Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kortversjonen: Nav-sjefen roser Sarah Myrseth Lamø for å gå fra ufør til full jobb.Totalt har 30 prosent av de uføre en arbeidsinntekt. Veksten i antall unge uføre har stagnert, men totalt antall uføre øker fortsatt. Regjeringen anslår utgifter til uføretrygd på 140,6 milliarder kroner i 2026. Fint at Sara kan jobbe🙂skal andre som ikke KAN jobb som Sara føle på en skam får de er uføre nå? Dette innrykke fikk jeg av å lese dette som Nav-sjefen er SÅ stolt av. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye hets av uføre. Jeg skrev senest for en time siden i en tråd om uføre på KG. Hetsing av uføre må være det mest diskuterte temaet på hele KG. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (23 minutter siden):

Det er mye hets av uføre. Jeg skrev senest for en time siden i en tråd om uføre på KG. Hetsing av uføre må være det mest diskuterte temaet på hele KG. 

Jeg føler på nok skam av å være en byrde fra før og trenger ikke Sarah sin oppå der igjen.

Anonymkode: 97fa4...19a

Skrevet (endret)
Sakura skrev (47 minutter siden):

Fint at Sara kan jobbe🙂skal andre som ikke KAN jobb som Sara føle på en skam får de er uføre nå? Dette innrykke fikk jeg av å lese dette som Nav-sjefen er SÅ stolt av. 

Jeg antar det er dette oppslaget du mener: https://www.vg.no/nyheter/i/QJPJw4/ser-litt-lys-i-ufoere-ufoeret

Det står jo høyt oppe i artikkelen at Nav-sjefen understreker at det ikke er mulig for alle uføre å bli så frisk at de kan jobbe – eller jobbe litt.

Så du tolker det ganske skjevt hvis du klarer å få noe pådytting av skam ut av akkurat denne artikkelen. Jeg er enig med deg i at det er mye rart som skrives om uføre, men husk at svært mye av det er anonyme kommentarer fra folk som er glade for å ha noen "under seg" som de kan rakke ned på. 

Budskapet fra Nav-sjefen (konstituert, det kommer snart en ny) er som forventet: Ta kontakt lokalt hvis du vil ha hjelp til å undersøke arbeidsevnen din, spesielt hvis du er ung. Hun som sto fram med suksesshistorien, skryter jo veldig av sitt lokale kontor i Kongsberg. Dette er noe av innfallsvinkelen i artikkelen. I tillegg trekkes det fram at utviklingen går riktig vei. 

NAV hetses like mye som de uføre, så det er forståelig at også den etaten gjerne vil trekke fram noe positivt. 

Endret av laban
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg føler på nok skam av å være en byrde fra før og trenger ikke Sarah sin oppå der igjen.

Skjønner det. Jeg gidder ikke la meg såre av det. Jeg vet det er god grunn til at jeg er ufør. Men jeg vet også at jeg har mulighet i framtiden til å kanskje jobbe litt. 

Skrevet
laban skrev (34 minutter siden):

Jeg antar det er dette oppslaget du mener: https://www.vg.no/nyheter/i/QJPJw4/ser-litt-lys-i-ufoere-ufoeret

Det står jo høyt oppe i artikkelen at Nav-sjefen understreker at det ikke er mulig for alle uføre å bli så frisk at de kan jobbe – eller jobbe litt.

Så du tolker det ganske skjevt hvis du klarer å få noe pådytting av skam ut av akkurat denne artikkelen. Jeg er enig med deg i at det er mye rart som skrives om uføre, men husk at svært mye av det er anonyme kommentarer fra folk som er glade for å ha noen "under seg" som de kan rakke ned på. 

Budskapet fra Nav-sjefen (konstituert, det kommer snart en ny) er som forventet: Ta kontakt lokalt hvis du vil ha hjelp til å undersøke arbeidsevnen din, spesielt hvis du er ung. Hun som sto fram med suksesshistorien, skryter jo veldig av sitt lokale kontor i Kongsberg. Dette er noe av innfallsvinkelen i artikkelen. I tillegg trekkes det fram at utviklingen går riktig vei. 

NAV hetses like mye som de uføre, så det er forståelig at også den etaten gjerne vil trekke fram noe positivt. 

VG i dag, jeg kan ha misforstod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Alltid vært mye hets av uføre😢

Skrevet (endret)
Glitter skrev (1 time siden):

Kan tenke meg KG har mye hetsing av uføre mennesker😢

Endret av Sakura

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...