Gå til innhold

Bevis på at det er ekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når to antipsykotisk fast og ett ved behov ikke tar vekk stemmer og såkalte vrangforestillinger, er ikke det er bevis på at alt er ekte og ikke sykdom i hodet? 

De sier at det ikke forsvinner hos alle tross AP, og at de da bruker kognitiv adferdsterapi for å lære å leve med det, men jeg tenker det er fordi det er reelt. 

@nachnoo ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder stemmer/hallusinasjoner, heller jeg mest til at det er pseudohallusinasjoner som man ser som følge av traumer. Disse er kjent for å være lite påvirkbare av AP.

Det finnes også åpenbare vrangforestillinger som ikke påvirkes i særlig grad av AP uten at det betyr at de ikke er vrangforestillinger.

Skrevet
nachnoo skrev (5 minutter siden):

Når det gjelder stemmer/hallusinasjoner, heller jeg mest til at det er pseudohallusinasjoner som man ser som følge av traumer. Disse er kjent for å være lite påvirkbare av AP.

Det finnes også åpenbare vrangforestillinger som ikke påvirkes i særlig grad av AP uten at det betyr at de ikke er vrangforestillinger.

Ok. Takk for svar. 

Skrevet
nachnoo skrev (7 minutter siden):

Stemmene mine har gått fra 90% til 70% aktive. Behandler jeg har mente det vil fortsette å bedre seg. Men det de mener er vrangforestillinger er ikke endret på. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...