Gå til innhold

Flertall i undersøkelse: Det finnes bare to kjønn

Hvor mange kjønn finnes det?  

13 stemmer

1. 1. Hvor mange kjønn finnes det?

• To
      8
    • Tre
      2
    • Fire
      0
    • Flere enn fire
      0
    • Kjønn er uviktig for meg
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg har en kompis som var kvinne da vi møttes. Jeg ser på han som mann nå og syntes at brikkene falt på plass da han kom ut. 

Tenker likevel det kun er to kjønn, men at det er mulig å endre kjønn hvis man føler man har feil kjønn. 

Men for all del. Kan være jeg er uvitende og at det faktisk er mer enn to kjønn. Jeg har ikke satt meg grundig inn i det. 

Jeg føler jeg var litt vel bastant. Saken er at jeg vet for lite om disse tingene. Jeg sa bare det som falt meg inn. Har ikke tenkt noe grundig gjennom det. Mener ikke å tråkke på noen eller såre noen. Folk får gjøre hva dem vil. 

Anonymkode: 1cc48...436

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
Glitter skrev (1 minutt siden):

Tenker likevel det kun er to kjønn, men at det er mulig å endre kjønn hvis man føler man har feil kjønn. 

Alle eier sin egen kropp, og har rett til å forandre på den hvis man ønsker. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle andre trenger å akseptere tankegangen bak som en sannhet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg føler jeg var litt vel bastant. Saken er at jeg vet for lite om disse tingene. Jeg sa bare det som falt meg inn. Har ikke tenkt noe grundig gjennom det. Mener ikke å tråkke på noen eller såre noen. Folk får gjøre hva dem vil. 

Anonymkode: 1cc48...436

Ja det får dem. Jeg har sett reisen til min venn og hvordan han har blomstret av å komme ut. 

psykedeliker skrev (7 minutter siden):

Alle eier sin egen kropp, og har rett til å forandre på den hvis man ønsker. Men det betyr ikke nødvendigvis at alle andre trenger å akseptere tankegangen bak som en sannhet.

Alle har rett til sin mening forsåvidt, men man kan jo følge med i tiden da. Og å diskriminere de som har byttet kjønn er ikke greit. 

psykedeliker
Skrevet
Glitter skrev (2 minutter siden):

Alle har rett til sin mening forsåvidt, men man kan jo følge med i tiden da. Og å diskriminere de som har byttet kjønn er ikke greit.

Hva mener du med dette? Og hvorfor drar du inn diskriminering i denne sammenhengen?

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med dette? Og hvorfor drar du inn diskriminering i denne sammenhengen?

Må du alltid kverulere? Det er så kjedelig at du aldri kan overraske med en annen innfallsvinkel. Gjesp. 

Anonymkode: dceb8...322

Skrevet
laban skrev (1 time siden):

Fra artikkelen:
I undersøkelsen er 1006 personer spurt fra uke 48 til uke 51 i 2025. Felles for respondentene er at de tilhører kristendommen og går månedlig eller oftere til gudstjeneste eller kristne møter.

Med det utvalget er ikke resultatet akkurat noen bombe  

Altså har de spurt 0,025% av de over 18 år. Ikke akkurat noe imponerende antall.

psykedeliker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må du alltid kverulere?

Det er du som kverulerer, anonymtroll.

Endret av psykedeliker
Skrevet
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Altså har de spurt 0,025% av de over 18 år. Ikke akkurat noe imponerende antall.

Antallet er lavt, men det er ikke ofte ganske begrenset størrelse på utvalgene i slike tematiske meningsmålinger. 

Men det er jo et helt spesielt utvalg, alle tilhører jo et miljø for aktive kristne. Det er for så vidt greit å holde seg innenfor en gruppe, men man må jo da være klar over at de har målt synspunktene til et utvalg som ikke er representativt for annet enn akkurat dette miljøet. 

Skrevet

Jeg ville klart meg fint med å si at det er to kjønn. Man klarer greit å kommunisere at tvekjønnet personer er en blanding av to kjønn og ikke et tredje kjønn.

Det er nok mye viktigere for andre enn meg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mener norske kirkegjengere. Hvor mange kjønn mener du det finnes?

https://www.nettavisen.no/nyheter/flertall-i-undersokelse-det-finnes-bare-to-kjonn/s/5-95-3067013

Nesten åtte av ti norske kirkegjengere mener det bare finnes to kjønn, viser Vårt Lands kirkegjengerundersøkelse.

Anonymkode: be549...6e0

Det kan være nyttig å skille mellom biologisk kjønn og kjønnsidentitet.

Kjønnsidentitet finnes det mange av, det har det alltid gjort. Det kan også være verdt å merke seg at av biologisk kjønn finnes det også flere varianter enn mann og kvinne. Interkjønn-personer er et samlebegrep for mennesker med kroppslige variasjoner i kromosomer, hormoner eller kjønnsorganer som ikke passer inn i den tradisjonelle tokjønnsmodellen- mann/kvinne.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja det er jo kun mann og kvinne som kan få barn sammen, ikke to menn eller to damer. Om en er transe eller shemale så har en enten kvinnelig eller mannlig kjønnsorgan. En mann som tar kjønnsoperasjon og får kvinnelig kjønnsorgan kan ikke bli gravid, pga han har livmor og eggstokker som kreves for å bli gravid. Og det samme er det jo om en kvinne skifter kjønn til mann. Kjønn har som hovedformål å drive arten sin videre ved avkom, og det skjer ikke genetisk med to like kjønn. Ja de kan adoptere men det er ikke det samme.

Anonymkode: 984c8...6da

Dersom det kun er kvinner som kan få barn som skal regnes som kvinner, så er det ganske mange ufrivillig barnløse kvinner som dermed ikke er kvinner.

Worrisome_plenty skrev (4 timer siden):

Jeg går ikke i kirken. Jeg mener transer har eksistert i alle tider. Om det er normalt eller ikke vet jeg ikke. Vil de skifte kjønn så er det opp til de selv. Noen blir vellykket andre blir nesten litt freak. Jeg tenker det er en del av det homofile spekteret. Da stereotyper av homser er at de er femi og lesber ofte, dog langt fra alltid er maskuline. Jeg tenker de som skifter kjønn er så langt ute på dette spekteret at det er naturlig å ikke føle seg som det kjønnet de er født som.

Men i en periode synes jeg det var ett veldig overdrevent fokus på dette, men at det har roet seg nå.

Kjønnsidentitet og seksuell identitet er to ulike ting.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal en transkvinne med penis bruke dame- eller herre-garderoben?

Spør for en venn.

Hver Juni-måned fylles kommentarfeltene opp med det samme spørsmålet om garderober. Det slår ikke feil.

Skrevet (endret)

To kjønn vil jeg si🙂vis en er innenfor🏳️‍🌈da finnes det nok flere en to. 

Endret av Sakura
Skrevet
22 minutes ago, XbellaX said:

Hver Juni-måned fylles kommentarfeltene opp med det samme spørsmålet om garderober. Det slår ikke feil.

De fleste kvinner ønsker ikke kvinner med tissemann i kvinnegarderoben.

Skrevet
23 minutes ago, XbellaX said:

Kjønnsidentitet og seksuell identitet er to ulike ting.

Kjønnsidentitet er en privatsak, og ikke noe resten av samfunnet behøver ta hensyn til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...