Gå til innhold

Flertall i undersøkelse: Det finnes bare to kjønn

Hvor mange kjønn finnes det?  

12 stemmer

1. 1. Hvor mange kjønn finnes det?

• To
      7
    • Tre
      2
    • Fire
      0
    • Flere enn fire
      0
    • Kjønn er uviktig for meg
      3

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Politiet sa det til min datter da noen kalte henne "Dude" på byen. 

Det er ikke det samme som å påpeke et vitenskapelig fakta.

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke det samme som å påpeke et vitenskapelig fakta.

Ok, du er en av dem ja. Nei og det tror jeg transpersoner er klar over. 

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok, du er en av dem ja.

Jeg er en av dem som forholder meg til fakta, ja. Og det har jeg tenkt å fortsette med.

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en av dem som forholder meg til fakta, ja. Og det har jeg tenkt å fortsette med.

Fint for deg det :) 

psykedeliker
Skrevet

Fint for deg det :)

Ja, jeg slipper i alle fall den kognitive dissonansen som relativismen fører med seg.

Skrevet
Lillemus skrev (54 minutter siden):

Hvor mange kirkegjengere er det snakk om da? 

Fra artikkelen:
I undersøkelsen er 1006 personer spurt fra uke 48 til uke 51 i 2025. Felles for respondentene er at de tilhører kristendommen og går månedlig eller oftere til gudstjeneste eller kristne møter.

Med det utvalget er ikke resultatet akkurat noen bombe  

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg slipper i alle fall den kognitive dissonansen som relativismen fører med seg.

Nå snakker du meg over hodet :D 

Skrevet

Jeg holder meg til vitenskapen, og den sier to. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En mann som tar kjønnsoperasjon og får kvinnelig kjønnsorgan kan ikke bli gravid, pga han har livmor og eggstokker som kreves for å bli gravid.

Eller "har ikke".

stjernestøv
Skrevet
knas skrev (14 minutter siden):

Jeg holder meg til vitenskapen, og den sier to. 

Ja kvinne og mann men noen forandrer kroppene sine til å bli kvinne og mann, da er de jo det da også. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutes ago, stjernestøv said:

Ja kvinne og mann men noen forandrer kroppene sine til å bli kvinne og mann, da er de jo det da også. 

Så menn kan få barn?

Anonymkode: be549...6e0

psykedeliker
Skrevet

Nei, de er transkvinner og transmenn - uavhengig av hva som står i passet. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så menn kan få barn?

Anonymkode: be549...6e0

Transkvinner kan ikke få barn nei men de fleste ønsker vel de kunne det, det er nok en sorg for dem. 

stjernestøv
Skrevet
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Nei, de er transkvinner og transmenn - uavhengig av hva som står i passet. 

Joda...

psykedeliker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Joda...

Bra, da sier vi det sånn.

Skrevet

Men hvorfor kaller noen menn seg som kvinne eller føler seg som kvinne når de har pikk og baller? Naturen taler for seg selv. En med pikk og baller kan aldri bli kvinne. Ferdig snakka. Og vice versa. 

Anonymkode: 1cc48...436

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men hvorfor kaller noen menn seg som kvinne eller føler seg som kvinne når de har pikk og baller? Naturen taler for seg selv. En med pikk og baller kan aldri bli kvinne. Ferdig snakka. Og vice versa. 

Hvorfor gidder du å bli så opprørt over dette? Kan du ikke bare la andre leve livet sitt, det plager vel ikke deg. Jeg vil heller være venn med en transperson enn en utdatert fordomsfull person. 

Anonymkode: dceb8...322

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener jeg da. Og meninger må man kunne få lov til å ha. Det er ytringsfrihet forhåpentligvis i Norge fortsatt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gidder du å bli så opprørt over dette?

Det er du som blir opprørt her. Hvorfor svarer du ikke heller på spørsmålet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en kompis som var kvinne da vi møttes. Jeg ser på han som mann nå og syntes at brikkene falt på plass da han kom ut. 

Tenker likevel det kun er to kjønn, men at det er mulig å endre kjønn hvis man føler man har feil kjønn. 

Men for all del. Kan være jeg er uvitende og at det faktisk er mer enn to kjønn. Jeg har ikke satt meg grundig inn i det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...