Gå til innhold

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Tror jeg er bedre etter to dager med 2 mg, er det mulig? Har jo masse tanker og det er noe jeg må jobbe med og ikke stresse meg opp for alt, men det er jo ikke psykotisk? hittil i dag har jeg ikke kjent energier men hjernen min jobber mye men det er vel normalt? Det at jeg blir irritert på folk er jo ikke så vanlig men det er jo ikke psykotisk det? Det er jo følelser og jeg har godt av å bli litt sint tror jeg, ikke bare være medfølende selv om det er det jeg vil. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Sønnen var litt bekymret og sa jeg måtte ha med meg noen ut siden jeg gikk rett ut i trafikken, føler meg ikke så surrete nå men det er vanskelig å se min egen tilstand denne gangen syns jeg. Har hatt mer innsikt før og det er jo nye ting jeg ikke har opplevd før nå, som at jeg oppførte meg som en dement men har jo slitt med den hukommelsen. En gang gikk jeg rett inn i en dame, da var sønnen med og reagerte på det. Men han sa hun må ha vært like fjern, hun gikk jo og rett på meg og han så det kom til å skje. 

stjernestøv
Skrevet

Mannen sier ofte at jeg må roe meg ned, pleier å være rolig til vanlig jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Mannen sier ofte at jeg må roe meg ned, pleier å være rolig til vanlig jeg. 

Hva synes du om at han sier det? Hjelper det?

Anonymkode: 5e088...cf9

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva synes du om at han sier det? Hjelper det?

Anonymkode: 5e088...cf9

Vet ikke, han sier det jo så ofte men jeg er jo enig i det men sier til han at jeg er i ild nå men det er vel det mentale. Jeg handler jo ikke på det, jeg sier til han at jeg må være her og nå og at jeg må akseptere at ting er som de er. Og han sier det er ingenting jeg kan gjøre likevel, jeg kan ikke løse alt og hjelpe. Ting er som de er, jeg må akseptere det og prøver på det. Klarer jeg det kan jeg nullstille meg og finn ro i meg selv. 

Skrevet

Så fint du føler deg bedre. Når du har slike dårlige perioder må du øve på å skjerme deg selv istedenfor å fylle på med alt mulig rart av informasjon. 

Du stiller stadig spørsmålstegn om det er psykotisk eller ikke, kanskje det er et tidlig varseltegn når du selv begynner å bli i tvil.

stjernestøv
Skrevet
Fionys skrev (Akkurat nå):

Så fint du føler deg bedre. Når du har slike dårlige perioder må du øve på å skjerme deg selv istedenfor å fylle på med alt mulig rart av informasjon. 

Du stiller stadig spørsmålstegn om det er psykotisk eller ikke, kanskje det er et tidlig varseltegn når du selv begynner å bli i tvil.

Jo takk for det, ja det er sant det men det er livet og for det skjer mye uforutsett. Syns det tar på men det gjør det vel for alle. 

ja mulig det er det og at jeg har vært borti noe men er jo ikke psykotisk nå, når jeg snakker ofte med min far blir jeg forvirret selv. Får mange spørsmål i hodet ang det han sier men det finnes ikke svar. 

XbellaX
Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (39 minutter siden):

Vet ikke, han sier det jo så ofte men jeg er jo enig i det men sier til han at jeg er i ild nå men det er vel det mentale. Jeg handler jo ikke på det, jeg sier til han at jeg må være her og nå og at jeg må akseptere at ting er som de er. Og han sier det er ingenting jeg kan gjøre likevel, jeg kan ikke løse alt og hjelpe. Ting er som de er, jeg må akseptere det og prøver på det. Klarer jeg det kan jeg nullstille meg og finn ro i meg selv. 

Et av dine krystallklare tegn på at du begynner bli dårligere er at du tror du kan tenke deg frisk. Du tror at bare du tror hardt nok, prøver hardt nok så blir alt bra. Slik har det vært i veldig mange år. Du blir kaotisk, du får tankekjør slik du har og har hatt nå den siste uken. Du fyller på med mer "inne i hodet"-litteratur, som nører opp under denne forestillingen du har og så blir du enda mer frustrert og fortvilet. Det må være vondt å ha det slik, fordi jeg hadde følt at jeg nærmest sviktet meg selv ved å ikke klare det. Det vi i hvert fall vet er at den lille økningen du gjorde nå pleier å være godt for å skape litt mer ro inne i hodet ditt. Og ro er fint. Det har vært mye denne våren for deg, det ville vært rart om du ikke fikk en reaksjon på det.

