Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter vil ikke ha meg på besøk.  Jeg får ikke se barnebarna.  Vi hadde feiret jul sammen i alle år, men siste jul var jeg ikke velkommen så jeg var alene.  I barnebursdag i februar kunne jeg ikke komme fordi jeg snorker så mye.  Jeg måtte dra på hotell (jeg dro ikke).

Hun sier at jeg er vanskelig gjest og at hennes forrige samboer syntes det også.  Hun sa ingenting om nåværende samboer som hun har bodd sammen med i to til tre år.  Jeg hadde og har veldig god kontakt med hennes ekssamboer.

Jeg er mye syk og dette er vondt og sårer meg enormt.  Jeg vet ikke hva jeg har gjort.  Jeg skulle ønske at jeg visste det og forsto noe av dette.  

Anonymkode: 82d49...f37

Videoannonse
Annonse
frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Min datter vil ikke ha meg på besøk.  Jeg får ikke se barnebarna.  Vi hadde feiret jul sammen i alle år, men siste jul var jeg ikke velkommen så jeg var alene.  I barnebursdag i februar kunne jeg ikke komme fordi jeg snorker så mye.  Jeg måtte dra på hotell (jeg dro ikke).

Hun sier at jeg er vanskelig gjest og at hennes forrige samboer syntes det også.  Hun sa ingenting om nåværende samboer som hun har bodd sammen med i to til tre år.  Jeg hadde og har veldig god kontakt med hennes ekssamboer.

Jeg er mye syk og dette er vondt og sårer meg enormt.  Jeg vet ikke hva jeg har gjort.  Jeg skulle ønske at jeg visste det og forsto noe av dette.  

Anonymkode: 82d49...f37

Spør om hun kan forklare helt konkret på hvilke måter du er en vanskelig gjest. Si at du savner å kunne besøke dem, og at du er villig til å tilpasse deg til deres ønsker dersom de er rimelige og overkommelige:-)

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (8 minutter siden):

Spør om hun kan forklare helt konkret på hvilke måter du er en vanskelig gjest. Si at du savner å kunne besøke dem, og at du er villig til å tilpasse deg til deres ønsker dersom de er rimelige og overkommelige:-)

Jeg får ikke noen ordentlige svar fra henne.  I siste uke trakk hun fram noe som hadde skjedd for ti år siden, og også noe som kan umulig ha skjedd selv om jeg ikke husker alt mange år tilbake.

Anonymkode: 82d49...f37

Drømmeautomat
Skrevet

Du kan prøve å spørre om det ligger noe annet bak enn at du er en vanskelig gjest eller at du snorker.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I siste uke trakk hun fram noe som hadde skjedd for ti år siden, og også noe som kan umulig ha skjedd selv om jeg ikke husker alt mange år tilbake.

Jeg får en følelse av at ting lenger bak i tid også kan ha noe med saken å gjøre, uten at jeg skal ha noen formening om hva som har skjedd eller ikke skjedd.

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Min datter vil ikke ha meg på besøk.  Jeg får ikke se barnebarna.  Vi hadde feiret jul sammen i alle år, men siste jul var jeg ikke velkommen så jeg var alene.  I barnebursdag i februar kunne jeg ikke komme fordi jeg snorker så mye.  Jeg måtte dra på hotell (jeg dro ikke).

Hun sier at jeg er vanskelig gjest og at hennes forrige samboer syntes det også.  Hun sa ingenting om nåværende samboer som hun har bodd sammen med i to til tre år.  Jeg hadde og har veldig god kontakt med hennes ekssamboer.

Jeg er mye syk og dette er vondt og sårer meg enormt.  Jeg vet ikke hva jeg har gjort.  Jeg skulle ønske at jeg visste det og forsto noe av dette.  

Anonymkode: 82d49...f37

Hvorfor booker du ikke hotell slik at du får sett barnebarna? Jeg forstår at det er dyrt, men av og til kan du kanskje klare det for å få til å se barnebarna?

