Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

 

Jeg vet ikke hvorfor fortapelsen/Helvete og evig pine finnes. Helt ærlig. Men når Gud har vist oss en vei ut av det (frelsen), er det dumt å takke nei til det. 

Anonymkode: b55f9...156

Så alle oss som ikke tror på gud (regner med at du mener den kristne guden) er dømt til evig fortapelse i Helvete?

 

Anonymkode: ee160...435

Videoannonse
Annonse
Worrisome_plenty
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Jeg vet ikke hvorfor fortapelsen/Helvete og evig pine finnes. Helt ærlig. Men når Gud har vist oss en vei ut av det (frelsen), er det dumt å takke nei til det. 

Anonymkode: b55f9...156

Litt sånn som det var dumt å være motstandsmann under ww2 fordi nazistene hadde gode torturister? 

Endret av Worrisome_plenty
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så alle oss som ikke tror på gud (regner med at du mener den kristne guden) er dømt til evig fortapelse i Helvete?

 

Anonymkode: ee160...435

Dessverre ja. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. Du kan jo snakke med en prest eller noe. 

Anonymkode: b55f9...156

AnonymBruker
Skrevet
Worrisome_plenty skrev (1 minutt siden):

Litt sånn som det var dumt å være motstandsmann under ww2 fordi nazistene hadde gode torturister? Gud er da nazisten i denne lignelsen. 
 

Jødedom opererer ikke med evig pine, det var noe som kom med jesus og kristendommen…

Ja, jeg har forstått det sånn at jødene ikke tror på evig pine. Kunne ønske det var sant at det ikke fantes evig pine. Det tar knekken på meg helt ærlig. 

Anonymkode: b55f9...156

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dessverre ja. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke. 

Anonymkode: b55f9...156

Høres ut som en vrangforestilling. Det er nok det ja.

Anonymkode: ee160...435

AnonymBruker
Skrevet
59 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg har forstått det sånn at jødene ikke tror på evig pine. Kunne ønske det var sant at det ikke fantes evig pine. Det tar knekken på meg helt ærlig. 

Anonymkode: b55f9...156

Synd at du skal bli helt ødelagt av en så ondskapsfull allmektig gud.

Anonymkode: ee160...435

Worrisome_plenty
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg har forstått det sånn at jødene ikke tror på evig pine. Kunne ønske det var sant at det ikke fantes evig pine. Det tar knekken på meg helt ærlig. 

Anonymkode: b55f9...156

Slik hadde jeg det og på slutten av min kristne fase. Nå er jeg ikke kristen lenger. Hvis det er psykisk helse inne i bildet blir det ekstra skummelt. Jeg føler med deg. Hvis du ‘må være kristen’, så finnes det vennligere varianter. De færreste prester i kirken i Norge tror på evig pine. Mener jeg å ha lest.

Skrevet

Guds karakter er manifestert i Jesus. Jesus var ikkje ein ovanfrå og ned dømande Gud, men ein Gud som steig ned i alt det menneskelege. Som i namnet Immanuel - Gud med oss. Han sa ting som at mitt rike ikkje er av denne verda og at Guds rike er inni dykk. Så er det jo eit paradoks at Gud openberrar seg i barnlege historier frå eldgamle skrifter og tilsynelatande galskap på kristne tv-kanalar (ikkje alt bør forsvarast). Det står: «For så seier Den Høge og Opphøgde, han som bur i evigdom og heiter Den Heilage:
I det høge og heilage bur eg, og hos den som er knust og nedbøygd i ånda.
Eg vil gje liv til ånda hos dei bøygde og liv til hjartet hos dei knuste.» Det er eit gjennomgangstrekk at Gud har hjarte for det svake, det knuste, medan han bøyer det stolte. Det står også: "Sjå berre kven de sjølve er, sysken, de som vart kalla: ikkje mange vise etter menneskelege mål og ikkje mange mektige eller av fornem slekt. Men det som går for å vera dårskap i verda, det valde Gud seg ut, så han kunne gjera dei vise til skamme. Det som blir rekna som veikt i verda, det valde Gud seg ut, så han kunne gjera det sterke til skamme. Ja, det som står lågt i verda, det som blir sett ned på, det som ikkje er noko, det valde Gud seg ut, så han kunne gjera til inkjes det som er noko, for at ingen menneske skal ha noko å vera stolte av for Gud."

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du skriver mennesker er gud. Nei vi mennesker er ikke gud. Vi er mennesker og Gud er Gud. Det er totalt forskjell på vi og Gud.

Anonymkode: be3e1...ce6

Les himmelske samtaler hvis det er noe for deg. 

Skrevet (endret)

Jeg kjente ei dame som gikk en gang til Jan for helbreding hun fikk bønne klut til å ha under sin natt puten. Ble hun frisk nei hun døde av kreften noen få år etter på. 

Endret av Musikk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...