Gå til innhold

Hadde det vært rart å bestille time hos en tidligere behandler som har begynt privat?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg googlet private behandlere i byen jeg bor i og da kom en behandler opp som jeg gikk til for 7 år siden, da jobbet han på poliklinikken. Ville det være rart av meg å bestille time hos han?

Anonymkode: f2ee4...cef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg googlet private behandlere i byen jeg bor i og da kom en behandler opp som jeg gikk til for 7 år siden, da jobbet han på poliklinikken. Ville det være rart av meg å bestille time hos han?

Anonymkode: f2ee4...cef

Nei, bare positivt!

Anonymkode: 44a87...b3d

Skrevet

Ikke hvis du var fornøyd med han.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, bare positivt!

Anonymkode: 44a87...b3d

Ok, jeg var redd det skulle bli feil. Så måtte bare spørre.

ISW skrev (6 minutter siden):

Ikke hvis du var fornøyd med han.

Jeg var fornøyd. Tenker også det kan være veldig relevant å høre hans tanker siden da jeg gikk til han gjorde han en veldig grundig utredning på 8 måneder (det var revurdering av min da schizofreni som han endret til bipolar).  Og under den utredningen utredet han også for personlighetsforstyrrelse noe han skrev i journalen at jeg kunne fått (unnvikende pf). Han vurderte også at asperger var noe jeg ikke hadde. Jeg fikk senere diagnosen asperger av en annen behandler. Og nå noen år senere er jeg usikker på om hvilken av de to diagnosene som stemmer best, eller om jeg kanskje har begge eller ingen diagnose (bare dårlig selvtillit og innadvendthet). 

Anonymkode: f2ee4...cef

nachnoo
Skrevet

Ikke rart i det hele tatt. Tvert om dersom du var fornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Ikke rart i det hele tatt. Tvert om dersom du var fornøyd. 

Jeg var fornøyd. Tenker også det kan være veldig relevant å høre hans tanker siden da jeg gikk til han gjorde han en veldig grundig utredning på 8 måneder (det var revurdering av min da schizofreni som han endret til bipolar).  Og under den utredningen utredet han også for personlighetsforstyrrelse noe han skrev i journalen at jeg kunne fått (unnvikende pf). Han vurderte også at asperger var noe jeg ikke hadde. Jeg fikk senere diagnosen asperger av en annen behandler. Og nå noen år senere er jeg usikker på om hvilken av de to diagnosene som stemmer best, eller om jeg kanskje har begge eller ingen diagnose (bare dårlig selvtillit og innadvendthet). 

Er dette en problemstilling det er ok å bestille time hos han for? Det er jo ikke sikkert han husker meg men jeg kan jo ta med utskrift av journalen?

Anonymkode: f2ee4...cef

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, jeg var redd det skulle bli feil.

Hvorfor skulle det være feil?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var fornøyd. Tenker også det kan være veldig relevant å høre hans tanker siden da jeg gikk til han gjorde han en veldig grundig utredning på 8 måneder (det var revurdering av min da schizofreni som han endret til bipolar).  Og under den utredningen utredet han også for personlighetsforstyrrelse noe han skrev i journalen at jeg kunne fått (unnvikende pf). Han vurderte også at asperger var noe jeg ikke hadde. Jeg fikk senere diagnosen asperger av en annen behandler. Og nå noen år senere er jeg usikker på om hvilken av de to diagnosene som stemmer best, eller om jeg kanskje har begge eller ingen diagnose (bare dårlig selvtillit og innadvendthet). 

Er dette en problemstilling det er ok å bestille time hos han for? Det er jo ikke sikkert han husker meg men jeg kan jo ta med utskrift av journalen?

Anonymkode: f2ee4...cef

Klart du kan bestille time for dette😊vent med å ta med journal til han spør eventuelt ta med epikrise?

Anonymkode: 44a87...b3d

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 time siden):

Hvorfor skulle det være feil?

Jeg vet ikke helt, har bare hørt man ikke skal ta kontakt med behandler privat, så lurte på om det ble litt av det samme?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klart du kan bestille time for dette😊vent med å ta med journal til han spør eventuelt ta med epikrise?

Anonymkode: 44a87...b3d

Oki, jeg må tenke litt mer på det (pga økonomi). Men tror du/dere han kunne svart på spørsmålet mitt på 2-3 timer?

Anonymkode: f2ee4...cef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt, har bare hørt man ikke skal ta kontakt med behandler privat, så lurte på om det ble litt av det samme?

Oki, jeg må tenke litt mer på det (pga økonomi). Men tror du/dere han kunne svart på spørsmålet mitt på 2-3 timer?

Anonymkode: f2ee4...cef

Kanskje 3-4 timer? Vill gjetting men😉

Anonymkode: 44a87...b3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje 3-4 timer? Vill gjetting men😉

Anonymkode: 44a87...b3d

Ja, det er vel kanskje litt vanskelig å si på forhånd? Men hva tror dere sjansen er for at han husker meg? Ikke at det er så viktig å bli husket, det hadde bare gjort det lettere.