Jeg aner ikke hva datteren din legger i at du er en vanskelig gjest, men bare det å ha gjester i det hele tatt mens man har barn kan være slitsomt og stressende. Hvis datteren din ikke orker å ha deg som overnattingsgjest, så tenker jeg at du i utgangspunktet bør akseptere det. Så bør du som frosken er inne på, snakke med henne om hvorfor det er utfordrende for henne at du er der. Krever du for mye oppvartning? Stiller du for store krav til vertinnen? Kommer du med kritikk, eller kommentarer som hun oppfatter som kritikk? Vær åpen for hennes perspektiv og vær fleksibel slik at dere kan finne en løsning hvor du får sett barnebarna. 

frosken
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg får ikke noen ordentlige svar fra henne.  I siste uke trakk hun fram noe som hadde skjedd for ti år siden, og også noe som kan umulig ha skjedd selv om jeg ikke husker alt mange år tilbake.

Anonymkode: 82d49...f37

Kanskje du da i stedet kan spørre henne om hva hun ønsker av deg under et besøk for at hun ikke skal oppleve det som vanskelig?

Gjest Sakura
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min datter vil ikke ha meg på besøk.  Jeg får ikke se barnebarna.  Vi hadde feiret jul sammen i alle år, men siste jul var jeg ikke velkommen så jeg var alene.  I barnebursdag i februar kunne jeg ikke komme fordi jeg snorker så mye.  Jeg måtte dra på hotell (jeg dro ikke).

Hun sier at jeg er vanskelig gjest og at hennes forrige samboer syntes det også.  Hun sa ingenting om nåværende samboer som hun har bodd sammen med i to til tre år.  Jeg hadde og har veldig god kontakt med hennes ekssamboer.

Jeg er mye syk og dette er vondt og sårer meg enormt.  Jeg vet ikke hva jeg har gjort.  Jeg skulle ønske at jeg visste det og forsto noe av dette.  

Anonymkode: 82d49...f37

Dette høres trist ut deg, kan det være hennes samboer som ikke vil ha deg på besøk? noen mennesker blir sjalu når det kommer besøk.     

Gjest Sakura
Skrevet
Sakura skrev (Akkurat nå):

Dette høres trist ut deg, kan det være hennes samboer som ikke vil ha deg på besøk? noen mennesker blir sjalu når det kommer besøk.     

Vis du alltid har hatt god kontakt med din datter føre hun fikk barn og. Er dette litt rart at hun plutselig ikke vil ha deg på besøk mer💬 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (12 timer siden):

Kanskje du da i stedet kan spørre henne om hva hun ønsker av deg under et besøk for at hun ikke skal oppleve det som vanskelig?

Det har jeg gjort flere ganger, uten svar.

Anonymkode: 82d49...f37

AnonymBruker
Skrevet
Sakura skrev (10 timer siden):

Vis du alltid har hatt god kontakt med din datter føre hun fikk barn og. Er dette litt rart at hun plutselig ikke vil ha deg på besøk mer💬 

Barna er ikke små.  Dette har pågått en stund, men toppet seg nå

Anonymkode: 82d49...f37

Eva Sofie
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg får ikke noen ordentlige svar fra henne.  I siste uke trakk hun fram noe som hadde skjedd for ti år siden, og også noe som kan umulig ha skjedd selv om jeg ikke husker alt mange år tilbake.

Anonymkode: 82d49...f37

Dette handler vel til syvende og sist om mellommenneskelig respekt og kommunikasjon.

 

Hvordan reagerte du når din datter løftet frem en episode flere år tilbake i tid? For deg virker det som at hendelsen har satt lite spor, noe var til og med glemt. Sett fra ditt ståsted, kan det se ut som at mye var uviktig.

 

For din datter har den samme hendelsen åpenbart tatt mye plass i bevisstheten og noe har kanskje plaget henne i lang tid. For henne er det ingen uvesentlig bagatell. Kanskje store følelser ligger bak som har blitt dysset ned?

 

Om du ønsker å ha mer kontakt med din datter, bør du anerkjenne hennes opplevelse og erfaring. Ikke avvise den som at "det kan jeg ikke huske" eller "det har aldri skjedd". Du trenger ikke å gi avkall på din opplevelse/erfaring for å kunne anerkjenne eller lytte til din datters erfaringer...

