Musikk Skrevet 11. juni Forfatter Skrevet 11. juni Er det noen organer vi ikke kan donere bort? etter våres død. 0 Siter
E7H7 Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Osten skrev (På 7.6.2026 den 21.59): Syns det er usmakelig at dette ble en greie etter at fru høyhet ble satt på «lista» Det synes jeg er en skikkelig usmakelig kommentar! 0 Siter
Musikk Skrevet 11. juni Forfatter Skrevet 11. juni E7H7 skrev (1 minutt siden): Det synes jeg er en skikkelig usmakelig kommentar! Enig usmakelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Musikk skrev (3 timer siden): Er det noen organer vi ikke kan donere bort? etter våres død. Hjernen Anonymkode: a63a7...921 1 Siter
morsan Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Osten skrev (På 7.6.2026 den 21.59): Syns det er usmakelig at dette ble en greie etter at fru høyhet ble satt på «lista» Tenk på alle de «vanlige folkene» som i fremtiden vil overleve og få et godt liv fordi det nå har blitt økt fokus på dette og dermed potensielt økt tilgang på donororganer. Synes du det beste ville vært om færre fikk denne muligheten fordi økt fokus om organdonasjon nå skyldes at «feil person» er satt på liste? E7H7 skrev (44 minutter siden): Det synes jeg er en skikkelig usmakelig kommentar! Enig 2 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni Skrevet 11. juni Det er en dynamikk i alt dette som er litt kvalmende. At mange nå "våkner opp" og vil gi fra seg en lunge er en hype akkurat nå som ikke kommer til å vare. Fordi da den infamøse forbindelsen mellom Epstein og kona til kronprinsen ble avdekket - og at mange derfor har tenkt og snakket stygt om mennesket i et par måneder - for deretter å kjenne samvittigheten gnage når klovnehuset begynner å si buhuu, se på meg så syk jeg er, da sier disse glade givere: Ok, da kan dere få en lunge eller to av meg i tilfelle jeg ikke skulle trenge den selv, sånn at jeg kan få posere litt med godheten min og sole meg i glansen av både min egen fortreffelighet og kongehuset sin, dobbelt opp. Anonymkode: bbc75...98c 1 Siter
morsan Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er en dynamikk i alt dette som er litt kvalmende. At mange nå "våkner opp" og vil gi fra seg en lunge er en hype akkurat nå som ikke kommer til å vare. Fordi da den infamøse forbindelsen mellom Epstein og kona til kronprinsen ble avdekket - og at mange derfor har tenkt og snakket stygt om mennesket i et par måneder - for deretter å kjenne samvittigheten gnage når klovnehuset begynner å si buhuu, se på meg så syk jeg er, da sier disse glade givere: Ok, da kan dere få en lunge eller to av meg i tilfelle jeg ikke skulle trenge den selv, sånn at jeg kan få posere litt med godheten min og sole meg i glansen av både min egen fortreffelighet og kongehuset sin, dobbelt opp. Anonymkode: bbc75...98c Jøje meg, hvor kommer alt dette fra? For det første er det neppe full overlapp i venndiagrammet mellom dem som har snakket stygt om MM og de som nå melder seg som organdonorer. For det andre er det fullt mulig å kritisere MM for hennes gjøren og laden og samtidig ha medfølelse for det hun nå står i med sykdommen og kommende transplantasjon, med alt det innebærer. For det tredje har medieomtalen av denne konkrete saken om noen som er avhengig av et nytt organ for å overleve gjort mange oppmerksomme på viktigheten av organdonasjon og derfor bestemt seg for å melde seg – ikke av hensyn til MM, men til andre som kan trenge organer i fremtiden. Dette handler ikke om å være godhetsposører. Det handler om å ta et valg mens man lever for å lette byrden på ens pårørende dersom dette noen gang skulle bli aktuelt. De aller aller færreste av oss blir donorer – heldigvis. Det må en tragedie til for at det skal skje. De fleste av oss dør på en slik måte og av slike årsaker at det er uaktuelt å donere organer. Ingen kommer på døra di som i Monty Python-sketsjen «coming to get your liver». 4 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. juni Skrevet 12. juni Dette er veldig, veldig fornuftige ord. Men verden er ikke fornuftig, folk er ikke fornuftige. Hvorfor ikke gjøre bra ting i stillhet? Når noen proklamerer at nå har de skaffet seg donorkort, så tenker jeg mitt. (Om noen derimot sier at "nå har jeg meldt meg inn i "Norge som republikk", så vil jeg gjerne høre det. Hvis jeg fikk velge, altså.) Det er slett ikke usannsynlig at Mette Marit er til stede igjen i offentligheten, noenlunde frisk og rask med nye lunger, om ikke så altfor lenge. Og hva da? - Hørte nylig en kongehusekspert uttrykke at "når hun er så syk, så kommer Epstein-problemet til å være løst". Det stemmer bare hvis hun ikke kommer seg igjen, da kan problemet sies å være løst for hennes del. Men sykdommen hun lider av nå, har ingen ting å gjøre med handlinger og valg hun tok ifra 2011-2014. Blir hun frisk igjen, må hun stå til ansvar og svare ut spørsmål som den dag i dag ikke er besvart. Samt lære seg høvisk og verdig opptreden i møte med allmennheten Anonymkode: bbc75...98c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.