Gå til innhold

Demens eller psykose?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Har sagt ifra om forvirringen til min far siden sist sommer og de gjør ingenting, jeg har snakket om demens og psykose. Først i går og i dag ser de det på sykehjemmet, det er jo til oss han har pratet om det og ikke til dem. Har sagt til han mange ganger at han må si personale hvordan han har det, nå er han helt vekke og tror min mor lever og hun sitter hos han. I natt hadde hun vært ute hele natten så han fikk ikke sove, de som jobbet der visste ikke hvor hun var sa han. nå skulle de sjekke om han har infeksjon, hvorfor hører de ikke på meg? Er det ingenting å gjøre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

dette er helt vanlig aldersdemens. de levde sammen lenge, det er vanlige tanker han har nå.

Anonymkode: 3e220...11e

stjernestøv
Skrevet

Og så har du meg med mine tanker, er hun virkelig der med han? Sier jo til han at hun er død og er med de andre døde hun kjenner på den andre siden, det har gått inn før men ikke i går og i dag. Vi så til og med på gravstener så tror han at hun ligger på rommet sitt og sover. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Og så har du meg med mine tanker, er hun virkelig der med han? Sier jo til han at hun er død og er med de andre døde hun kjenner på den andre siden, det har gått inn før men ikke i går og i dag. Vi så til og med på gravstener så tror han at hun ligger på rommet sitt og sover. 

han er dement. moren din er død, hun er ikke der med ham. prøv å gjøre noe hyggelig i dag så du ikke går med slike tanker hele tiden .

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

dette er helt vanlig aldersdemens. de levde sammen lenge, det er vanlige tanker han har nå.

Ok. Men da får legen gi han demens diagnose da, da trenger han jo verge for da skjønner han jo ikke skjemaet jeg fylte ut ang arv. Han forstod det senest sist uke, denne uken har han blitt verre og verre. 

stjernestøv
Skrevet

han er dement. moren din er død, hun er ikke der med ham. prøv å gjøre noe hyggelig i dag så du ikke går med slike tanker hele tiden .

Ja prøver å tenke at min mor har det godt nå men var jo redd når hun døde at hun skulle henge rundt han og ikke komme videre, blir så usikker. Ja jeg tror han er dement men de hører jo ikke på det. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok. Men da får legen gi han demens diagnose da, da trenger han jo verge for da skjønner han jo ikke skjemaet jeg fylte ut ang arv. Han forstod det senest sist uke, denne uken har han blitt verre og verre. 

det er ikke sikkert det er kommet så langt enda. han kan som mange eldre bli gradvis mer "tustete" og glemsk. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er ikke sikkert det er kommet så langt enda. han kan som mange eldre bli gradvis mer "tustete" og glemsk. 

Det begynte sist sommer og har sagt det til dem igjen og igjen, tror det har forverret seg nå. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Det begynte sist sommer og har sagt det til dem igjen og igjen, tror det har forverret seg nå. 

helt vanlig det etter en så stor påkjenning det er når kona dør etter mange år sammen .

stjernestøv
Skrevet

helt vanlig det etter en så stor påkjenning det er når kona dør etter mange år sammen .

Ok. Ja de har jo vært sammen i over seksti år da og plutselig er hun ikke der lenger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...