Osten Skrevet 55 minutter siden Skrevet 55 minutter siden psykedeliker skrev (Akkurat nå): Ikke når vi ser på motviljen mot å tenke annerledes enn vi alltid har gjort. Da kan vi heller ikke lære hvordan vi skal håndtere når det kommer mange som tenker annerledes enn oss. Ja, for det er selvfølgelig vi som skal lære oss å tenke annerledes. Hva med alle som kommer, hvorfor klarer ikke de å tenke annerledes? Har de en ørliten motvilje de også kanskje 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden psykedeliker skrev (1 minutt siden): Ikke når vi ser på motviljen mot å tenke annerledes enn vi alltid har gjort. Da kan vi heller ikke lære hvordan vi skal håndtere når det kommer mange som tenker annerledes enn oss. Innvandrere bør tilpasse seg oss, ikke motsatt. Tror ikke jeg hadde blitt populær i Kabul om jeg flyttet dit uten å følge konvensjonene der. Man må være så ærlig at man innrømmer at det er det materielle som er motivet. De har flyttet men mentaliteten er den samme som da de bodde i ett MENA land. 2 Siter
Osten Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du en analfabet kan få en jobb? Anonymkode: a3f04...270 Det finnes vel somaliere her som kan lære denne analfabeten å lese og forstå enkel norsk. Såvidt jeg vet har det vært somaliere i landet her lenge, mange siden borgerkrigen i Somalia ca 1991. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 45 minutter siden Skrevet 45 minutter siden Worrisome_plenty skrev (3 minutter siden): Innvandrere bør tilpasse seg oss, ikke motsatt. Nettopp, men da må vi som allerede bor her vite hvordan vi skal regissere dette. Og da må det store flertallet begynne å tenke helt annerledes enn de gjør idag. Vi kan f.eks. slutte å ødelegge vår egen natur og våre egne kulturminner. 1 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 42 minutter siden Skrevet 42 minutter siden (endret) Jeg synes innvandrere ikke bør puttes i en sekk. Vi kommer til å trenge innvandring av arbeidskraft som f.eks. filippinere som jobber bra og godt på mange sykehjem. Vi bør velge arbeidskraft fra kompatible kulturer. Somaliere har en helt annen profil enn en filippiner på gruppenivå. Endret 37 minutter siden av Worrisome_plenty 0 Siter
psykedeliker Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden Vi kan også begynne å organisere oss på samme måten som enkelte innvandrermiljøer gjør i sine parallellsamfunn, men med vårt eget verdigrunnlag og lovverk som utgangspunkt. Kunnskapen finnes her allerede, det er bare å ta den i bruk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.