Anonymkode: f2ee4...cef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det er vel kanskje litt vanskelig å si på forhånd? Men hva tror dere sjansen er for at han husker meg? Ikke at det er så viktig å bli husket, det hadde bare gjort det lettere.

Anonymkode: f2ee4...cef

Han husker deg😊

Anonymkode: 44a87...b3d

AnonymBruker
Skrevet

Folk som jobber med mennesker over lengre tid vil ofte huske, så sannsynligvis vil han huske deg til en viss grad. Viss  ikke, så er det ikke rart heller, det sier bare noe om hvor mange folk han har vært borti over mange år.

Men ikke ha forhåpninger om at han husker detaljer fra saken din, det er begrenset hva hjernen klarer å lagre av informasjon og (heldigvis) er nok ikke hukommelsen hans full av avsluttede pasientsaker fra mange år tilbake.

Anonymkode: ea008...e78

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke helt, har bare hørt man ikke skal ta kontakt med behandler privat, så lurte på om det ble litt av det samme?

 

Anonymkode: f2ee4...cef

Det er ikke det samme. Du kontakter han i praksisen hans for behandling og det er innenfor rammene. 

AnonymBruker
Skrevet
LGLG skrev (2 timer siden):

Det er ikke det samme. Du kontakter han i praksisen hans for behandling og det er innenfor rammene. 

Ok, det er jo bra da. 

Anonymkode: f2ee4...cef

XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg googlet private behandlere i byen jeg bor i og da kom en behandler opp som jeg gikk til for 7 år siden, da jobbet han på poliklinikken. Ville det være rart av meg å bestille time hos han?

Anonymkode: f2ee4...cef

Dette er bare flott, kjør på. 

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (På 30.5.2026 den 15.50):

Dette er bare flott, kjør på. 

Supert. Jeg tenker det kan være veldig relevant å høre hans tanker siden da jeg gikk til han gjorde han en veldig grundig utredning på 8 måneder (det var revurdering av min da schizofreni som han endret til bipolar).  Og under den utredningen utredet han også for personlighetsforstyrrelse noe han skrev i journalen at jeg kunne fått (unnvikende pf). Han vurderte også at asperger var noe jeg ikke hadde. Jeg fikk senere diagnosen asperger av en annen behandler. Og nå noen år senere er jeg usikker på om hvilken av de to diagnosene som stemmer best, eller om jeg kanskje har begge eller ingen diagnose (bare dårlig selvtillit og innadvendthet). 

Er dette en problemstilling det er ok å bestille time hos han for? Det er jo ikke sikkert han husker meg men jeg kan jo ta med utskrift av journalen?

Anonymkode: f2ee4...cef

XbellaX
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Supert. Jeg tenker det kan være veldig relevant å høre hans tanker siden da jeg gikk til han gjorde han en veldig grundig utredning på 8 måneder (det var revurdering av min da schizofreni som han endret til bipolar).  Og under den utredningen utredet han også for personlighetsforstyrrelse noe han skrev i journalen at jeg kunne fått (unnvikende pf). Han vurderte også at asperger var noe jeg ikke hadde. Jeg fikk senere diagnosen asperger av en annen behandler. Og nå noen år senere er jeg usikker på om hvilken av de to diagnosene som stemmer best, eller om jeg kanskje har begge eller ingen diagnose (bare dårlig selvtillit og innadvendthet). 

Er dette en problemstilling det er ok å bestille time hos han for? Det er jo ikke sikkert han husker meg men jeg kan jo ta med utskrift av journalen?

Anonymkode: f2ee4...cef

100%, ja. Dette er første time-materiale, ha klart for deg hva bestillingen din er til ham. Bestillingen kan du også legge inn i kommentarfeltet der du bestiller, men alle nettsteder har ikke den muligheten. Ta gjerne med utskrift av journal, det gjør hans jobb mye enklere (gjerne også sammendrag av hvorfor neste behandler var uenig i dette og ga deg noe annet, så sant du har det tilgjengelig).

AnonymBruker
Skrevet
XbellaX skrev (20 timer siden):

100%, ja. Dette er første time-materiale, ha klart for deg hva bestillingen din er til ham. Bestillingen kan du også legge inn i kommentarfeltet der du bestiller, men alle nettsteder har ikke den muligheten. Ta gjerne med utskrift av journal, det gjør hans jobb mye enklere (gjerne også sammendrag av hvorfor neste behandler var uenig i dette og ga deg noe annet, så sant du har det tilgjengelig).

Kan jeg bare si at jeg lurer på om jeg har asperger eller unnvikende pf eller ingen av delene? Behandler som gav meg asperger skrev ikke noe om unnvikende pf i utredningen. Vet ikke om det var fordi hun tenkte jeg ikke hadde det i det hele tatt? Er ikke så godt å si, eneste hun skrev var at hun hadde gått gjennom utredningen gjort av han.

Anonymkode: f2ee4...cef

AnonymBruker
Skrevet

Opphenget ditt i disse tingene kan kanskje tyde på at du har AS. Nå har du jo holdt på med å skrive om denne problemstillingen en stund. 

Anonymkode: c8e52...1d2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...