Gå til innhold

Er dette vanlig?


Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Enkelte folk i helse både psykiatri og somatisk har behov for å snakke om seg selv til meg, er det vanlig? Føler meg nesten som en behandler selv jeg da for må jo respondere og da er jeg mye i hodet igjen og tenker, det blir jo mer å tenke på da. 

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet

Min erfaring er at det i det kommunale tilbudet er svært vanlig, mens det hos fastlege, fysio, dps etc ikke skjer i det hele tatt.

Tipper det har med settingen å gjøre.

stjernestøv
Skrevet

Og familie ringer og forteller om sine ting, er det min oppgave her i livet å høre på folk? Skulle jo tro det men jeg lar dem jo fortelle og det er vel bedre det enn å snakke om meg og mitt, har fortalt om mannen og min far da. Min datter har lagt ut om meg til sin nye kjæreste, det er ikke bra for nå må jeg sikkert svare på mange spørsmål om meg selv, min psyke og mitt spirituelle liv. Nei nei nei. 

stjernestøv
Skrevet
Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

Min erfaring er at det i det kommunale tilbudet er svært vanlig, mens det hos fastlege, fysio, dps etc ikke skjer i det hele tatt.

Tipper det har med settingen å gjøre.

Ja det blir jo mer som venner da, det har skjedd i kommunen, dps, sykehus og sykehjem. 

stjernestøv
Skrevet

Fact har ikke vært sånn, bare psykiateren som fortalte om sin kone som hadde en sykdom hun måtte ta medisiner for, akkurat som jeg måtte ta medisiner for min sykdom sa han. 

stjernestøv
Skrevet
stjernestøv skrev (23 minutter siden):

Min datter har lagt ut om meg til sin nye kjæreste,

Dette er vel sletts ikke vanlig? Meget ubehagelig men min datter er jo åpen om absolutt alt og har alltid vært det. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Enkelte folk i helse både psykiatri og somatisk har behov for å snakke om seg selv til meg, er det vanlig? Føler meg nesten som en behandler selv jeg da for må jo respondere og da er jeg mye i hodet igjen og tenker, det blir jo mer å tenke på da. 

Dette er IKKE vanlig. Heldigvis. Du skriver at det har skjedd hos DPS også? Det er veldig spesielt. 

Anonymkode: c7bac...578

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er IKKE vanlig. Heldigvis. Du skriver at det har skjedd hos DPS også? Det er veldig spesielt. 

Anonymkode: c7bac...578

Ja ikke psykologer og psykiatere men sykepleier og vernepleier, de tar vel lettere på det sikkert. 

stjernestøv
Skrevet

Men en psykolog på familiekontoret ble jeg veldig knyttet til, gråt når hun slutter og var helt ifra meg. Hun spurte om hun kunne gjort noe annerledes og da sa jeg...snakket mindre om deg selv. Hun ble jo som en mor for meg, ikke bra. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Men en psykolog på familiekontoret ble jeg veldig knyttet til, gråt når hun slutter og var helt ifra meg. Hun spurte om hun kunne gjort noe annerledes og da sa jeg...snakket mindre om deg selv. Hun ble jo som en mor for meg, ikke bra. 

Så modig av deg å si ifra! Hvordan reagerte hun?

Anonymkode: c7bac...578

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så modig av deg å si ifra! Hvordan reagerte hun?

Anonymkode: c7bac...578

Hun så på meg og tenkte litt og sa det skulle hun ta med videre, hun var femti år og nyutdannet. 

psykedeliker
Skrevet

Hvem har sagt at du må godta dette?

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (3 minutter siden):

Hvem har sagt at du må godta dette?

Har bare alltid godtatt det, ingen har sagt noe som helst. Men det var ei som er død nå, jeg var veldig glad vi ble venninner og var med hverandre på fritiden hennes. Hun betydde veldig mye for meg, vi meldte til og med om nettene. Jobbet i kommunen hun og. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Har bare alltid godtatt det, ingen har sagt noe som helst.

Da er det jo ditt eget valg, det kan du bare endre på selv.

stjernestøv
Skrevet

Det er jo ikke alltid negativt og jeg liker å høre om andres folk liv men noen ganger har jeg nok med meg selv og mitt, da kan det koke i hodet. 

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Da er det jo ditt eget valg, det kan du bare endre på selv.

Ja det er sant det, er mitt valg å høre på andre mennesker og det er givende men noen ganger har jeg nok med meg selv. Det kan jo ikke de vite. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (24 minutter siden):

Det er jo ikke alltid negativt og jeg liker å høre om andres folk liv men noen ganger har jeg nok med meg selv og mitt, da kan det koke i hodet. 

De burde være profesjonelle og ha deg i sentrum. Alltid.

Anonymkode: c7bac...578

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De burde være profesjonelle og ha deg i sentrum. Alltid.

Anonymkode: c7bac...578

Derfor jeg lurte på om det er vanlig, om andre opplever og har opplevd det. Har jo opplevd det en del men har mange år på baken og da. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Derfor jeg lurte på om det er vanlig, om andre opplever og har opplevd det. Har jo opplevd det en del men har mange år på baken og da. 

Jeg har gått til private psykologer og psykiatere. Aldri opplevd det der, men unntak av en setning og to som bare har vært fint mtp trygging/relasjon. På sengepost har jeg opplevd at miljøpersonalet har brukt tid på å fortelle om seg selv og sitt.

Anonymkode: c7bac...578

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har gått til private psykologer og psykiatere. Aldri opplevd det der, men unntak av en setning og to som bare har vært fint mtp trygging/relasjon. På sengepost har jeg opplevd at miljøpersonalet har brukt tid på å fortelle om seg selv og sitt.

Anonymkode: c7bac...578

Og heller ikke opplevd det hos psykiatere på DPS.

Anonymkode: c7bac...578

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...