Gå til innhold

Lurer på om jeg er bedre nå?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Tror jeg er bedre etter to dager med 2 mg, er det mulig? Har jo masse tanker og det er noe jeg må jobbe med og ikke stresse meg opp for alt, men det er jo ikke psykotisk? hittil i dag har jeg ikke kjent energier men hjernen min jobber mye men det er vel normalt? Det at jeg blir irritert på folk er jo ikke så vanlig men det er jo ikke psykotisk det? Det er jo følelser og jeg har godt av å bli litt sint tror jeg, ikke bare være medfølende selv om det er det jeg vil. 

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet

Sønnen var litt bekymret og sa jeg måtte ha med meg noen ut siden jeg gikk rett ut i trafikken, føler meg ikke så surrete nå men det er vanskelig å se min egen tilstand denne gangen syns jeg. Har hatt mer innsikt før og det er jo nye ting jeg ikke har opplevd før nå, som at jeg oppførte meg som en dement men har jo slitt med den hukommelsen. En gang gikk jeg rett inn i en dame, da var sønnen med og reagerte på det. Men han sa hun må ha vært like fjern, hun gikk jo og rett på meg og han så det kom til å skje. 

stjernestøv
Skrevet

Mannen sier ofte at jeg må roe meg ned, pleier å være rolig til vanlig jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Mannen sier ofte at jeg må roe meg ned, pleier å være rolig til vanlig jeg. 

Hva synes du om at han sier det? Hjelper det?

Anonymkode: 5e088...cf9

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva synes du om at han sier det? Hjelper det?

Anonymkode: 5e088...cf9

Vet ikke, han sier det jo så ofte men jeg er jo enig i det men sier til han at jeg er i ild nå men det er vel det mentale. Jeg handler jo ikke på det, jeg sier til han at jeg må være her og nå og at jeg må akseptere at ting er som de er. Og han sier det er ingenting jeg kan gjøre likevel, jeg kan ikke løse alt og hjelpe. Ting er som de er, jeg må akseptere det og prøver på det. Klarer jeg det kan jeg nullstille meg og finn ro i meg selv. 

Skrevet

Så fint du føler deg bedre. Når du har slike dårlige perioder må du øve på å skjerme deg selv istedenfor å fylle på med alt mulig rart av informasjon. 

Du stiller stadig spørsmålstegn om det er psykotisk eller ikke, kanskje det er et tidlig varseltegn når du selv begynner å bli i tvil.

Skrevet
Fionys skrev (Akkurat nå):

Så fint du føler deg bedre. Når du har slike dårlige perioder må du øve på å skjerme deg selv istedenfor å fylle på med alt mulig rart av informasjon. 

Du stiller stadig spørsmålstegn om det er psykotisk eller ikke, kanskje det er et tidlig varseltegn når du selv begynner å bli i tvil.

Jo takk for det, ja det er sant det men det er livet og for det skjer mye uforutsett. Syns det tar på men det gjør det vel for alle. 

ja mulig det er det og at jeg har vært borti noe men er jo ikke psykotisk nå, når jeg snakker ofte med min far blir jeg forvirret selv. Får mange spørsmål i hodet ang det han sier men det finnes ikke svar. 

Skrevet (endret)
stjernestøv skrev (39 minutter siden):

Vet ikke, han sier det jo så ofte men jeg er jo enig i det men sier til han at jeg er i ild nå men det er vel det mentale. Jeg handler jo ikke på det, jeg sier til han at jeg må være her og nå og at jeg må akseptere at ting er som de er. Og han sier det er ingenting jeg kan gjøre likevel, jeg kan ikke løse alt og hjelpe. Ting er som de er, jeg må akseptere det og prøver på det. Klarer jeg det kan jeg nullstille meg og finn ro i meg selv. 

Et av dine krystallklare tegn på at du begynner bli dårligere er at du tror du kan tenke deg frisk. Du tror at bare du tror hardt nok, prøver hardt nok så blir alt bra. Slik har det vært i veldig mange år. Du blir kaotisk, du får tankekjør slik du har og har hatt nå den siste uken. Du fyller på med mer "inne i hodet"-litteratur, som nører opp under denne forestillingen du har og så blir du enda mer frustrert og fortvilet. Det må være vondt å ha det slik, fordi jeg hadde følt at jeg nærmest sviktet meg selv ved å ikke klare det. Det vi i hvert fall vet er at den lille økningen du gjorde nå pleier å være godt for å skape litt mer ro inne i hodet ditt. Og ro er fint. Det har vært mye denne våren for deg, det ville vært rart om du ikke fikk en reaksjon på det.

Endret av XbellaX
Skrevet
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Et av dine krystallklare tegn på at du begynner bli dårligere er at du tror du kan tenke deg frisk. Du tror at bare du tror hardt nok, prøver hardt nok så blir alt bra. Slik har det vært i veldig mange år. Du blir kaotisk, du får tankekjør slik du har og har hatt nå den siste uken. Du fyller på med mer "inne i hodet"-litteratur, som nører opp under denne forestillingen du har og så blir du enda mer frustrert og fortvilet. Det må være vondt å ha det slik, fordi jeg hadde følt at jeg nærmest sviktet meg selv ved å ikke klare det. Det vi i hvert fall vet er at den lille økningen du gjorde nå pleier å være godt for å skape litt mer ro inne i hodet ditt. Og ro er fint. Det har vært mye denne våren for deg, det ville vært rart om du ikke fikk en reaksjon på det.

Takk, jeg forstår faktisk det du skriver og det er jo sant. Ja jeg føler at jeg svikter meg selv og forstår ikke hvorfor jeg ikke får det til, det ser så enkelt ut i bøkene. Ja håper medisinen hjelper nå, ja det har vært mye lenge nå. Så leser jeg om at vi velger alt selv og har valgt alt selv, og at vi skal skape livet vårt. jeg klarer jo ikke skape livet mitt til det jeg vil og da tenker jeg at jeg feiler, vil prøve å være i nuet og det skulle vernepleier hjelpe meg med og det er bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...