Gå til innhold

Stemmer i hodet

Anbefalte innlegg

Worrisome_plenty
Skrevet

Jeg har en stemme i hodet jeg har kranglet med siden 11 års alderen. Når jeg har normale perioder er det som en tvangstanke, men umedisomert tar det helt av og jeg kan krangle med den høyt, be den holde kjeft osv. da jeg var kristen trodde jeg den var implantert av Satan. Og at Gud som overhørte tankene mine trodde denne stemmen var meg, og den sa mye fælt og blasfemisk. Og lurte meg i feller og gud sendte hjemlige beskjeder hele tiden. Med zyprexa så ble dette kraftig dempet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (15 minutter siden):

Hvis du svarer ja, så er du kandidat for antipsykotiske medisiner. Har du prøvd det før. Hvis ja, hjalp det?

Nei; aldri nevnt dette for noen. Og når jeg leser beskrivelsene her i denne tråden, så kjenner jeg meg heller ikke igjen. Jeg tror joviale at denne stemmen kommer utenfra, eller at den er noe guddommelig eller noe sånt. Den/de er bare der. 

Jeg har ingen tanker om meg selv som noe spesiell, utvalgt eller noe sånt. Ingen oppfatning av at verden er forvridd. Jeg har på en måte bare akseptert tingenes tilstand. Den/de er på en måte blitt en del av meg. Eller så er de rett og slett meg. Som sagt; jeg er litt usikker på hele greia.

Anonymkode: bfb4a...fb8

Skrevet

Aldri prøvd medisiner, annet enn ulike varianter av sovemedisiner (som ikke hjelper) mens jeg har vært innlagt på sykehus (ikke psykiatri). Og Cipralex et par dager for noen år siden, men de gav så mye bivirkninger at jeg ikke kunne fortsette. 

Skrevet

Stemmehøring er også vanlig med alvorlig kptsd og dissosiasjon. Mer vanlig enn de fleste tror. 

For slik stemmehøring virker ikke medisiner, men det kan gjøre at man blir litt mindre redd og opptatt av de. Men for å jobbe med stemmene og kunne lære seg å påvirke de, så er det nok best å ikke ta antipsykotika. 

Lykke til! 

Anonymkode: d38f0...41b

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tror joviale at denne stemmen kommer utenfra, eller at den er noe guddommelig eller noe sånt. Den/de er bare der. 

Jeg tror ikke at denne stemmen kommer utenfra, skulle det stå

Skrevet

Jeg hører stemmer som ligner på det du beskriver. Jeg har en dissosiativ traumelidelse. Som en over skriver, så er stemmer vanlig ved traumelidelser. Men møter man på feil personer i helsevesenet så kan man bli stemplet som psykotisk og få feil behandling. 

Anonymkode: b3219...f59

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...