AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 2 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hvorfor fortapelsen/Helvete og evig pine finnes. Helt ærlig. Men når Gud har vist oss en vei ut av det (frelsen), er det dumt å takke nei til det. Anonymkode: b55f9...156 Så alle oss som ikke tror på gud (regner med at du mener den kristne guden) er dømt til evig fortapelse i Helvete? Anonymkode: ee160...435 0 Siter
Worrisome_plenty Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke hvorfor fortapelsen/Helvete og evig pine finnes. Helt ærlig. Men når Gud har vist oss en vei ut av det (frelsen), er det dumt å takke nei til det. Anonymkode: b55f9...156 Litt sånn som det var dumt å være motstandsmann under ww2 fordi nazistene hadde gode torturister? Endret 1 time siden av Worrisome_plenty 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så alle oss som ikke tror på gud (regner med at du mener den kristne guden) er dømt til evig fortapelse i Helvete? Anonymkode: ee160...435 Dessverre ja. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. Du kan jo snakke med en prest eller noe. Anonymkode: b55f9...156 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Worrisome_plenty skrev (1 minutt siden): Litt sånn som det var dumt å være motstandsmann under ww2 fordi nazistene hadde gode torturister? Gud er da nazisten i denne lignelsen. Jødedom opererer ikke med evig pine, det var noe som kom med jesus og kristendommen… Ja, jeg har forstått det sånn at jødene ikke tror på evig pine. Kunne ønske det var sant at det ikke fantes evig pine. Det tar knekken på meg helt ærlig. Anonymkode: b55f9...156 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 35 minutter siden Skrevet 35 minutter siden 1 hour ago, AnonymBruker said: Dessverre ja. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. Anonymkode: b55f9...156 Høres ut som en vrangforestilling. Det er nok det ja. Anonymkode: ee160...435 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 34 minutter siden Skrevet 34 minutter siden 59 minutes ago, AnonymBruker said: Ja, jeg har forstått det sånn at jødene ikke tror på evig pine. Kunne ønske det var sant at det ikke fantes evig pine. Det tar knekken på meg helt ærlig. Anonymkode: b55f9...156 Synd at du skal bli helt ødelagt av en så ondskapsfull allmektig gud. Anonymkode: ee160...435 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.