Gå til innhold

Hvordan har du det i timene/på dagen etter terapi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vondt i hodet og er skikkelig sliten/kjørt. Vil helst ikke gå på jobb etterpå. Vanskelig å fokusere.

Anonymkode: 3c62e...c1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dissosierer kraftig. Har tåkesyn og hørselsnedsettelse i timesvis etterpå. Amnesi. Helt tom i hodet. Alt går i saktefilm. Gradvis bedring i løpet av dagen, men det kan ta dager før jeg kommer mer til meg selv igjen. Selve perioden med terapi trigger så mye at jeg er i en kontinuerlig dissosiasjon, men graden varierer. 

For ikke så lenge siden, etter en tøff terapitime, ble jeg påminnet at jeg skulle holde en presentasjon et par timer senere. Det hadde jeg helt glemt. Møtte opp, men de ordene jeg sa gav ikke mye mening hverken for meg selv eller de som hørte på. Var helt i en annen verden og ante ikke hva jeg egentlig pratet om. 

På jobb er jeg helt borte. Henger ikke med på møter, får ikke produsert noe, får ikke med meg det som skjer og husker ingenting etterpå. Helt blank. 

Anonymkode: 5fff6...dda

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg dissosierer kraftig. Har tåkesyn og hørselsnedsettelse i timesvis etterpå. Amnesi. Helt tom i hodet. Alt går i saktefilm. Gradvis bedring i løpet av dagen, men det kan ta dager før jeg kommer mer til meg selv igjen. Selve perioden med terapi trigger så mye at jeg er i en kontinuerlig dissosiasjon, men graden varierer. 

For ikke så lenge siden, etter en tøff terapitime, ble jeg påminnet at jeg skulle holde en presentasjon et par timer senere. Det hadde jeg helt glemt. Møtte opp, men de ordene jeg sa gav ikke mye mening hverken for meg selv eller de som hørte på. Var helt i en annen verden og ante ikke hva jeg egentlig pratet om. 

På jobb er jeg helt borte. Henger ikke med på møter, får ikke produsert noe, får ikke med meg det som skjer og husker ingenting etterpå. Helt blank. 

Det høres krevende ut! Hjelper terapien på sikt?

Skrevet

Spesielt i traumeterapi er tiden etter timene en stor påkjenning. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (6 minutter siden):

Spesielt i traumeterapi er tiden etter timene en stor påkjenning. 

Betyr det at terapien "virker"? Når det gjør vondt etterpå? Nå tenker jeg generelt for alle pasienter som strever.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Betyr det at terapien "virker"? Når det gjør vondt etterpå? Nå tenker jeg generelt for alle pasienter som strever.

Det betyr at man har snakket om noe viktig ( og ikke om været ).

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (8 minutter siden):

Det betyr at man har snakket om noe viktig ( og ikke om været ).

Bra. Min kollega spurte meg om jeg følte meg bra nå når jeg hadde vært hos psykologen og fått "alt ut". Jeg svarte ja; men egentlig gjorde det jo mest bare vondt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres krevende ut! Hjelper terapien på sikt?

Må jo bare håpe på det. Vi har ikke funnet riktig nivå ennå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må jo bare håpe på det. Vi har ikke funnet riktig nivå ennå.

Kjenner du på tillit og trygghet i terapien?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...