AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai En skulle tro det var motsatt, teorien var jo at gamle folk var mer negative fordi de ikke vokste opp med innvandrere så det var fremmed og dermed førte til fremmedfrykt. Men nå er jo innvandrere over alt så alle burde vel ha møtt på innvandrere og innsett hvor berikende og flotte folk de er, så hva er det som har gjort nordmenn mer negative til innvandrere nå, mener dere forumbrukere? https://www.nrk.no/norge/undersokelse_-nordmenn-mer-negative-til-innvandring-1.17896916 Kjør debatt! Anonymkode: a1989...8ad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Har ikke lest innlegg fra linken din; men jeg tenker pga manglende integrering, masse kriminalitet, uførhet/manglende skolegang? Anonymkode: 34841...fd0 5 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Utlendinger vil jo ikke lære seg norsk heller. Stadig når jeg er ute blant folk hører jeg utlendinger prater utenlandsk, som om jeg er i et annet land. Har og mye dårlig erfaring med utlendinger, trusler, aggresivitet og kriminalitet. Jeg vil ha mindre av dem her i norge. Og ut med de kriminelle som ikke kan oppføre seg. Anonymkode: f4b2a...39c 4 Siter
cilie Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Fordi folk er rasister. Anonymkode: a3f04...270 For noe tull! For meg er norske verdier helt sentralt. «Integrering» er for mange utopisk. Ikke uvanlig med 10+ års botid uten å kunne språket utover et basic hverdagsspråk. Det samme gjelder levesett med frihet for unge jenter feks. 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Fordi vi ser hvordan kriminalitet, overfallsvoldtekter, misbruk av nav-ytelser m.m øker jo flere de blir. Joda mange av de bidrar, jobber og integrerer seg så godt de kan, men så har du de som har bodd her i flere tiår som ikke gidder å lære seg norsk og må ha barna som tolker, som tar med seg æreskultur der døtre skal kontrolleres og sønner får gjøre som de vil, de tar med seg stygge holdninger mot homofile og ser ned på nordmenn og vår kultur fordi vi er vantro. Mange av de går bare hjemme og forholder seg ikke til oss i det hele tatt, men importerer storfamilien og sørger for at de får giftet seg med slekta slik som i hjemlandet. Det er ikke uten grunn at selv politikerne på venstresiden som elsker innvandring velger å bosette seg i mer hvite områder. Anonymkode: 941a4...831 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai 56 minutes ago, cilie said: For noe tull! For meg er norske verdier helt sentralt. «Integrering» er for mange utopisk. Ikke uvanlig med 10+ års botid uten å kunne språket utover et basic hverdagsspråk. Hvordan forventer du at en analfabet fra Somalia skal lære seg språket skikkelig? Anonymkode: a3f04...270 0 Siter
Osten Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi folk er rasister. Anonymkode: a3f04...270 Det var vel godt å få gulpet ut av deg 0 Siter
cilie Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan forventer du at en analfabet fra Somalia skal lære seg språket skikkelig? Anonymkode: a3f04...270 Ved å bruke det kombinert med god opplæring. 2 Siter
Osten Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan forventer du at en analfabet fra Somalia skal lære seg språket skikkelig? Anonymkode: a3f04...270 Ved å ta det steg for steg. Og at det blir forventet av vedkommende, skal hen bare sitte og vente på penger da? 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai 23 minutes ago, Osten said: Ved å ta det steg for steg. Og at det blir forventet av vedkommende, skal hen bare sitte og vente på penger da? Tror du en analfabet kan få en jobb? Anonymkode: a3f04...270 0 Siter
cilie Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du en analfabet kan få en jobb? Anonymkode: a3f04...270 Kanskje derfor mange er kritiske da? Hvis det er umulig å få til integrering… 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Det er ikke det minste rart. Integreringen går dårlig, vi får paralellsamfunn gjenger og vold. Selv om de fleste skjøtter seg bra. 3 Siter
cilie Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi vi ser hvordan kriminalitet, overfallsvoldtekter, misbruk av nav-ytelser m.m øker jo flere de blir. Joda mange av de bidrar, jobber og integrerer seg så godt de kan, men så har du de som har bodd her i flere tiår som ikke gidder å lære seg norsk og må ha barna som tolker, som tar med seg æreskultur der døtre skal kontrolleres og sønner får gjøre som de vil, de tar med seg stygge holdninger mot homofile og ser ned på nordmenn og vår kultur fordi vi er vantro. Mange av de går bare hjemme og forholder seg ikke til oss i det hele tatt, men importerer storfamilien og sørger for at de får giftet seg med slekta slik som i hjemlandet. Det er ikke uten grunn at selv politikerne på venstresiden som elsker innvandring velger å bosette seg i mer hvite områder. Anonymkode: 941a4...831 Nettopp! 0 Siter
Osten Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tror du en analfabet kan få en jobb? Anonymkode: a3f04...270 Hvorfor ikke? Jobbe sammen med andre som har tilrettelagte arbeidsplasser. Og dessuten jobbe med familien, de kan vel snakke sammen? Eller? Jobbe hjemme i Somalia? 0 Siter
psykedeliker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Worrisome_plenty skrev (55 minutter siden): Integreringen går dårlig, vi får paralellsamfunn gjenger og vold. "Nordmenn klarer ikke integrere seg selv en gang" sa en innvandrer. 0 Siter
Everybody Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Nå nylig som sikkert mange har hørt om ble jo en norsk russ banket opp av en gjeng med innvandrere. Synes Jon Engen-Helgheim fra FRP gjorde en god jobb med å identifisere gjerningsmennene og legge det ut offentlig. 👌 3 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai psykedeliker skrev (7 minutter siden): "Nordmenn klarer ikke integrere seg selv en gang" sa en innvandrer. Høres ut som en merkelig ting å si. 0 Siter
Osten Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Everybody skrev (7 minutter siden): Nå nylig som sikkert mange har hørt om ble jo en norsk russ banket opp av en gjeng med innvandrere. Synes Jon Engen-Helgheim fra FRP gjorde en god jobb med å identifisere gjerningsmennene og legge det ut offentlig. 👌 👏👏 0 Siter
psykedeliker Skrevet 27. mai Skrevet 27. mai Worrisome_plenty skrev (4 minutter siden): Høres ut som en merkelig ting å si. Ikke når vi ser på motviljen mot å tenke annerledes enn vi alltid har gjort. Da kan vi heller ikke lære hvordan vi skal håndtere når det kommer mange som tenker annerledes enn oss. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.