Gå til innhold

Bevis på at det er ekte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
48 minutes ago, stjernestøv said:

Ifølge okkultismen er det en realitet. 

Okkultisme er ikke en faktisk realitet.

Anonymkode: e17ab...634

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Atium skrev (2 timer siden):

Det viktigaste grunnpremisset er vel synet på sanning, noko som trådstartar også er inne på - kva er ekte og falskt? Det er her ofte ei konflikt ikkje berre i forhold til subjektive syn, men også ideologiar, filosofiar og religionar, og moderne psykiatri er på ingen måte berre nøytral og vitskapleg her. Det er ei feilslutning å tolke all divergens inn i eit materialistisk verdsbilete med behandling deretter. Eg har vel det inntrykk at vi generelt sett ikkje er heilt usamde, og viss eg kan korrigere meg sjølv var setninga "antek at der er ei objektiv verd utanfor sjølvet" noko upresis. At der eksisterer objektiv sanning og objektive realitetar bør så absolutt vere eit grunnpremiss. 

Vi er ihvertfall delvis enige, men det viktigste grunnpremisset må være våre liberale rettigheter, som utgår fra menneskerettighetene. Da blir det problematisk å hevde at systemet som er bygget på denne juridiske grunnmuren har en egen vilje uten at en grundigere forklaring følger med. Gaslighting og såkalte hersketeknikker forekommer i psykiatrien ja, men da er det enkeltindivider som ikke gjør den jobben de skal, og det må omtales og håndteres deretter - ellers blir påstanden bare enda et verktøy for organiserte kriminelle og andre manipulatorer for å utnytte mennesker i sårbare livssituasjoner gjennom å lede dem bort fra løsningen og inn i konspiratorisk tenkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...