AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Har terapeuten din vikar i mellomtiden? Hva med dere som går til DPS; klarer du deg uten behandler helt fint eller blir det krevende? Anonymkode: ab997...53f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har terapeuten din vikar i mellomtiden? Hva med dere som går til DPS; klarer du deg uten behandler helt fint eller blir det krevende? Anonymkode: ab997...53f Kan legge til at jeg har pb, unnvikende pf, depresjon og angst. Anonymkode: ab997...53f 0 Siter
frosken Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har terapeuten din vikar i mellomtiden? Hva med dere som går til DPS; klarer du deg uten behandler helt fint eller blir det krevende? Anonymkode: ab997...53f Det er ikke vanlig med vikar. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden frosken skrev (12 minutter siden): Det er ikke vanlig med vikar. Nei, det blir vel å kontakte akutt ambulant team ved nødstilfelle. Anonymkode: ab997...53f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Ingen vikar i ferien. Det hadde bare blitt krøll her. Trenger fast behandler. Men noterer meg ned at vi skal ta en prat om hva jeg evt kan gjøre hvis det oppstår en krisesituasjon i løpet av ferien. Mistenker at behandler og jeg har ferie på ulike tidspunkt, så pausen kan bli lang. Anonymkode: bfe4a...1cc 0 Siter
nachnoo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mistenker at behandler og jeg har ferie på ulike tidspunkt, så pausen kan bli lang. Betyr dette at du ikke har samtaler med behandler også i din egen ferie? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen vikar i ferien. Det hadde bare blitt krøll her. Trenger fast behandler. Men noterer meg ned at vi skal ta en prat om hva jeg evt kan gjøre hvis det oppstår en krisesituasjon i løpet av ferien. Mistenker at behandler og jeg har ferie på ulike tidspunkt, så pausen kan bli lang. Anonymkode: bfe4a...1cc Du skal vel ikke reise bort hele ferien? Anonymkode: ab997...53f 0 Siter
nachnoo Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Min erfaring fra flere år i poliklinikk er at sommeren er en meget rolig tid. De fleste pasienter har ikke tid til samtaler. Dagene fylles med familiebesøk, selskaper, grilling, bading, soling og feriereiser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Betyr dette at du ikke har samtaler med behandler også i din egen ferie? Nei; ikke når jeg er på reise. I sommer skal jeg reise bort fire uker, og når jeg kommer hjem har behandler startet sin ferie. Så i år blir det 6-7 uker pause. Anonymkode: bfe4a...1cc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skal vel ikke reise bort hele ferien? Anonymkode: ab997...53f Jo; i år blir vi på reise i fire uker. Det er vanlig for oss. Vi har tilgang til et feriehus som vi låner om sommeren. Anonymkode: bfe4a...1cc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Min erfaring fra flere år i poliklinikk er at sommeren er en meget rolig tid. De fleste pasienter har ikke tid til samtaler. Dagene fylles med familiebesøk, selskaper, grilling, bading, soling og feriereiser. Jeg skjønner at pasienter som går i langvarig behandling også trenger en pause. Selv om jeg ikke har likt det, er jeg i ettertid glad for feriene til min behandler, jeg har kunnet ta et skritt tilbake og resette meg litt, få behandling litt på avstand og fokusere på andre ting. Nå lever vi heldigvis i en tid da samtaler over nett er mulig, så på mine egne ferieturer eller jobbreiser har jeg alltid fulgt opp terapien. Det har hjulpet for å beholde kontinuitet, og fordi slike turer kan være vanskelige for meg. Jeg kan se for meg at det er situasjoner hvor det ikke vil være praktisk eller nyttig med med time, men foreløpig har det ikke vært tilfelle. Anonymkode: a5061...cc1 0 Siter
hattifnattus Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden nachnoo skrev (1 time siden): Min erfaring fra flere år i poliklinikk er at sommeren er en meget rolig tid. De fleste pasienter har ikke tid til samtaler. Dagene fylles med familiebesøk, selskaper, grilling, bading, soling og feriereiser. Der var sånn det fungerte for meg om sommrene i hvert fall. Var mange år i behandling privat, ved Dps og senere ullevål sykehus, og siden familien bor på andre siden av landet og min samboer har hytte på sørlandet så var jeg omtrent ikke i Oslo hele ferien uansett. Det gikk til å besøk og ellers ting som jeg ikke rakk eller tok meg tid til i hverdagene. Jeg syns også det var litt godt å få den pausen, for da måtte jeg utfordre meg selv litt ekstra. få testet ut ting jeg hadde lært av mestringsstrategier osv og innse at det det gikk jo faktisk bra. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden nachnoo skrev (2 timer siden): Min erfaring fra flere år i poliklinikk er at sommeren er en meget rolig tid. De fleste pasienter har ikke tid til samtaler. Dagene fylles med familiebesøk, selskaper, grilling, bading, soling og feriereiser. Sier du det? Da tenker jeg på alvorlig/moderat syke. Anonymkode: ab997...53f 0 Siter
nachnoo Skrevet 59 minutter siden Skrevet 59 minutter siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sier du det? Da tenker jeg på alvorlig/moderat syke. Anonymkode: ab997...53f Ja, jeg sier det 🙂 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 47 minutter siden Skrevet 47 minutter siden nachnoo skrev (11 minutter siden): Ja, jeg sier det 🙂 Så da er det kanskje ikke så syke likevel da? Anonymkode: ab997...53f 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.