AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Hver gang ting har vært skikkelig ille og jeg har endt opp med helse, så har jeg fått spørsmål om jeg hører stemmer. Jeg har aldri helt skjønt hva de mener. Jeg har alltid svart nei. Men jeg har ofte en evig dialog pågående i hodet. Det er som om jeg har en evig intern diskusjon på gang. En stemme sier noe, en annen stemme sier noe annet. Det er en evig dialog/diskusjon. Er det det de mener som stemmer i hodet, eller er det noe annet? Innimellom er det en annen stemme som bare sier negative ting på repeat, men den stemmen er annerledes. Den snakker direkte til meg, og det er som om den nesten kommer ut av hodet mitt. Men den er bare der når livet går i svart. Jeg har aldri helt skjønt hva de mener. Det er ofte slik med alle de spørsmålene de stiller. Jeg skjønner ikke hva de er ute etter; så jeg svarer alltid bare nei. Anonymkode: bfb4a...fb8 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden Høres ut som stemmer vel. opplever du de som en del av deg selv, eller noe fremmed? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden Du skriver jo spesifikt at du hører en stemme som sier negative ting i hodet ditt. Anonymkode: 33407...907 0 Siter
psykedeliker Skrevet 32 minutter siden Skrevet 32 minutter siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg skjønner ikke hva de er ute etter; så jeg svarer alltid bare nei. Fortsett med det, hvis de ikke vil forklare deg hva de mener. Du har rett på den informasjonen. AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du skriver jo spesifikt at du hører en stemme som sier negative ting i hodet ditt. Man hører med ørene, ikke med hodet. Men ofte bruker folk billedlig språk når de snakker om sine indre stemmer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28 minutter siden Skrevet 28 minutter siden Worrisome_plenty skrev (25 minutter siden): Høres ut som stemmer vel. opplever du de som en del av deg selv, eller noe fremmed? Jeg vet ikke. De er der så ofte at de er jo bare som en del av meg? Eller del av ulike deler av meg? Jeg vet ikke. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skriver jo spesifikt at du hører en stemme som sier negative ting i hodet ditt. Anonymkode: 33407...907 Ja, men jeg vet ikke om det bare er jeg selv som sier det til meg selv. At det bare er tankene mine som høres slik ut; som ulike personer som diskuterer med hverandre, eller som bare gir ulike meningsytringer. Hvordan skal jeg skille hva som bare er tankene mine, og hva som eventuelt er disse stemmene de spør etter? Jeg er så vant med at det er slik, og jeg trodde egentlig alle hadde det slik. Men jeg blir usikker når de spør, og innser at jeg egentlig ikke helt skjønner spørsmålet. Jeg vil jo ikke si at jeg har stemmer i hodet, hvis jeg ikke har det. Men har ikke alle det slik, at hodet er fullt av ulike stemmer som prater med hverandre? Jeg vet ikke en gang hvor de stemmene kommer fra; det er ikke visualisert som personer tror jeg. Anonymkode: bfb4a...fb8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden Skrevet 24 minutter siden psykedeliker skrev (4 minutter siden): Fortsett med det, hvis de ikke vil forklare deg hva de mener. Du har rett på den informasjonen. Man hører med ørene, ikke med hodet. Men ofte bruker folk billedlig språk når de snakker om sine indre stemmer. Jeg forsøkte å spørre hva de mente en gang; da fikk jeg bare til svar hun selv var usikker, men at jeg ville visst det hvis jeg hadde det. Så da svarte jeg bare nei igjen. Det var en psykologspesialist. Det er ikke stemmer utenfra; de eksisterer bare i mitt eget hode. Bortsett fra den ene stemmen, som er som om det til slutt blir som en del av meg, og jeg kan ende opp meg å gjenta med min egen stemme til meg selv. Den er intens. Anonymkode: bfb4a...fb8 0 Siter
Glitter Skrevet 23 minutter siden Skrevet 23 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vil jo ikke si at jeg har stemmer i hodet, hvis jeg ikke har det. Men har ikke alle det slik, at hodet er fullt av ulike stemmer som prater med hverandre? Jeg vet ikke en gang hvor de stemmene kommer fra; det er ikke visualisert som personer tror jeg. Anonymkode: bfb4a...fb8 Jeg har det på lignende måte og jeg svarer ja på spørsmål om stemmer. Stemmene kommanderer meg til å gjøre ting og de sier stygge ting til meg. De diskuterer ikke med hverandre da. Jeg har ikke hatt det sånn hele livet. Endret 22 minutter siden av Glitter 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9 minutter siden Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan skal jeg skille hva som bare er tankene mine, og hva som eventuelt er disse stemmene de spør etter? Alt som foregår i hodet er tankene dine, de bare manifesterer seg på forskjellige måter. Du må selv vurdere om dine egne tankemønstre og -manifestasjoner er unormale for deg. Hørselshallusinasjoner er noe helt annet, da oppleves det som om stemmene kommer utenfra. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): da fikk jeg bare til svar hun selv var usikker Da må du minne henne på at det er jobben hennes å vite dette. Glitter skrev (9 minutter siden): Jeg har det på lignende måte og jeg svarer ja på spørsmål om stemmer. Det var ikke det du beskrev i den andre tråden, der beskrev du hørselshallusinasjoner - og det er noe helt annet. Forøvrig kan man alltid svare på dette idiotspørsmålet at "ja, jeg er da ikke døv, jeg hører jo stemmen din nå!" Da tvinger man behandleren til å forklare hva som egentlig menes. Eller man kan minne behandleren på at det riktige spørsmålet er "hører du stemmer som ingen andre kan høre?" 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4 minutter siden Skrevet 4 minutter siden Jeg har hørt stemmer både inni og utenfor hodet, inni hodet er det mer telepati med hører en annen stemme en min egen. 1 Siter
Glitter Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden psykedeliker skrev (5 minutter siden): Alt som foregår i hodet er tankene dine, de bare manifesterer seg på forskjellige måter. Du må selv vurdere om dine egne tankemønstre og -manifestasjoner er unormale for deg. Hørselshallusinasjoner er noe helt annet, da oppleves det som om stemmene kommer utenfra. Da må du minne henne på at det er jobben hennes å vite dette. Det var ikke det du beskrev i den andre tråden, der beskrev du hørselshallusinasjoner - og det er noe helt annet. Forøvrig kan man alltid svare på dette idiotspørsmålet at "ja, jeg er da ikke døv, jeg hører jo stemmen din nå!" Da tvinger man behandleren til å forklare hva som egentlig menes. Eller man kan minne behandleren på at det riktige spørsmålet er "hører du stemmer som ingen andre kan høre?" Ja jeg sa jeg har det på lignende måte, ikke helt likens. Jeg har beskrevet det til behandler og han sier det er hallusinasjoner. Selv mener jeg det er stemmer fra universet. 0 Siter
Vendi Skrevet 2 minutter siden Skrevet 2 minutter siden stjernestøv skrev (2 minutter siden): Jeg har hørt stemmer både inni og utenfor hodet, inni hodet er det mer telepati med hører en annen stemme en min egen. Vi har det ganske likt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet akkurat nå Skrevet akkurat nå Vendi skrev (1 minutt siden): Vi har det ganske likt. Ok godt noe er likt da 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.