Gå til innhold

Jeg blir utstøtt og skaper rar stemning hvis jeg er meg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har vært en konstant overalt hvor jeg har gått skole eller jobbet. Jeg har lite mimikk og liker ikke å snakke med folk fordi jeg blir mer utmattet enn å løpe marathon av det. Da blir det rar stemning og folk tar det ille opp/liker meg ikke.

Jeg aner ikke hvordan noen tror at det kan løses annet enn ved at jeg er for meg selv. Jeg har ikke noe problem med stillhet eller å ikke prate, sp føler jo ikke egentlig det er meg som er problemet. Det er jo andre som tar væremåten min ille opp.

Anonymkode: be388...57f

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo andre som tar væremåten min ille opp.

Da er det jo de som har et problem, så lenge du ikke gjør noe galt objektivt sett.

AnonymBruker
Skrevet
45 minutes ago, AnonymBruker said:

Dette har vært en konstant overalt hvor jeg har gått skole eller jobbet. Jeg har lite mimikk og liker ikke å snakke med folk fordi jeg blir mer utmattet enn å løpe marathon av det. Da blir det rar stemning og folk tar det ille opp/liker meg ikke.

Jeg aner ikke hvordan noen tror at det kan løses annet enn ved at jeg er for meg selv. Jeg har ikke noe problem med stillhet eller å ikke prate, sp føler jo ikke egentlig det er meg som er problemet. Det er jo andre som tar væremåten min ille opp.

Har du aspergers?

Anonymkode: 13529...173

Skrevet

Ja dessverre er det ofte sånn de fleste mennesker fungerer. Men det er de som er problemet fordi de ikke tåler stillhet og lav mimikk. De fleste andre har høy sosial kapasitet og skjønner ikke hvorfor det sliter deg ut så de reagerer med å distansere seg.

Du har rett i at det beste for deg ofte er å være mest mulig for deg selv. Å tvinge deg inn i sosiale situasjoner du ikke orker, gir bare mer utmattelse, mer rar stemning og mer avvisning.

Anbefaler å grave litt i eldre filosofi så forstår man mer om hvordan mange mennesker fungerer og hvorfor du blir straffet for å være deg selv.

Skrevet
Everybody skrev (8 minutter siden):

Anbefaler å grave litt i eldre filosofi så forstår man mer om hvordan mange mennesker fungerer og hvorfor du blir straffet for å være deg selv.

Og litt nyere juss så du vet hva du skal respondere med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Har du aspergers?

Anonymkode: 13529...173

Jeg har helt normal sosial intelligens, bare svært lavt sosialt energinivå.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har helt normal sosial intelligens, bare svært lavt sosialt energinivå.

Kan du beskrive noen av situasjonene som oppleves problematiske?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...