Hvis det er umulig å få til integrering… 

Worrisome_plenty
Skrevet

Det er ikke det minste rart. Integreringen går dårlig, vi får paralellsamfunn gjenger og vold. 
 

Selv om de fleste skjøtter seg bra. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi vi ser hvordan kriminalitet, overfallsvoldtekter, misbruk av nav-ytelser m.m øker jo flere de blir. Joda mange av de bidrar, jobber og integrerer seg så godt de kan, men så har du de som har bodd her i flere tiår som ikke gidder å lære seg norsk og må ha barna som tolker, som tar med seg æreskultur der døtre skal kontrolleres og sønner får gjøre som de vil,  de tar med seg stygge holdninger mot homofile og ser ned på nordmenn og vår kultur fordi vi er vantro. Mange av de går bare hjemme og forholder seg ikke til oss i det hele tatt, men importerer storfamilien og sørger for at de får giftet seg med slekta slik som i hjemlandet.

Det er ikke uten grunn at selv politikerne på venstresiden som elsker innvandring velger å bosette seg i mer hvite områder. 

 

Anonymkode: 941a4...831

Nettopp!

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tror du en analfabet kan få en jobb?

Anonymkode: a3f04...270

Hvorfor ikke? Jobbe sammen med andre som har tilrettelagte arbeidsplasser.  Og dessuten jobbe med familien, de kan vel snakke sammen? Eller?  Jobbe hjemme i Somalia?

psykedeliker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (55 minutter siden):

Integreringen går dårlig, vi får paralellsamfunn gjenger og vold. 

"Nordmenn klarer ikke integrere seg selv en gang" sa en innvandrer.

Everybody
Skrevet

Nå nylig som sikkert mange har hørt om ble jo en norsk russ banket opp av en gjeng med innvandrere. Synes Jon Engen-Helgheim fra FRP gjorde en god jobb med å identifisere gjerningsmennene og legge det ut offentlig. 👌

Worrisome_plenty
Skrevet
psykedeliker skrev (7 minutter siden):

"Nordmenn klarer ikke integrere seg selv en gang" sa en innvandrer.

Høres ut som en merkelig ting å si.

Skrevet
Everybody skrev (7 minutter siden):

Nå nylig som sikkert mange har hørt om ble jo en norsk russ banket opp av en gjeng med innvandrere. Synes Jon Engen-Helgheim fra FRP gjorde en god jobb med å identifisere gjerningsmennene og legge det ut offentlig. 👌

👏👏

psykedeliker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (4 minutter siden):

Høres ut som en merkelig ting å si.

Ikke når vi ser på motviljen mot å tenke annerledes enn vi alltid har gjort. Da kan vi heller ikke lære hvordan vi skal håndtere når det kommer mange som tenker annerledes enn oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...