Gå til innhold

Noen på Kvinneguiden skriver at ikke alle leger er smarte og at det å få 6'ere i alle fag på vgs er vanskeligere enn selve medisinstudie


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange leger er smarte, men hvorfor skulle man tenke at alle leger er smarte? Dessuten kan ting skje med en person, som gjør at hjernen ikke fungerer som før. 

Jeg har sett både smarte og mindre smarte leger. Karakter fra VGs er ikke alltid særlig objektivt. Mange faktorer spiller inn bla lærerens/ sensorens velvilje til å gi toppkarakterer. 

Anonymkode: 5f19b...791

Videoannonse
Annonse
nachnoo
Skrevet
nachnoo skrev (5 timer siden):

Det er mange lidelser som fører til nedsatt kognitiv funksjon uten at vi kaller det demenssykdommer.  Jeg tror ikke jeg har truffet en eneste ruspasient som ikke har vært kognitivt preget av sitt rusmisbruk.

Denne kom dessverre i feil tråd 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Mange leger er smarte, men hvorfor skulle man tenke at alle leger er smarte? Dessuten kan ting skje med en person, som gjør at hjernen ikke fungerer som før. 

Jeg har sett både smarte og mindre smarte leger. Karakter fra VGs er ikke alltid særlig objektivt. Mange faktorer spiller inn bla lærerens/ sensorens velvilje til å gi toppkarakterer. 

Anonymkode: 5f19b...791

Karakterene må uansett alltid begrunnes faglig.

Anonymkode: 0c1c0...85a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Karakterene må uansett alltid begrunnes faglig.

Anonymkode: 0c1c0...85a

Ja jeg vet ikke hvordan det er i dag, men mange leger er også av eldre modell. 

Det er uansett mange faktorer som spiller inn i om man får 6' ere. 

Spørs hvilke klasse man ender opp i, er det klassen med hardest konkurranse i byen, eller de sløveste?  Er læreren villig til å gi toppkarakterer.? Egentlig kun eksamens karakterer som gjelder, men der spørs det også på sensor. 

God karakter i gym forutsetter at du ikke har problemer som hemmer deg fra det.

Sånn kan det gå på skolen... jeg skrev en essay om eldreomsorg  på VGs. Var flink med essays. Det var en viktig en. Læreren ga meg en 4 eller 3. Men kommentaren: Meget bra skrevet, og et lite kommentar ved siden av min mening om at det nødvendigvis ikke er modell norsk eldreomsorg som er best.... at nærhet med familie ( i land der de eldre tas vare på i hjemmet kan være like bra eller bedre for personens mentale helse) eller noe slikt. Kommentar: dyr påstand! Så med det rykket jeg ned en karakter i norsk, på grunn av en personlig mening/ tanke. Nå var det på 90 tallet, men det lærte meg å alltid finne ut lærerens politiske standpunkter først og skrive deretter. 

På VGs slet jeg med store kne problemer, som ble starten av 35 år med veldig ille problemer. Jeg gikk til legen, men kege haddegitt meg feil diagnose. Så når jeg snakket med gym læreren sa han at for det problemet fikk jeg ingen skjønn i hva jeg deltar i. Det var for vondt å gjøre mange ting..så jeg ble sett på som ikke samarbeidsvillig, skulker. Jeg hadde så lyst til å være med. Fikk nedsatt karakter som jeg bare kunne delvis fikse ved å levere inn en bra eksamen og oppgave. Senere når knærne ble undersøkt ordentlig nien år senere... ble det fastsatt en helt annen diagnose. Og operasjoner utført. Altså jeg hadde aldri lyst til å bli lege. Men her er et eksempel på hvordan ting kan gå galt og jeg vet at med en annen gymlærer kunne jeg fått bedre karakter i gym. 

Og det finnes mange eksempler...så karakterer er iķe noe objektiv verktøy dessverre. 

Anonymkode: 5f19b...791

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...