Endret av XbellaX
stjernestøv
Skrevet
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Et av dine krystallklare tegn på at du begynner bli dårligere er at du tror du kan tenke deg frisk. Du tror at bare du tror hardt nok, prøver hardt nok så blir alt bra. Slik har det vært i veldig mange år. Du blir kaotisk, du får tankekjør slik du har og har hatt nå den siste uken. Du fyller på med mer "inne i hodet"-litteratur, som nører opp under denne forestillingen du har og så blir du enda mer frustrert og fortvilet. Det må være vondt å ha det slik, fordi jeg hadde følt at jeg nærmest sviktet meg selv ved å ikke klare det. Det vi i hvert fall vet er at den lille økningen du gjorde nå pleier å være godt for å skape litt mer ro inne i hodet ditt. Og ro er fint. Det har vært mye denne våren for deg, det ville vært rart om du ikke fikk en reaksjon på det.

Takk, jeg forstår faktisk det du skriver og det er jo sant. Ja jeg føler at jeg svikter meg selv og forstår ikke hvorfor jeg ikke får det til, det ser så enkelt ut i bøkene. Ja håper medisinen hjelper nå, ja det har vært mye lenge nå. Så leser jeg om at vi velger alt selv og har valgt alt selv, og at vi skal skape livet vårt. jeg klarer jo ikke skape livet mitt til det jeg vil og da tenker jeg at jeg feiler, vil prøve å være i nuet og det skulle vernepleier hjelpe meg med og det er bra. 

stjernestøv
Skrevet

Men det er jo sant at vi alle er ansvarlige for våre liv? At vi må skape det livet vi ønsker? Det gjelder vel alle? 

stjernestøv
Skrevet

@nachnoo Du har jo klart og skapt deg et godt liv? Det er jo du som har gjort det, hadde du ikke gjort det hadde det ikke blitt noe av noe. 

stjernestøv
Skrevet

Og hvorfor virker ap så fort på meg når noen må vente i måneder og ingenting skjer? 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Men det er jo sant at vi alle er ansvarlige for våre liv? At vi må skape det livet vi ønsker? Det gjelder vel alle? 

Det er jo en fin teori for folk som har vært heldige i livet - altså at man selv har skapt det og kan ta æren for det.

Selvsagt har vi innflytelse på våre liv gjennom valg og egen innsats. De færreste får ting rett opp i fanget. Men det er mye annet som spiller inn også, og vi har ikke personlig skyld for alt negativt som rammer oss. Vi kan påvirke en god del innenfor de rammene vi har (evner, økonomi, ytre forpliktelser o.l.). Vi må også jobbe for det selv og ta valg som kanskje ikke er så morsomme akkurat da, men som er best i lengen. Men gener, miljøfaktorer og andre omstendigheter - noen ganger ren (u)flaks - spiller også inn. Disse er vi ikke ansvarlige for.

Den overdrevne "the secret"-teorien er helt ufyselig når det gjelder viktige ting som helse og inntekt. Den gjør at enkelte tror at alvorlige lidelser som kreft og andre sykdommer, skyldes feil tankegang. Det er individualisering på villspor.

stjernestøv
Skrevet
laban skrev (6 minutter siden):

Det er jo en fin teori for folk som har vært heldige i livet - altså at man selv har skapt det og kan ta æren for det.

Selvsagt har vi innflytelse på våre liv gjennom valg og egen innsats. De færreste får ting rett opp i fanget. Men det er mye annet som spiller inn også, og vi har ikke personlig skyld for alt negativt som rammer oss. Vi kan påvirke en god del innenfor de rammene vi har (evner, økonomi, ytre forpliktelser o.l.). Vi må også jobbe for det selv og ta valg som kanskje ikke er så morsomme akkurat da, men som er best i lengen. Men gener, miljøfaktorer og andre omstendigheter - noen ganger ren (u)flaks - spiller også inn. Disse er vi ikke ansvarlige for.

Den overdrevne "the secret"-teorien er helt ufyselig når det gjelder viktige ting som helse og inntekt. Den gjør at enkelte tror at alvorlige lidelser som kreft og andre sykdommer, skyldes feil tankegang. Det er individualisering på villspor.

