Gå til innhold

Psykologen bryr seg ikke om jeg er ustabil vel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg vil gjerne gjøre samme erfaring som deg i terapirommet. Blir du trygg rimelig kjapt?

Anonymkode: bdc1b...2b7

Nei, jeg bruker lang tid på å bli trygg. Er fortsatt ikke i mål, rammene gjør at jeg tør å prøve og det går sakte men sikket litt og litt fremover. Og så kommer det tilbakeslag en gang i blant. Jeg fokuserer ikke på psykologen som en privatperson. Jeg vet så og si ingenting om denne personen og det er jeg glad for. Det er en veldig annerledes relasjon som på en måte bare rommer meg. Jeg velger å stole på at psykologen gjør og kan jobben sin. Jeg prøver å spørre om det er noe jeg lurer på, er usikker på, har reagert på og lignende for å få klarhet i stedet for å lage en egen sannhet som kanskje ikke er sann. 

En annen ting jeg har valgt å gjøre er å betale for timene før de starter. Jeg følte meg på en måte skitten under betaling etter timene, og på DPS var jeg så aktivert etter timene at jeg bare måtte komme meg ut raskest mulig. Nå går jeg til avtalespesialist, er mye mindre aktivert ved timeslutt. Foretrekker likevel betaling før start.

Anonymkode: b414d...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, jeg bruker lang tid på å bli trygg. Er fortsatt ikke i mål, rammene gjør at jeg tør å prøve og det går sakte men sikket litt og litt fremover. Og så kommer det tilbakeslag en gang i blant. Jeg fokuserer ikke på psykologen som en privatperson. Jeg vet så og si ingenting om denne personen og det er jeg glad for. Det er en veldig annerledes relasjon som på en måte bare rommer meg. Jeg velger å stole på at psykologen gjør og kan jobben sin. Jeg prøver å spørre om det er noe jeg lurer på, er usikker på, har reagert på og lignende for å få klarhet i stedet for å lage en egen sannhet som kanskje ikke er sann. 

En annen ting jeg har valgt å gjøre er å betale for timene før de starter. Jeg følte meg på en måte skitten under betaling etter timene, og på DPS var jeg så aktivert etter timene at jeg bare måtte komme meg ut raskest mulig. Nå går jeg til avtalespesialist, er mye mindre aktivert ved timeslutt. Foretrekker likevel betaling før start.

Anonymkode: b414d...81d

Jeg klarer ikke å la være å tenke på behandler som privatperson. Men jeg skal jobbe litt hardere for å unngå det. Kanskje be han om å ikke gi meg så mye av det jeg oppfatter som varme. Jeg har aldri tenkt på det med betaling, det er interessant. Var du mye dårligere da du gikk til DPS? Jeg er mer aktivert nå etter terapi hos privat terapeut enn jeg var i behandling på DPS.

Anonymkode: bdc1b...2b7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...