Gå til innhold

Dere som går i privat terapi; hvordan går det om sommeren når terapeut har 4 ukers ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har terapeuten din vikar i mellomtiden?

Hva med dere som går til DPS; klarer du deg uten behandler helt fint eller blir det krevende?

Anonymkode: ab997...53f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med dere som går til DPS; klarer du deg uten behandler helt fint eller blir det krevende?

Kan legge til at jeg har pb, unnvikende pf, depresjon og angst.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er ikke vanlig med vikar. 

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (12 minutter siden):

Det er ikke vanlig med vikar. 

Nei, det blir vel å kontakte akutt ambulant team ved nødstilfelle.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen vikar i ferien. Det hadde bare blitt krøll her. Trenger fast behandler. Men noterer meg ned at vi skal ta en prat om hva jeg evt kan gjøre hvis det oppstår en krisesituasjon i løpet av ferien. Mistenker at behandler og jeg har ferie på ulike tidspunkt, så pausen kan bli lang.

Anonymkode: bfe4a...1cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mistenker at behandler og jeg har ferie på ulike tidspunkt, så pausen kan bli lang.

Betyr dette at du ikke har samtaler med behandler også i din egen ferie?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ingen vikar i ferien. Det hadde bare blitt krøll her. Trenger fast behandler. Men noterer meg ned at vi skal ta en prat om hva jeg evt kan gjøre hvis det oppstår en krisesituasjon i løpet av ferien. Mistenker at behandler og jeg har ferie på ulike tidspunkt, så pausen kan bli lang.

Du skal vel ikke reise bort hele ferien?

Skrevet

Min erfaring fra flere år i poliklinikk er at sommeren er en meget rolig tid. De fleste pasienter har ikke tid til samtaler. Dagene fylles med familiebesøk, selskaper, grilling, bading, soling og feriereiser.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Betyr dette at du ikke har samtaler med behandler også i din egen ferie?

Nei; ikke når jeg er på reise. I sommer skal jeg reise bort fire uker, og når jeg kommer hjem har behandler startet sin ferie. Så i år blir det 6-7 uker pause. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du skal vel ikke reise bort hele ferien?

Jo; i år blir vi på reise i fire uker. Det er vanlig for oss. Vi har tilgang til et feriehus som vi låner om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring fra flere år i poliklinikk er at sommeren er en meget rolig tid. De fleste pasienter har ikke tid til samtaler. Dagene fylles med familiebesøk, selskaper, grilling, bading, soling og feriereiser.

Jeg skjønner at pasienter som går i langvarig behandling også trenger en pause. Selv om jeg ikke har likt det, er jeg i ettertid glad for feriene til min behandler, jeg har kunnet ta et skritt tilbake og resette meg litt, få behandling litt på avstand og fokusere på andre ting.

Nå lever vi heldigvis i en tid da samtaler over nett er mulig, så på mine egne ferieturer eller jobbreiser har jeg alltid fulgt opp terapien. Det har hjulpet for å beholde kontinuitet, og fordi slike turer kan være vanskelige for meg. Jeg kan se for meg at det er situasjoner hvor det ikke vil være praktisk eller nyttig med med time, men foreløpig har det ikke vært tilfelle. 

Anonymkode: a5061...cc1

hattifnattus
Skrevet

Der var sånn det fungerte for meg om sommrene i hvert fall. Var mange år i behandling  privat, ved Dps og senere ullevål sykehus, og siden familien bor på andre siden av landet og min samboer har hytte på sørlandet så var jeg omtrent ikke i Oslo hele ferien uansett. Det gikk til å besøk og ellers ting som jeg ikke rakk eller tok meg tid til i hverdagene.

Jeg syns også det var litt godt å få den pausen, for da måtte jeg utfordre meg selv litt ekstra. få testet ut ting jeg hadde lært av mestringsstrategier osv og innse at det det gikk jo faktisk bra.

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 timer siden):

Sier du det? Da tenker jeg på alvorlig/moderat syke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sier du det? Da tenker jeg på alvorlig/moderat syke.

Ja, jeg sier det 🙂

Skrevet
nachnoo skrev (11 minutter siden):

Ja, jeg sier det 🙂

Så da er det kanskje ikke så syke likevel da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...