Ja det er vel noe i det, vi må jobbe hardt for å få et bra liv. Ja alt er jo i grunn forvirrende når man tenker på det med alle disse bøkene, det er ikke lett å forstå selv om det fremstilles som lett. Ikke vet jeg. Vi burde jo ha lært da fra vi ble født hvilke krefter som bor i oss men ikke alle tror på det der, de ser heller ned på barna sine og tror de ikke kan noe. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (57 minutter siden):

Og hvorfor virker ap så fort på meg når noen må vente i måneder og ingenting skjer? 

På meg har det fått stemmene fra å være der 90% av tiden til å være der kanskje 60% av tiden. Det får ikke alt bort hos alle har de sagt. Noe må læres å leve med. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

På meg har det fått stemmene fra å være der 90% av tiden til å være der kanskje 60% av tiden. Det får ikke alt bort hos alle har de sagt. Noe må læres å leve med. 

Ja det stemmer det, noe må man leve med og spesielt den sløve hjernen tror jeg. Har ikke hørt stemmer nå bortsett fra de som sa de kom fra Djevelen, de ga seg når jeg sa de måtte slutte og at det var bare tull. Jeg tok kontroll tror jeg men jeg kan jo ha begynnende demens eller at jeg tar inn min fars energier, kan bli forvirret av det og. Men kjenner ikke den intense energien i hodet nå, medisinen må jo ha dempet det og så fort? Hvis ikke det er tilfeldighet da, kan være det og. 

nei skal noe til at alt forsvinner, da må man ta trilafon injeksjon hver tiende dag og høy dose for da forsvinner absolutt alt i hodet. 

Glitter
Skrevet
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ja det stemmer det, noe må man leve med og spesielt den sløve hjernen tror jeg. Har ikke hørt stemmer nå bortsett fra de som sa de kom fra Djevelen, de ga seg når jeg sa de måtte slutte og at det var bare tull. Jeg tok kontroll tror jeg men jeg kan jo ha begynnende demens eller at jeg tar inn min fars energier, kan bli forvirret av det og. Men kjenner ikke den intense energien i hodet nå, medisinen må jo ha dempet det og så fort? Hvis ikke det er tilfeldighet da, kan være det og. 

nei skal noe til at alt forsvinner, da må man ta trilafon injeksjon hver tiende dag og høy dose for da forsvinner absolutt alt i hodet. 

Jeg tror den siste tids påkjenning er skyld i din forverring. 

stjernestøv
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Jeg tror den siste tids påkjenning er skyld i din forverring. 

Ja det kan du nok ha rett i, nå må det ikke skje noe på en stund håper jeg for føler meg jo ikke bra. Mannen føler seg ikke bra heller og er ikke seg selv, vi får støtte hverandre. Har ikke klart å lese om dagen nå eller hørt på musikk, det er synd. Vil helst ha det rolig men prøver å se på noe, det er en sekt og en mor drepte sine fem barn. Tror hun var psykotisk, man kan bli det av sekter der det er mye snakk om hevete og verdens undergang. Men er sløv så det er vanskelig å følge med på det men må jo se på noe, kan ikke bare sitte her og glo. Ville plante litt men mannen tør ikke kjøre bil, han fikk jo kjøreforbud men det er opphevet. Men han må jo føle på det selv og. 

Skrevet
stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ja det kan du nok ha rett i, nå må det ikke skje noe på en stund håper jeg for føler meg jo ikke bra. Mannen føler seg ikke bra heller og er ikke seg selv, vi får støtte hverandre. Har ikke klart å lese om dagen nå eller hørt på musikk, det er synd. Vil helst ha det rolig men prøver å se på noe, det er en sekt og en mor drepte sine fem barn. Tror hun var psykotisk, man kan bli det av sekter der det er mye snakk om hevete og verdens undergang. Men er sløv så det er vanskelig å følge med på det men må jo se på noe, kan ikke bare sitte her og glo. Ville plante litt men mannen tør ikke kjøre bil, han fikk jo kjøreforbud men det er opphevet. Men han må jo føle på det selv og. 

Hva heter det du ser på og hvor finner du det?

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (21 minutter siden):

Hva heter det du ser på og hvor finner du det?

The cult behind the killer: The Andrea Yates story på discovery +. Det er galskap det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...