Gå til innhold

Er sterk tilknytning til behandler alltid det samme som idealisering?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en random person med stort bekreftelsesbehov og det er utrolig at ingen andre gjennomskuer ham. 

Anonymkode: 1163f...146

Stopp.

Anonymkode: 7914a...668

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom man går i terapi for kun en litt avgrenset ting, som en spesiell type angst eller lignende, så ser jeg for meg at tilknytning til behandler ikke har så mye å si? For mange iallfall. 

For meg har det mye å si, fordi det jeg strever med nettopp er knyttet til relasjoner. Terapeuten kan hjelpe med mye rent faglig og «teoretisk», men et uttalt mål for min behandling (går privat) er nettopp det å klare å vise mer av meg selv. Fortelle om ting som er såre, vanskelige og ikke minst skamfulle. Først i vår relasjon, og så videre i mine «egentlige relasjoner» i neste omgang. Ikke alltid gjemme meg bort som et såret dyr, når jeg egentlig har et nettverk rundt meg. Det hadde ikke vært mulig for meg om jeg ikke hadde en sterk tilknytning til hen.

Det vil ikke si en uprofesjonell relasjon, forventinger til noe mer enn det som skjer i timene eller at jeg idealiserer vedkommende. Men det er en person som betyr veldig mye for meg etterhvert, som jeg stoler på, som jeg vet at både bryr seg og faktisk liker meg (som menneske). Det blir sikkert vondt den dagen vi er ferdige, men det er en del av gamet tenker jeg. Som ellers i livet. Ting som betyr noe er vondt å miste.

Anonymkode: 19a2c...d3c

Skrevet
nachnoo skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du jeg er her?

Jeg er glad for at du er her.  Ikke bry deg om de som bare føler de må gulpe opp drit. 

Anonymkode: 38ce4...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er glad for at du er her.  Ikke bry deg om de som bare føler de må gulpe opp drit. 

Anonymkode: 38ce4...e98

Jeg også. Vi er mange som setter pris på din kunnskap🥰

Anonymkode: 7914a...668

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...