AnonymBruker
Skrevet
Eva Sofie skrev (6 timer siden):

Dette handler vel til syvende og sist om mellommenneskelig respekt og kommunikasjon.

 

Hvordan reagerte du når din datter løftet frem en episode flere år tilbake i tid? For deg virker det som at hendelsen har satt lite spor, noe var til og med glemt. Sett fra ditt ståsted, kan det se ut som at mye var uviktig.

 

For din datter har den samme hendelsen åpenbart tatt mye plass i bevisstheten og noe har kanskje plaget henne i lang tid. For henne er det ingen uvesentlig bagatell. Kanskje store følelser ligger bak som har blitt dysset ned?

 

Om du ønsker å ha mer kontakt med din datter, bør du anerkjenne hennes opplevelse og erfaring. Ikke avvise den som at "det kan jeg ikke huske" eller "det har aldri skjedd". Du trenger ikke å gi avkall på din opplevelse/erfaring for å kunne anerkjenne eller lytte til din datters erfaringer...

Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av dette.  Jeg har ikke tenkt å gå i detaljer her.

Anonymkode: 82d49...f37

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg ville ha forsøkt å gå i meg selv, for noe er det som ligger bak dette. Kan godt være det er din datter som er vanskelig . Det vet jo ikke vi. 

Sannsynligvis ligger det litt hos begge og da må du forsøke å finne en løsning på det og svelge noen kameler. Jeg vet om barn og foreldre som ikke har hatt kontakt på årevis. Sånt er så trist, så gjør hva DU kan for ikke å havne der. 

Skrevet

Det kan være gammelt grums som har kommet tilbake hos datteren

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av dette.  Jeg har ikke tenkt å gå i detaljer her.

Anonymkode: 82d49...f37

Kanskje det at du ikke kjenner deg igjen i det Eva Sofie skriver er en del av problemet.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2026 den 21.32):

Min datter vil ikke ha meg på besøk.  Jeg får ikke se barnebarna. 

Har du fått kontaktforbud av politiet? Hvis ikke, er det bare å ta kontakt med dem direkte.

AnonymBruker
Skrevet
Nicklusheletida skrev (12 timer siden):

Jeg ville ha forsøkt å gå i meg selv, for noe er det som ligger bak dette. Kan godt være det er din datter som er vanskelig . Det vet jo ikke vi. 

Sannsynligvis ligger det litt hos begge og da må du forsøke å finne en løsning på det og svelge noen kameler. Jeg vet om barn og foreldre som ikke har hatt kontakt på årevis. Sånt er så trist, så gjør hva DU kan for ikke å havne der. 

Jeg har aldri tenkt at det er kun min datter som er vanskelig.  Hun opplever meg vanskelig og det er hennes virkelighet.  Jeg vet bare ikke hva som er vanskelig med meg, men skulle gjerne vite det.

Anonymkode: 82d49...f37

XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri tenkt at det er kun min datter som er vanskelig.  Hun opplever meg vanskelig og det er hennes virkelighet.  Jeg vet bare ikke hva som er vanskelig med meg, men skulle gjerne vite det.

Anonymkode: 82d49...f37

Det har hun allerede fortalt deg. Det hendte for 10 år siden.

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (5 minutter siden):

Det har hun allerede fortalt deg. Det hendte for 10 år siden.

Nei da har du misforstått.  Hun nevnte en hendelse for ti år siden, men ikke at det var det som gjorde meg vanskelig alene.  Hun har ikke villet fortelle meg hva irriterer henne.

Anonymkode: 82d49...f37

XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei da har du misforstått.  Hun nevnte en hendelse for ti år siden, men ikke at det var det som gjorde meg vanskelig alene.  Hun har ikke villet fortelle meg hva irriterer henne.

Anonymkode: 82d49...f37

Da beklager jeg i så fall misforståelsen. Men ...det er jo åpenbart at det som hendte for 10 år siden er viktig for henne, siden hun fortsatt husker det og tenker på det. Det var den hendelsen hun selv trakk frem. Kanskje du skal utforske akkurat denne hendelsen litt mer med henne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...