Gå til innhold

Hvordan har du det i timene/på dagen etter terapi?

Anbefalte innlegg

Skrevet
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Hadde jeg fått et slikt svar, ville jeg ha krevd bytte av behandler på dagen. Behandlere skal opplyse, ikke forvirre pasienten.

Jeg holdet utsagnet for litt sånn klisjé - kanskje litt bagatelliserende også. Men ikke forvirrende. 

"Jaja. Det er sånn det skal være, vet du. Det skal jo skje noe." Muligens et utsagn med noe sannhet i seg, men fortsatt en rimelig grei måte å unngå at man drar videre tema frem å jobbe med 😛

Helt usaklig digresjon: Ser for meg at noen ville sagt det uansett hvor heftige symptomer man beskriver": jaja. Litt befalende stemmehøring ja, plutselig besvimelse hver gang du ser en katt ja, du føler at TVn snakker til deg ja. Heeeelt normalt. Det er hodet som jobber med terapien det vet du..." 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (17 minutter siden):

Jeg holdet utsagnet for litt sånn klisjé - kanskje litt bagatelliserende også. Men ikke forvirrende. 

"Jaja. Det er sånn det skal være, vet du. Det skal jo skje noe." Muligens et utsagn med noe sannhet i seg, men fortsatt en rimelig grei måte å unngå at man drar videre tema frem å jobbe med 😛

Helt usaklig digresjon: Ser for meg at noen ville sagt det uansett hvor heftige symptomer man beskriver": jaja. Litt befalende stemmehøring ja, plutselig besvimelse hver gang du ser en katt ja, du føler at TVn snakker til deg ja. Heeeelt normalt. Det er hodet som jobber med terapien det vet du..." 

Eva Sofie skrev at hun var forvirret/fjern på slutten av timen.

Min terapeut har sagt noe lignende, i hvert fall at jeg har veldig vanlige reaksjoner etter timene. Men når jeg kjenner meg fjern og tåkete og forvirret på slutten av timen, og han er klar over dette, jobber han (og jeg) ofte hardt med å få meg ut av det før jeg forlater timen. Noen ganger har det da gått over avsatt tid.  

Anonymkode: 64564...add

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eva Sofie skrev at hun var forvirret/fjern på slutten av timen.

Min terapeut har sagt noe lignende, i hvert fall at jeg har veldig vanlige reaksjoner etter timene. Men når jeg kjenner meg fjern og tåkete og forvirret på slutten av timen, og han er klar over dette, jobber han (og jeg) ofte hardt med å få meg ut av det før jeg forlater timen. Noen ganger har det da gått over avsatt tid.  

Hvordan har du eller dere fått deg hentet tilbake? 

AnonymBruker
Skrevet
krøll9 skrev (26 minutter siden):

Hvordan har du eller dere fått deg hentet tilbake? 

Jeg vet ikke helt egentlig hva som faktisk har fungert. Det som i hvert fall ikke har fungert er å prøve å oppsummere timen. Jeg tror bare det å skifte tema og bli i noe ufarlig litt, har hjulpet en del. Jeg dissosierer ikke, ut fra hvordan andre beskriver det. Tankene blir bare fragmenterte og tåkelagte, og det han sier fester seg ikke, det blir bare til tilfeldige meningsløse ord. Litt sånn som når konsentrasjonen svikter. Men jeg er tilstede hele tiden. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...